Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:54

Hij heeft vakantie ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:53

ja we horen indd erg weinig van hem. Ben bang dat hij ook niet helemaal optimaal gepresenteerd word. Volgens mij is hij op niet veel hengstenshows te zien en loopt hij ook niet veel op concour.

Erg jammer, wat mij betreft had hij veel meer naamsbekendheid op moeten bouwen.
Als ik zeg wat mijn hengst voor afstamming heeft, zegt iedereen Zjengis Khan niet te kennen.
Niet echt bevoorderlijk voor de verkoop later. Als je hem vergelijkt met Zhivago die echt veel meer gestart word.

De mijne doet het wel erg goed, hij is nog niet helemaal in verhouding }> Maargoed dat komt vanzelf.
Hij is wel ontzettend braaf! Echt 100% mak.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:04

Ik heb begrepen dat hij een flinke scheur in een hoef heeft en daardoor niet gestart of getraind kan worden. Daarom was hij ook niet in Den Bosch op de hengstenshow. Blijft een terugkomend probleem bij hem, die hoef.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:50

oh ok, daar had ik niets van meegekregen. Hoop dat hij snel weer in de picture komt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:01

Ga je Exclusive verkopen Zsazsa? Dacht dat het jouw toekomstige topper moest worden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:17

Naar wat ik gehoord heb ook niks van die hoef. Vriendin van mij werkt er en die zijn vakantie ivm niet de juiste ruiter ofzo? of te weinig tijd?
Inderdaad jammer, vind het een van de weinige dressuurhengsten die zo mooi in elkaar zitten en een mooie afstamming.
Het is natuurlijk goed dat ze hem rustig opleiden, maar nadeel is dat ze gouw in de vergetelheid raken...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:29

klopt Raiza, dat had hij moeten worden. Helaas ben ik nu met reuma onderzoeken bezig en is gebleken dat mijn bekken heupen en rug het rijden gewoon niet aan kunnen. Ik heb net een jaar niet gereden en ben nu weer aan het opbouwen. Maar meer als ik 2x per week lukt gewoon niet. En dan vind ik het niet eerlijk om zo'n toppaard thuis te houden.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:46

Dat is minder leuk nieuws Zsazsa. Hopelijk kan je met goede therapie toch nog een beetje recreatief rijden.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:57

Hallo iedereen, ontwaakt uit de winterslaap?

Zsazsa, wat naar voor je dat je niet meer zo kunt rijden als je zou willen. Hoop voor je dat je het op een of andere manier toch kunt blijven doen. Het zal je wel aan het hart gaan om Exclusive te moeten verkopen, hoop dat je in dat geval een goede baas of bazin voor hem vindt, die er ook alles uit weet te halen.

Van de week heb ik gekeken hoe groot Edradour gaat worden, en ik kom uit op 1.72. Dat vind ik wel een mooie maat. Ze is nu enorm overbouwd en uit verhouding, maar verder ziet ze er goed uit. Wel nog wat last van een verkoudheid die maar niet helemaal over wil gaan. Ik hoop dat ze eind mei, na het eerste hooien, de wei op kan. Tot die tijd moeten ze toch langzaamaan wennen aan het gras, of gooien jullie ze gelijk vol de wei in?

Over ZK: niet dat ik nieuws over hem heb, maar ik kwam laatst Fried van Stiphout tegen (chef d'equipe eventing, geloof ik), die heeft ook een tweejarige ZK, en was er erg enthousiast over. Hoop dat hij, of zijn vrouw Lia, die Z-dressuur rijdt, er in de toekomst wat reclame mee gaat maken.

Wie weet hoe ik foto's die op mijn computer staan, hier op bokt kan zetten? Ik kan me vaag iets herinneren van mijnalbum.nl, maar weet niet meer hoe het moet.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:11

Mijnalbum.nl uploaden als ze in map staan ga je op groto foto klikken met rechts dan; afb url kopieren.
Hier in tekst vlak plakken en dan moet je ervoor [img]en%20erachter[/img]

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:19

Mijn excelletje doet het Super, gisteren gemeten op 1.63 en hij wordt volgende maand 2 jaar. Ziet er nog steeds geweldig mooi uit en redelijk in verhouding. Loop super makkelijk. Wordt echt mijn toppertje.
Wat jmmer Zsazsa dat zoiets nu opspeelt. Hopelijk is er iets voor te vinden zodat je wel kan blijven rijden.
Zal snel wat foto's plaatsen van excellent.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:13

Wij gaan morgen naar Eskalando kijken, zal eens proberen wat foto's van hem te maken.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:19

Gisteren bij Doris en Noudje geweest, was weer gezellig.
Even de jaarlingen gaan voeren en daarna naar Eskalando gaan kijken.
We wilden zijn gangen eigenlijk beoordelen omdat we misschien nog een keer met ZK willen dekken, maar goed.. het was of galopperen of een sukkeldrafje, of de rest liep ervoor, dus het doel was niet echt gelukt, maar wat een heerlijke kerel is het geworden. Groot, onwijs lief.. allemaal trouwens. Heb wel eens tussen een groepje 2 jarige hengsten gelopen, waarbij ik blij was er heel tussenuit te zijn, maar de ZK-tjes zijn allemaal onwijs lief en knuffelig.

Wat pics:
Mijn knappe kerel <3
Afbeelding

Zijn mooie hoofdje
Afbeelding

Met zijn allen
Afbeelding

Even het gras bewateren
Afbeelding

En met zijn allen zo hard als kan
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 15:08

Hij is echt gaaf raiza, ik zie hem elke dag. Ik woon schuin tegenover die wei. waar mijn ZK loopt.
Hij is ook echt donker he! Mooie kleur heeft ie...

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:21

ook al zo\n lange rug. die van mij is iets ieler. heeft ie van zijn moeder denk ik. Maar karakter blijft gweldig

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:02

Hij is idd best donker van kleur, maar daar hou ik wel van :D
Hij is wel langgelijnd maar vind hem niet te lang, heeft wel een mooie bovenlijn vind ik zelf.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:17

Mooi beestje, Raiza. En wat betreft (te) lang in de rug...hij is nog in de groei! Bovendien zien ze bij het KWPN dat langgelijnde wel heel graag. Edradour is niet zo lang, heeft ze van haar moeder, denk ik (haar halfbroers zijn ook niet langgelijnd). Maar het zegt niet alles over hoe ze later als sportpaard presteren.

Zo'n hele club tweejarigen ziet er wel gaaf uit! Allemaal ZK-tjes? In elk geval die met die witte benen, toch?
Morgen gaan mijn twee tweejarigen naar de wei!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:00

allemaal ZK-tjes idd. Die met die witte benen is zijn stalmaatje in de winter.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:23

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 16:02

ZO wat is het rustig rondom Zjengis Khan.
Heb ook niemand meer gehoord die met hem heeft gedekt dit jaar. Ontzettend jammer.
Ik weet niet of hij inmiddels weer gestart is, of dat hij nog geblesseerd is.

Mijn ZK groeit iig erg goed! Word met de week groter! En heeft vandaag voor het eerst een lesje toileteren gehad...
http://i855.photobucket.com/albums/ab11 ... ive146.jpg

Ben erg benieuwd naar jullie ZKtjes!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:08

Zo Zsazsa wat een plaatje! Is ook al behoorlijk hoog of niet? Het baby-achtige is er gelijk af als ze dan getoiletteerd zijn he ;-) Wat zijn je plannen met 'm?

Heb helaas ook niemand gehoord die dit jaar met 'm gedekt heeft. Jammer inderdaad, zeker ook omdat er verder zo weinig over 'm te horen is!

Met die van ons gaat het ook heel goed, is 4 wkn geleden gecastreerd en nu sinds vandaag voor het eerst met m'n twee andere merrie's op de wei, ging erg goed en hij vond het één groot feest. De 22e is 'ie officieel 2 geworden en inmiddels al 1.73m hoog dus hoop niet dat 'ie nog erg doorschiet nu die gecastreerd is.

Even offtopic, iemand de magische tip voor vliegenspray die goed tegen dazen werkt?

CarpeDiemh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:09

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 16:16

@ Landra, Hij is nu 1.65 denk ik. Mooie maat en hoop dat hij rond de 1.69 gaat blijven. Ikzelf ben maar 1.70 en hoe groter het paard hoe meer last van mijn rug. Hoop echt dat ik hem kan houden om zelf te rijden, maar of dat gaat lukken met mijn lijf is nog maar de vraag.
Maar is die van jou al zo groot?? jeetje wat een reus. En dan indd hopen dat hij niet uit gaat schieten nog na de castratie. (gewoon geen voer geven :+ )

De beste vliegenspray vind ik nog steeds van Leovet, die Phaser. God wat stinkt dat spul, maar de dazen vallen gewoon dood van hem af :D gelukkig, en hij heeft normaal een vliegending om zijn hoofd, scheelt ook al wat.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:35

Landra, 1.73 al! die van jou gaat echt onze Wood achterna! Kunnen ze leuk een Pas de Deux gaan lopen.
Ga je hem zelf rijden?
Onze Edradour (we noemen haar Edje - daarvoor bedenk ik nou een mooie naam) groeit ook goed, maar ze gaat gelukkig niet zo'n reus worden. Liet zich gisteren mooi zien in de wei - het is geen Ubique, maar kan toch wel goed bewegen.
Nu zaterdag komen er twee ZK-veulens op de CK in Veghel, o.a. een hengstveulen uit Mariahout - bekende? Ik zou wel willen gaan kijken, maar de tandarts komt om 9 uur, dus ik kan pas daarna gaan, en de hengstveulens moeten ook om 9 uur, dus die zie ik dan niet. Ja, tenzij hij het goed doet en mag terugkomen voor de presentatie!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:12

uit Mariahout zal Doris zelf wel zijn