Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Willemiens schreef:Jeetje Mariska, wat een zorg. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Hopelijk krijg je de mest van de merrie snel weer normaal! Idd bietenpulp zonder melasse en natter aanbieden als normaal. Misschien nog iets van appelmoes oid.? (Ooit is als tip gekregen van een boer)
En psylliumvezels, helpt om vocht vast te houden in de mest.
Misschien kan je zelfs je hooi nog afspuiten?
Beterschap!
MariskaFally schreef:Willemiens schreef:Jeetje Mariska, wat een zorg. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Hopelijk krijg je de mest van de merrie snel weer normaal! Idd bietenpulp zonder melasse en natter aanbieden als normaal. Misschien nog iets van appelmoes oid.? (Ooit is als tip gekregen van een boer)
En psylliumvezels, helpt om vocht vast te houden in de mest.
Misschien kan je zelfs je hooi nog afspuiten?
Beterschap!
Merrie en veulen staan inmiddels op de kliniek het ging gisteren voor de 3e keer mis direct na het eten van de mest (en ja we deden heel hard ons best die mest natter te krijgen met verpakt natter hooi, veel slobbers met olie en extra water maar niks hielp) ze gaan vandaag een scopie uitvoeren om te kijken of er een afwijking te zien is of niet. Hoop heel erg van niet want dit veulen heeft wel een heel bijzonder fijn karakter. Heb er al 4 van deze merrie lopen allen wel pittig zat maar dit is zo'n schat en zo makkelijk. We duimen hard
denisesilver schreef:Kan je heb aan de fles naar de uier lokken? We deden bij de kalveren altijd aan de vinger naar de fles lokken en dan zo aan de speen leren drinken. Geen idee of dat zo ook lukt of handig is.
baudyh schreef:Ja precies zo is het hier ook. Na 20 uur martelen drinkt hij eindelijk. Doordat hij groot is moet hij zijn hoofd op een bepaalde manier kantelen wat hij gewoon niet zag.
Ik kan eindelijk slapen. Pffff