Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.

palousa_boy schreef:Gaat hard hieriedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.
Hier staat de eerste merrie inmiddels alweer bij de hengst en is al 2 keer gedekt dus dat gaat goed![]()
De merrie die er met pasen een veulen uit gewerkt heeft, heeft ineens een gat net boven de anus waar pus uit loopt. Ik verdenk dus eigenlijk dat daar het probleem vandaan komt.
Ze had een paar dagen voor het veulenen wel een bult naast de anus zitten maar die was ineens weer weg en zag verder niks bijzonders zoals de pus wat nu langs de vulva loopt.
Als het goed is komt de dierenarts vanmiddag kijken dus hoop dat die wat duidelijkheid kan geven.
Ben dus eigenlijk bang dat er gewoon teveel bacteriën naar binnen zijn gedrongen waardoor het veulen is afgestoten.
Dat zou wel indd het een en ander kunnen verklaren.. (heb je een foto?) Ania schreef:palousa_boy schreef:Gaat hard hieriedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.
Hier staat de eerste merrie inmiddels alweer bij de hengst en is al 2 keer gedekt dus dat gaat goed![]()
De merrie die er met pasen een veulen uit gewerkt heeft, heeft ineens een gat net boven de anus waar pus uit loopt. Ik verdenk dus eigenlijk dat daar het probleem vandaan komt.
Ze had een paar dagen voor het veulenen wel een bult naast de anus zitten maar die was ineens weer weg en zag verder niks bijzonders zoals de pus wat nu langs de vulva loopt.
Als het goed is komt de dierenarts vanmiddag kijken dus hoop dat die wat duidelijkheid kan geven.
Ben dus eigenlijk bang dat er gewoon teveel bacteriën naar binnen zijn gedrongen waardoor het veulen is afgestoten.
Dat zou wel indd het een en ander kunnen verklaren.. (heb je een foto?)
hopelijk gooit ze dat veulen er toch snel uit, zodat ze wat minder gewicht heeft op dat been maar ben bang dat we nog even moeten wachten.
hoe is het met Romee? Ow tof dat ze nog 2 IJslander veulens verwachten. Hoeveel veulens gaan ze in totaal hebben straks?
Hopelijk bevalt ze snel. Met zo witte melk zou je toch denken van wel.
en ook fijn dat hij wss al een huisje gevonden heeft. Balen zeg van Abby, hopelijk bevalt ze idd snel

maar mevrouw is inmiddels hengstig dus denk dat het meevalt met de problemen. Laten haar voor de zekerheid wel even scannen voordat ze naar de hengst gaat om te zien of het er binnenin gewoon normaal uit ziet en niks opgezet oid.

hoop dat het veulen er snel en gezond is!
naar mijn idee best veel dit jaar in dit topic. Maar misschien lijkt dat zo omdat ik het zo goed volg dit jaar. Onwijs verdrietig.