Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charisma schreef:Cornado geeft dus vers, maar daar moet ik dus wel voor naar Warendorf (3.5u enkel)...dat lijkt mij een hele rit voor een merrie met een veulen van 1 maand aan de voet...Diepvries wordt wel verzonden...
Wat zouden jullie doen? Heeft iemand ervaring met de spermakwaliteit van deze hengst?
Oehlala schreef:Charisma schreef:Oehlala: geen idee... denk om mensen te ontmoedigen om ermee te dekken en hem zo exclusiever te houden...Net even rondgebeld en de kwaliteit zou matig tot slecht zijn...dus misschien ga ik dan voor zijn volle broer, die staat op Z en geeft betere kwaliteit. En das maar 30min rijden
ja of omdat ze weten dat de kwaliteit slechter is, en het dekproces zo meer zelf te regelen en meer kans op bevruchting te hebben natuurlijkik heb wel goede ervaringen met Warendorf trouwens. Is er geen mogelijkheid dat je naar hun station bij Mönchen Gladbach Rheydt kan dekken met Cornado? Dat is vanuit Belgisch Limburg iets meer dan een uur denk ik.
Vorig jaar had ik er ook eentje die we thuis met vers niet drachtig kregen, naar de hengstenboer gebracht en die heeft er geloof ik 6x zaad in geduwd in 1 cyclus tijd en toen was ze in een keer vol.
Mieke schreef:Rox is gisteravond geopereerd, 2 dagen geleden had ze ineens een dikke kogel en was ze kreupel. DA twijfelde wat tussen verstuiking of toch een ontsteking. Ze was niet ziek. Later werd ze wel wat tammer en lag ze veel meer. Algehele beeld was erg wisselend, dan weer erg kreupel en dan weer nauwelijks.
De moeder is wat spannend met vervoeren, die wil nog wel eens gaan liggen, dus ik heb kliniekbezoek eigenlijk een dag te lang uitgesteld in de hoop dat het mee zou vallen.
Maar ze is gisteravond geopereerd, gewricht is gespoeld en ingespoten met AB. Nu hopen dat dat aanslaat..... Gelukkig was er nog maar 1 gewricht ontstoken, maar het blijft voorlopig nog best spannend hoe dit uiteindelijk af gaat lopen.
eilander schreef:Charisma schreef:Echt? Hier 2 reuzen van gehad...
Ook onze Nixons en Asca's waren groot...maar die vererven misschien niet de beste voeten...?
Zal wel bij de merrie weg komen dan.
Onze Zirocco fokt ook groot.
Als je er en pony in drukt geeft ze nog en reus van boven de 1.70m
eilander schreef:Vorig jaar had ik er ook eentje die we thuis met vers niet drachtig kregen, naar de hengstenboer gebracht en die heeft er geloof ik 6x zaad in geduwd in 1 cyclus tijd en toen was ze in een keer vol.
xAnnouk schreef:Knap ding Ior !
Nou besloten weer te dekken met de merrie dit jaar. Nu toch vrij vlot een hengst uitkiezen. Lastig weer.
Mocht iemand suggesties hebben zijn deze altijd welkom.
Numero uno x Peter pan
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 500/hochka
Ze heeft nu een veulen aan de voet van Clintrexo.
xAnnouk schreef:Veulen gaat goed is ontzettend bij getrokken en groeit als kool.
Ik zoek toch wel iets meer maat in alles qua hoogte en lengte. Een hengst die wat lef heeft maar wel nuchter. De merrie is er een als je als ruiter overtuigt doet en springt ze alles. Maar ze kan soms te veel bezig zijn met de omgeving/ril. Voorbeen mag iets beter daar ze soms over haar schouder durft te springen.