Nicky1963 schreef:Stille meelezer hier.
Wij waren ook van de partij bij Brinkman.
Ik ben een beetje de weg kwijt wat 'sterk achterbeen' of 'goed achterbeengebruik' betreft. Het viel mij op dat er hengsten liepen die bijna strepen trokken in het zand met de achterhoeven.
De enige die overduidelijk buiging in de gewrichten van het achterbeen had, was naar mijn idee Dutch Dream. Ik vond hem een fantastische hengst. De andere hengsten waren ook erg goed, maar vooral in het front en voorbeen. Niet per se in het achterbeen.
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom bij de meeste hengsten een sterk achterbeen genoemd werd, terwijl ik vond dat ze alle groot liepen en meer stuwden dan tot dragen kwamen?
Is een oprechte vraag, ik ben echt een beetje de weg kwijt met het uitzoeken van een hengst voor mijn Beauvilina.
So you can dance ben ik ook tegengekomen in mijn zoektocht en wat een aansprekend dier is dat!
Mee eens! Met name de hengsten uit Zolena (zoals Roman Empire, Dantes Empire maar ook bijv Red Viper) vind ik van achter echt niet sterk. Uit die stam vond ik dan Kyteman nog het beste achterbeen hebben, maar dat zal die van Kyton hebben. Pride zat er tussen in, ik zag wel dat als Bart hem eraan zette dat hij sterker werd en krachtiger oogde maar van nature niet enorm sterk. Dutch Dream idd een heel mooi krachtig en dragend achterbeen.
Ik vind het sowieso altijd beetje zoeken naar een goed achterbeen bij de NL’se hengsten. Zijn er maar weinig die écht tot dragen komen en kracht hebben vind ik