c_alsemgeest schreef:Hij is inderdaad beter dan zijn moeder, maar als je eerlijk naar de merrie kijkt is dat inderdaad helemaal niet een paard met fijne gangen. Dus gelukkig trekt het veulen daar in meer naar zijn vader.
Veulen heeft een correct achterbeen, maar vind het echt geen mega achterbeen of powerhouse.
Waarschijnlijk wel een fijn bewerkbaar achterbeen.
Maar van voor, lengte en vorm van de hals en houding en mate van met de schoft naar boven bewegen vind ik het niet heel goed of bijzonder.
Maar wat ik al zei, zie ze het liefst later ohz, misschien gaan deze nakomelingen me nog verbazen en blijken ze goed bewerkbaar. Maar voor nu zijn ze gelijk aan wat het vader dier laat zien is dat vind ik correct, maar niet bijzonder en qua bouw in het front matig.
Dus vandaar dat ik het niet echt een vaderdier vind.
Er zijn betere hengsten die wel een fijner totaal plaatje laten zien.
Dan heeft deze zijn kleur als pluspunt.
En inderdaad van de hengsten met bijzondere kleurtjes (op enkele bonte na) vind ik hem wel een van de betere.
Alleen je moet wel echt een merrie hebben die er bij past zeker qua front.
Dan heb je de filmpjes niet gekeken die ik gepost heb want front heeft hij echt wel. Er zit alleen geen ruk-pluk en trek amazone op zoals we dat hier zo goed kunnen met jonge paarden. Veulens staan er ook genoeg op Youtube.