Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:39

Elisa2 schreef:
Ja, hij zelf was ook niet het meest spectaculaire paard op 2.5 jarige leeftijd..is alleen maar positief veranderd.
,"Spectaculair" is wel de minst belangrijke eigenschap van een dressuurpaard.

Elisa2

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:45

Dat blijkt wel ;-)

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:54

Elisa2 schreef:
Ja, hij zelf was ook niet het meest spectaculaire paard op 2.5 jarige leeftijd..is alleen maar positief veranderd.

Daar verschillen de meningen over... ik vondt het altijd een goed paard, maar het duurde even voordat ik echt zag hoe bijzonder deze hengst was. Er zijn best wel wat mensen die zijn kwaliteit vanaf het eerste moment zagen, misschien heb jij gewoon wat minder zicht op een goed paard in een jeugdige jas.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:19

JeanneV schreef:
Elisa2 schreef:

Daar verschillen de meningen over... ik vondt het altijd een goed paard, maar het duurde even voordat ik echt zag hoe bijzonder deze hengst was. Er zijn best wel wat mensen die zijn kwaliteit vanaf het eerste moment zagen, misschien heb jij gewoon wat minder zicht op een goed paard in een jeugdige jas.
Wat een bijzondere reactie en aanname.
Elisa zegt dat ze hem als jong paard,niet spectaculair vond,dat wil,zoals zij ook aangeeft,niet zeggen dat ze het geen goed paard vindt.
Bovendien ,smaken verschillen...ik zou er nooit bij dekken,met welke merrie dan ook.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:26

Elisa2 schreef:

Er zijn maar bar weinig mensen die Totilas als 2,5 jarige hebben gezien dus waarop baseer jij dit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:28

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Er zijn maar bar weinig mensen die Totilas als 2,5 jarige hebben gezien dus waarop baseer jij dit?

Het gaat over Total US.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:35

Dus we schrijven een sportpaard en vaderdier al af na zijn eerste jaargang op 9-jarige leeftijd? -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:50

Mosh schreef:
Dus we schrijven een sportpaard en vaderdier al af na zijn eerste jaargang op 9-jarige leeftijd? -O-

Als sportpaard niet. Als vaderdier wel. Net als o.a. Lingh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:39

Mosh schreef:

Toto jr heeft al wel super nafok laten zien, meerdere jaargangen
Dus waar wil je met Total op wachten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:05

Wow lekker vijandig weer hier...ik heb het inderdaad over Total US.

En nee, ik heb nergens gezegd dat ik het geen goed paard vond. Ik kan me gewoon nog heel goed herinneren hoe Governor als 2.5 jarige het gouden draadje leek te hebben en men daar hoge verwachtingen van had.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:07

JeanneV schreef:
Elisa2 schreef:

Ik denk dat een heleboel mensen nu ineens zeggen dat ze het er altijd al in zagen ;-), of het klopt en eerlijk is is een 2e.. ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:26

[***] schreef:
Mosh schreef:

Toto jr heeft al wel super nafok laten zien, meerdere jaargangen
Dus waar wil je met Total op wachten

Ik snap wat je zegt en ben het ook met je eens hoor, maar op basis van cijfers heeft Total ook wel veel minder kansen gehad van Toto jr:
Toto jr 1139 geregistreerde nakomelingen bij het KWPN en Total US 168

Elisa: Je wilt toch niet zeggen dat er van Governor niks terecht is gekomen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:28

Nee, ook dat zeg ik niet..maar ohz lijkt hij niet de verwachtingen waar te maken die er toen wel van hem waren, (kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben) Qua nafok heb ik er veel verschillende dieren van gezien, extreem goed tot krabbelaars.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:37

Oké, het allerlaatste stapje ontbreekt nog of komt niet meer, maar tot en met de Lichte Tour heeft ie natuurlijk uitmuntend gepresteerd.

Mbt de nafok: geldt dat zelfde niet voor Toto Jr? Die vind ik ook strooien, net als zijn vader overigens.

Voor de meelezers: Governor heeft 577 geregistreerde nakomelingen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:09

Ik vind persoonlijk Toto jr. uniformer fokken, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:10

Ik vind Toto niet strooien
Hij heeft veel verschillende merries gedekt dus verschil zal er zijn maar ik vind ze vaak toch herkenbaar met rond model en sterk achterbeen. Meeste niet supergroot. Je pikt ze eruit
Als een hengst niet gelijk veel dekt is dat meestal niet voor niets. Fokkers hebben ook oogjes.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:20

Oké ik heb van Toto echt verschillende modellen gezien. Van paarden/veulens met gezonken ruggen, of met écht te weinig lengte tot heel mooi langgelijnde modellen die ook super bewegen. Ook variatie in maat, hij kan hier en daar echt wel een kleintje geven. Qua karakter zitten er soms ook lastpakken tussen.

Dat heeft mij er de eerste jaren van weerhouden om er mee te dekken. Daar heb ik wel een beetje spijt van, want over de gehele linie is het natuurlijk een geweldige hengst die al veel goeds gebracht heeft en zelf ook fantastisch presteert!
Dit jaar heb ik er wel mee gedekt, maar helaas is die niet drachtig geworden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:34

janderegelaa schreef:
Mosh schreef:

Als je ziet dat Toto Jr al meerdere goedgekeurde zonen heeft (binnen en buiten het KWPN) en Total US zover ik zag niet één dan kan ik wel met de stelling van jdr meegaan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:40

janderegelaa schreef:
Mosh schreef:

Wrm hengel je op FB dan nog achter rietjes DV? ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:04

Rex_Rolfo schreef:
janderegelaa schreef:

Als je ziet dat Toto Jr al meerdere goedgekeurde zonen heeft (binnen en buiten het KWPN) en Total US zover ik zag niet één dan kan ik wel met de stelling van jdr meegaan.

Hij kreeg ook 5 tot 6x meer kans..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:31

Hoezo? Total US stond toch ook gewoon ter dekking? Evenveel kans hoor.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:00

Hij was maar kort vers beschikbaar, Toto veel langer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:04

En diepvries is "gewoon" beschikbaar hoor..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:34

Vulina schreef:
En diepvries is "gewoon" beschikbaar hoor..

Zeker niet. Je krijgt het niet. De enige mensen die er nog mee kunnen dekken zijn mensen die al rietjes gekocht hadden toen hij nog van Joop was.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:05

En hoe zit het met vruchtbaarheid? Want van Toto krijg je ze makkelijk drachtig, zo staat hij ook bekend. Bij Total staat: matig. Total is trouwens pas in het najaar 2015 goedgekeurd en mist dus ook een seizoen t.o.v. Toto.

Ik zie bij Toto inderdaad wel een bepaald type, maar misschien heb ik er ook niet genoeg gezien. Ik heb er zelf eentje uit 2016. Het is een brutale, maar wel bijzondere. Veruit de beste van stal en dat al op deze leeftijd.

M.b.t. de sport voor de Totilassen: zoals geschreven begint het echte werk nu pas. Ik snap niet zo goed waarom je hengsten al zo snel moet afserveren. We hoeven niet allemaal achter dezelfde top 5 hengsten aan te rennen. Merries genoeg en daarom is het belangrijk om de hengstengenenpool zo breed mogelijk te houden. Ook omdat een top gefokte hengst of top sporthengst niet automatisch een goed vaderdier is.