Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

Dutjes tijd hier.
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

Och AM ze maakt het wel super spannend. Kan toch echt niet lang meer duren....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Gaat hard hier :+ iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.

Hier staat de eerste merrie inmiddels alweer bij de hengst en is al 2 keer gedekt dus dat gaat goed :D

De merrie die er met pasen een veulen uit gewerkt heeft, heeft ineens een gat net boven de anus waar pus uit loopt. Ik verdenk dus eigenlijk dat daar het probleem vandaan komt.
Ze had een paar dagen voor het veulenen wel een bult naast de anus zitten maar die was ineens weer weg en zag verder niks bijzonders zoals de pus wat nu langs de vulva loopt.
Als het goed is komt de dierenarts vanmiddag kijken dus hoop dat die wat duidelijkheid kan geven.

Ben dus eigenlijk bang dat er gewoon teveel bacteriën naar binnen zijn gedrongen waardoor het veulen is afgestoten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:05

Oh bah :(:)

Hier begint seizoen 3 mei weer. :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

palousa_boy schreef:

Hier staat de eerste merrie inmiddels alweer bij de hengst en is al 2 keer gedekt dus dat gaat goed :D

De merrie die er met pasen een veulen uit gewerkt heeft, heeft ineens een gat net boven de anus waar pus uit loopt. Ik verdenk dus eigenlijk dat daar het probleem vandaan komt.
Ze had een paar dagen voor het veulenen wel een bult naast de anus zitten maar die was ineens weer weg en zag verder niks bijzonders zoals de pus wat nu langs de vulva loopt.
Als het goed is komt de dierenarts vanmiddag kijken dus hoop dat die wat duidelijkheid kan geven.

Ben dus eigenlijk bang dat er gewoon teveel bacteriën naar binnen zijn gedrongen waardoor het veulen is afgestoten.

-O- Dat zou wel indd het een en ander kunnen verklaren.. (heb je een foto?)

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

Hier is Angelina vandaag geïnsemineerd. Omdat ze pas zaterdag duidelijk hengstig toonde en gisteren pas gescand is en al een ei had van 4,8 hebben we geen draagmerrie meer kunnen klaarzetten. Ze zal dus zelf haar veulen moeten dragen. Het word een volle broer of zus van Lina. Rond 28 april ongeveer weten we of ze drachtig is!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Ania schreef:
palousa_boy schreef:

-O- Dat zou wel indd het een en ander kunnen verklaren.. (heb je een foto?)

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

AM, nog steeds niks. Pffff.

Mijn kleine man is al onder voorbehoud voorzien van een nieuw huis. Suuper fijn. Nu hopen dat hij diarree vrij blijft en een grote jongen wordt.

Abby heeft zichzelf pijn gedaan en heeft opeens een piephak. Ze wilt ook weinig gewicht er oo zetten. Want de ene pech is weg en dan komt de volgende %) hopelijk gooit ze dat veulen er toch snel uit, zodat ze wat minder gewicht heeft op dat been maar ben bang dat we nog even moeten wachten.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

AM ik hoop echt dat je snel een veulentje hebt! Echt niet leuk zo joh |o

Voor de mensen die hun merrie niet aan huis hebben staan, hoe doen jullie het? Op stal slapen?
Ik moet 15 min rijden naar stal dus denk dat ik wel iets ga regelen, maar heb ook een gezin met twee jonge kinderen, tips zijn welkom :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Cyrina ik snap dat je haar liever stip noemt haha. En snap ook dat je idd opziet tegen de bevalling, dat is alleen maar normaal hoor.

Icecrystal helemaal begrijpelijk hoor :(:) hoe is het met Romee? Ow tof dat ze nog 2 IJslander veulens verwachten. Hoeveel veulens gaan ze in totaal hebben straks?

Am_horse jeetje zeg. Jij hebt onderhand tandenstokers nodig om je ogen open te houden :') :(:) Hopelijk bevalt ze snel. Met zo witte melk zou je toch denken van wel.

Mirjamalvaro wat woon je geweldig mooi zeg <3

Boelles Wij zijn er ong al uit kwa dekken idd. De eerste 3 zijn/worden al gedekt. Nog een beetje zien welke merrie hengstig wordt met veulen aan de voet en welke niet.

Fijn dat de uier al zo slinkt en de antibiotica aanslaat *\o/*

Janinevv ik ben nu voor het eerst pavo fertile aan het gebruiken. Vandaag het laatste gegeven en normaal moet de merrie nu deze week ook hengstig worden. Ben heel benieuwd of het geholpen heeft. Ik heb overigens aan pavo gevraagd of je het ook mag geven aan lacterende merries en dat was geen probleem zeiden ze.

Myrthee Fijn dat de kleine terug thuis is *\o/* en ook fijn dat hij wss al een huisje gevonden heeft. Balen zeg van Abby, hopelijk bevalt ze idd snel :(:)

Palousa_boy dat zou wellicht een verklaring zijn idd waarom ze het veulen vroegtijdig heeft afgestoten.

EdKingEnzo ik woon 12 min van stal. Als de ph zakt dan waak ik en zodra ze onrustig worden ga ik naar stal. Nu heb ik de paarden wel samen met iemand die aan stal woont. Dus ik bel hem dan al op en hij gaat al naar de merrie toe. 90% van de gevallen ben ik gewoon optijd voor de bevalling. De merries die super snel bevallen, daar ligt het al naast voor ik daar ben :+

Ik ga deze week weer wat nieuwe fotos maken van alle veulens. Ben nog niet echt bekomen van het weekend dus fotos maken stond nog even op een laag pitje :+

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Nieky1993 - April - 348 dagen
Eilinora - Eleri - 341 dagen
Lyona - Tara - 340 dagen
Am_horse - Sisi the Empress - 338bdagen
Nieky1993 - Missy - 338 dagen
Hennos - Hilde - 335 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 333 dagen
Myrthee_ - Miss Abbadon TW - 331 dagen
Pomski - Hasta - 329 dagen
Lonniejj - Rosa - 329 dagen
abddanielle - LC a step dancing - 324 dagen
Nieky1993 - Luna - 323 dagen
Nieky1993 - Adora - 323 dagen
abddanielle - Daan’s Black Magic - 322 dagen
Cyrina - Galina - 321 dagen
Luna2006 - Kato - 314 dagen
Ciara_lady - Nylke - 312 dagen

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Am ik hoop echt dat er inmiddels al een veulen is!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:49

Iedereen gefeliciteerd met alle veulentjes *\o/*

AM ik hoop zo van harte voor je dat je vannacht het veulentje eeeeindelijk mag verwelkomen!

Wij zitten echt in een frustrerende periode weer met Rosa.
Waar ze donderdag een bomvol uier had met harsjes eraan en een vulva die open stond hebben we sinds 2 dagen weer een zeer leeg uier. Ze heeft al sinds vorige week maandag een temperatuurdrop van 1 graad (blijft ook aanhouden. Normaal heeft ze altijd 37.7, nu 36.8 tot 37.0)
Banden zijn slap als pudding, staart kan je bijna op de rug leggen. Buik is gedropt. Ze heeft echt iedere dag meerdere malen flink last van het veulen. Maar doorzetten ho maar -O-
Sinds 2 dagen zien we haar regelmatig in loze plashouding staan. En ze gaat ook vandaag zeer regelmatig echt een beetje gestrekt staan om denk ik de buik te ontlasten.
Als ze wel plast zijn het nog mini beetjes. Vulva blijft ook verstreken.
Maar vooralsnog zijn we braaf aan het waken en doet ze lekker niks #)
Het is weer een rollercoaster zo. Ik waak wel ‘s nachts, ik vertrouw haar voor geen 10 cent >;)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:15

Sorry voor het ego bericht. Iedereen verwacht ondertussen hier een veulen. Maar helaas

Sis lijkt verdacht rustig. Net heeft ze plat geslapen. Arme merrie kwam bijna niet van haar plek gerold en omhoog.
Ze is er lichamelijk helemaal klaar voor. Ze heeft wel wat dunne mest nu.
Afwachten maar weer
Afbeelding
Afbeelding

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:49

Even uit de lucht geweest hier om volop te genieten van Isa-Sofie, ze doet het megagoed.

Ondertussen begint Meiske haar datum ook dichterbij te komen. Nog 49 dagen tot veilig. Zo enorm nieuwsgierig naar wat ze ervan gebakken heeft!

Jeetje, AM, wat laat ze je lang wachten. Hopelijk snel aan de beschuit met muisjes (en weer fijne nachten met voldoende slaap...)

Lonniej, ook voor jou hoop ik dat je snel een veulen ernaast heb staan.

Het waken is zo slopend..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Dat duurt wel lang ja, zal toch niet lang meer duren zou je zeggen.

Nou dierenarts hier dacht dat het gewoon toevallig is dat er een ontsteking zit en het veulen vroeger geboren is. Dus we wachten het weer af :+ maar mevrouw is inmiddels hengstig dus denk dat het meevalt met de problemen. Laten haar voor de zekerheid wel even scannen voordat ze naar de hengst gaat om te zien of het er binnenin gewoon normaal uit ziet en niks opgezet oid.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Weer een hoop mooie veulens erbij. Gefeliciteerd iedereen

Oh nog geen veulen AM... ze laat je wel echt wachten.

Hilde haar PH is rond de 6 sinds vanochtend :o
Andere 2 keren begonnen de weeën dan rond 22uur en rond 00uur een veulen.
Ik ben benieuwd vandaag werk ik thuis dus veel naar buiten lopen met een kopje koffie en morgen ben ik vrij.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Afbeelding
Onze dame inmiddels 5 dgn jong.
De naam is geworden Wega Nova Peia G.W.
Roepnaam Nova
Ze is echt een hert. Sjeest door de stal

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Jeetje AM ze houdt je wel bezig. :(:) hoop dat het veulen er snel en gezond is!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Vanmorgen is de merrie van de staleigenaar bevallen van een compleet maar overleden veulen. ;(

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Vreselijk Balou, op hoeveel dagen zat de merrie?

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Hopelijk komt het snel AM.. niet vol te houden zowat dit.

Pff weer een veulen niet levend :( naar mijn idee best veel dit jaar in dit topic. Maar misschien lijkt dat zo omdat ik het zo goed volg dit jaar. Onwijs verdrietig.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

Even ego post, gister zelf bevallen van een jongetje. Dus nu even bijkomen :o

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Stalgenoot heeft ook ellende met haar veulen, merrie naar de kliniek omdat ze een verdraaing had in de baarmoeder, nu is het veulen als een dummyveulen geboren en ligt aan allerlei slangetjes. De Squeeze had geen zin volgens de kliniek want de witte bloedlichaampjes waren niet goed.

Wat een ellende zo. Zal nu wel meer opvallen omdat ik zelf een drachtig heb denk ik. Pfff.

Iemand vroeg mij nog om een update om de mijne:
De DA was nog niet ongerust en gaf aan even af te wachten hoe de uier zich ontwikkelt.

Gefeliciteerd Boelles! Lekker uitrusten en daarna genieten!