najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:26

Wilde echte Saluut nu opstaan?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:31

Citaat:
BTW Arie, ik ben heel benieuwd: Die Scandic, doet die het nou zo verkeerd??? Ik zie zweefmomenten (dus balans toch??) en benen onder de massa Het is verder geen paard wat me aanspreekt ofzo, maar ben toch benieuwd naar je uitleg.

Afbeelding
Afbeelding

Dat heb je idd goed gezien. Deze hengst doet het helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen jammer dat er een hark van een meid op zit. Als hengst mist hij de mannelijke uitstraling.

Is het jullie voorts opgevallen dat bij bijna alle hengsten de voor- en achtervoeten veel te dicht bij elkaar komen? Een paard hoort over veel bodem te staan en als men deze eigenschap loslaat, ontstaan deze negatieve afwijkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:44

Afbeelding

Ik heb een fokmerrie van Saluut en deze foto opgeslagen op mijn computer staan. Hij heeft idd veel oud duits bloed, te vergelijken met wat hier gelders is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:48

arie53 schreef:
De hengst met de bles is niet de Saluut waar het hier omgaat.

Het interessante van Saluut is bovendien dat hij via Adrette en via Faehnrich de hengst Diktator voert. Uit deze lijn komt de hengst Diskus de vader van Meteor, Holsteins beste springpaard aller tijden.

http://www.pillepalle1.de/hol/meteor2.jpg

Pipo schreef:
Wilde echte Saluut nu opstaan?

Dat heb ik gedaan. zie springfoto's en bijlage kwpn hengstenboek.
Verder zien we waarschijnlijk veel herkenbaar bij de echte Saluut en Partout onder staande type.

Afbeelding

[***] schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZIMIVXJ.jpg

Ik heb een fokmerrie van Saluut en deze foto opgeslagen op mijn computer staan. Hij heeft idd veel oud duits bloed, te vergelijken met wat hier gelders is.

Zet er wel bij dat het een springhengst was... Haha!
Laatst bijgewerkt door gomir op 04-10-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit quote verwijderd

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:01

[***] schreef:

Ik wist niet dat er in Gelders oud bloed volbloed xx in voor kwam.

Saluut.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:03

Beetje flauw, maar ceasario je eerst saluut heeft witte beentjes en je tweede niet. Maar als je tweede de echte is (en dus die van Jannie ook) ben ik weer een beetje gerustgesteld wat die vind ik mooier dan je eerste Saluut Ziek
Wel schrik ik weer van wat KWPN infor waarin ik zie dat mijn favoriet (weet nog steeds zijn naam niet) slechts 1.63 meet

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:08

Cerize schreef:
Beetje flauw, maar ceasario je eerst saluut heeft witte beentjes en je tweede niet. Maar als je tweede de echte is (en dus die van Jannie ook) ben ik weer een beetje gerustgesteld wat die vind ik mooier dan je eerste Saluut Ziek
Wel schrik ik weer van wat KWPN infor waarin ik zie dat mijn favoriet (weet nog steeds zijn naam niet) slechts 1.63 meet

De eerste witte benen haalde ik van die USA kwpn fan site af.(Luiheid)
Ik wist dat ie een bles had. maar begon toch iets te twijfelen..maar hoe zou ik toch kunnen twijfelen aan een USA kwpn-hardbreeder.

Toch maar eens naar boven gegaan en gaan "neuzen"en zie het resultaat.
Het is de 2 springfoto's en de kwpn standfoto.
Ik neem de B12 zuigtabletten ben niet "nuts". Knipoog Haha!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:18

OMG wat is er met de Scandic x Biotop (Zokarde E) gebeurt Huilen
Ik heb hem wel een paar keer gezien bij de fokker thuis, maar ik ken hem maar amper terug; jesus wat een spanning heeft dat paard in zijn lijf! Ik ben maar een leek (en al helemaal in de fokkerij) maar ik moet Arie toch wel gelijk geven dat deze hengst toch wel maar kwaliteiten in huis heeft dan hij nu laat zien. Dat hij ging hengstenuitstraling heeft kan ik wel iets in vinden; ik mis iets aan 'massa' aan hem (ja.. hij is pas 3, ik weet het), maar dat zou ik wel meer verwachten uit deze (merrie)stam.

En ja Suzanne; de San Remo x Balzflug is prachtig om te zien (maar of het ook een goede hengst zal zijn: ik heb er werkelijk geen idee (en verstand Cool van)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:27

ceasario schreef:

Ik ben net begonnen aan de visolie capsules, schijnt ook goed te helpen.
Huilen vond mijn Saluut ook wel erg mooi, enig idee wie hij werkelijk is???

Citaat:
OMG wat is er met de Scandic x Biotop (Zokarde E) gebeurt
Ik heb hem wel een paar keer gezien bij de fokker thuis, maar ik ken hem maar amper terug; jesus wat een spanning heeft dat paard in zijn lijf! Ik ben maar een leek (en al helemaal in de fokkerij) maar ik moet Arie toch wel gelijk geven dat deze hengst toch wel maar kwaliteiten in huis heeft dan hij nu laat zien. Dat hij ging hengstenuitstraling heeft kan ik wel iets in vinden; ik mis iets aan 'massa' aan hem (ja.. hij is pas 3, ik weet het), maar dat zou ik wel meer verwachten uit deze (merrie)stam.

Lijkt mij ook raar als je zo'n hengst kent en hij laat zich heel anders zien dan je gewend bent. Er was nog iemand in dit topic die het met een hengst had (één van de rousseau's geloof ik).
Laatst bijgewerkt door Cerize op 04-10-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:35

Cerize schreef:
ceasario schreef:

Lijkt mij ook raar als je zo'n hengst kent en hij laat zich heel anders zien dan je gewend bent. Er was nog iemand in dit topic die het met een hengst had (één van de rousseau's geloof ik).

We hebben het over pakweg een dikke 20 jaar geleden en toen vertrok naar meen ik USA, is geloof nog eens een terug geweest naar Ned. maar bleek geen interesse voor te zijn.
Nu lijkt het me meer nostalgie.

Citaat:
Ik ben net begonnen aan de visolie capsules, schijnt ook goed te helpen.

Ik heb al genoeg "zware metalen". Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:54

Cerize schreef:

Zaloete s Boy,
Zal nog wel verandert worden, als hij goedgekeurd wordt.
Hij is geboren op12-07-04.
Dit houdt dus in dat hij, toen hij gemeten werd tijdens de 1- bez, twee jr. en 5 mnd oud was. Zij zijn groot en ik is klein!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:56

sprakeloos schreef:
arie53 schreef:

volgens het kwpn hengstenboek is dit de Saluut (L Ronald x Fanfar)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NEEFBNC3.jpg
zonder aftekeningen aan de voorbenen..

Yep. Dit klopt. De bovenste hengst is, voorzover mijn gegevens nu juist zijn, een zoon van Saluut t.w. de hengst Beethoven nog voorgebracht door Frans Koeman.
Beethoven was verrichtingskampioen in 1986 en werd in 1989 naar de USA geexporteerd.
Laatst bijgewerkt door gomir op 04-10-07 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:00

misterA schreef:
Cerize schreef:

Zaloete s Boy,
Zal nog wel verandert worden, als hij goedgekeurd wordt.
Hij is geboren op12-07-04.
Dit houdt dus in dat hij, toen hij gemeten werd tijdens de 1- bez, twee jr. en 5 mnd oud was. Zij zijn groot en ik is klein!

Bovendien moet je er rekening meehouden dat de hengst zowel aan vaderszijde als aan moederszijde een behoorlijke dosis Arabisch bloed voert en dat groeit nu eenmaal wat langzamer en wat langer door.
Harhout groeit nu eenmaal langzamer als zachthout maar het gaat wel veel langer mee.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:02

arie53 schreef:
Citaat:
BTW Arie, ik ben heel benieuwd: Die Scandic, doet die het nou zo verkeerd??? Ik zie zweefmomenten (dus balans toch??) en benen onder de massa Het is verder geen paard wat me aanspreekt ofzo, maar ben toch benieuwd naar je uitleg.

http://i153.photobucket.com/albums/s229 ... border.jpg

Dat heb je idd goed gezien. Deze hengst doet het helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen jammer dat er een hark van een meid op zit. Als hengst mist hij de mannelijke uitstraling.

Is het jullie voorts opgevallen dat bij bijna alle hengsten de voor- en achtervoeten veel te dicht bij elkaar komen? Een paard hoort over veel bodem te staan en als men deze eigenschap loslaat, ontstaan deze negatieve afwijkingen.

Alle hengsten worden te kort gereden, als ze niet naar voren kunnen, dan krijg je dat.
Deze hengst produceerde wel veel lawaai, niet om aan te horen. koker
Laatst bijgewerkt door gomir op 04-10-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:20

Willen jullie er even om denken dat ook op F-AM het quoten van foto's niet toegestaan is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:21

ja en die tong naar buiten, het zag er erg geforceerd uit.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:22

arie53 schreef:
http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 000727.jpg
Yep. Dit klopt. De bovenste hengst is, voorzover mijn gegevens nu juist zijn, een zoon van Saluut t.w. de hengst Beethoven nog voorgebracht door Frans Koeman.
Beethoven was verrichtingskampioen in 1986 en werd in 1989 naar de USA geexporteerd.

Ik betwijfel het..
Afbeelding
edit:foto gequoted om verschil in aftekening bij beide hengsten weer te geven.
Laatst bijgewerkt door gomir op 04-10-07 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote verwijderd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:26

Aangezien die foto al eerder in het topic staat en quoten van foto's niet toegestaan is heb ik er een link van gemaakt. De foto is dan nog makkelijk zichtbaar te maken.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:47

misterA schreef:
Citaat:

Citaat:
Alle hengsten worden te kort gereden, als ze niet naar voren kunnen, dan krijg je dat.
Deze hengst produceerde wel veel lawaai, niet om aan te horen.

No. Dit heeft met de bouw te maken. Aan de hand zie je hetzelfde beeld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:54

misterA schreef:
[Alle hengsten worden te kort gereden, als ze niet naar voren kunnen, dan krijg je dat.

Heb je niet met arabieren. Haha!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:51

Hoe gaat het met de Don Romantic X Rubinstein? Al wat meer over hem?

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:06

Kurry schreef:
Hoe gaat het met de Don Romantic X Rubinstein? Al wat meer over hem?

even teruglezen, hij is besproken..
over vandaag; Hij maakt het prima, heeft vanavond een extra wortel in zn voerbak gekregen ivm dierendag! Clown

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:30

ceasario schreef:
misterA schreef:
[Alle hengsten worden te kort gereden, als ze niet naar voren kunnen, dan krijg je dat.

Heb je niet met arabieren. Haha!

Maar wel met paarden die erg gespannen zijn en daardoor de buikspieren vast houden.
(sorry dat het lijkt dat ik binnenval, maar ik volg dit topic op de voet)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:16

Heeft dat met buikspieren te maken??
Valt me wel op dat ruinen veel vaker lawaai met de koker maken dan hengsten..
Wist nooit waar dat nou door kwam.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:20

Arie53 schreef:
Je zal van mij niet zulke statements aantreffen zonder een behoorlijke onderbouwing. En tot op heden heb ik, ook van jou niet, een onderbouwd tegendeel mogen horen.

Ik vind dus dergelijke meningen bar goedkoop en weinig houtsnijdend.

Een onderbouwde mening van mij dan. Arie, ik vind jouw bijdrages over het algemeen zeer irritant. Redenen, inderdaad dat je zo ongelooflijk van je zelf overtuigd bent, dat je zegt met feiten te komen maar het zijn wel jouw feiten, en dat je ongelooflijk onsympathiek uit de hoek kan komen. Als jouw gefundeerde onderbouwing is waarom een goed paard minder goed loopt 'opdat er een hark van een meid opzit', dan vind jij dat ongetwijfeld weer goed onderbouwd, ik vind het goedkoop. Daarbij ben ik ook van mening dat zulke sterke oordelen geven op basis van foto's zonder een paard IRL te zien nergens over gaat. Een zichzelf respecterend criticaster zou dat volgens mij niet doen.
Moest het ff een keer gezegd hebben...