eerste bezichtiging en tweede bezichtiging Hengstenkeuring 2023/2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:09

Padoertje schreef:
Elisa2 schreef:
Jammer dat hij niet door is, vond hem in de 1e bezichtiging wel oke.

Ik moet ze tegenwoordig ook opschrijven trouwens :o onthoudt ze anders ook niet.

Vind 321 wel leuk trouwens, Dancier Gold.

Hij is wel door hoor! Maar ik was het hierboven eens met de opmerking van Earth dat hij zich niet heel goed liet zien.

Oh excuses, niet goed gelezen. Zie hem zo wel denk ik. :)

Elisa2

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:19

Stom dat ze ineens van voren filmen ipv opzij.

De Ibiza x Apache spreekt me ook wel aan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 15:21

Elisa2 schreef:
Stom dat ze ineens van voren filmen ipv opzij.

De Ibiza x Apache spreekt me ook wel aan.

Haha ik stuur je dat net idd. Hele fijn draven met veel balans en takt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 15:24

Deze Jamesons vind ik dus echt niet bijzonder. :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:27

Vond die van Padoertje wel het fijnste van de Jamesons, vindt het geen slechte paarden hoor. Mooi model en front en de meesten hebben geen slecht achterbeen.

Fergusons vind ik lichtvoetig met veel souplesse.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:28

Earth schreef:
Deze Jamesons vind ik dus echt niet bijzonder. :=

Ik vond er juist wel een aantal bij die echt verbeterd waren t.o.v. de eerste bezichtiging. Ik heb dan weer niets met de Fergusons. Maar zo zie je maar weer dat smaken verschillen en er straks voor iedereen wel iets tussen zit wat interessant is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 15:32

349 Veel uitstraling, correct model. Goede beweging techniek, makkelijk schakelen.

391 sterk gebouwd, met veel rust en natuurlijke beweging. Ruim voldoende techniek. Ik galop goede balans en makkelijk changeren.

395 mooie belijning en model, veel ras. Bergop lopen en goede houding. Veel souplesse.

402 Veel uitstraling, mooie voorhand. Makkelijk schakelen, goede afdruk sprong in de galop.

404 Primering

408 jeugdige hengst met mooie houding. Goede balans galopperen en goede techniek in de draf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:36

ik heb helemaal niks met de Secrets..wat een dweilen zijn dat achter zeg.

Probeer wel echt te kijken naar de verschillende verbeterpunten van iedere hengst. We hebben natuurlijk niks aan allemaal dezelfde types en bewegers. De Fergusons blijven naar mijn smaak wel wat te vlak in beweging.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:43

Ik vond de Jamesons niet slecht hoor, maar de Las Vegas nakomelingen gewoon beter :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 15:49

Ik moest echt even eten, dus kon nu niet meeschrijven. Er zaten hier wel wat mooie bloedige types tussen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:54

Ja deze LV x Apache kan wel echt goed draven, mooi type.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 15:56

Kijken of de 450 naar de primering gaat. Vind het echt een overtuigend dier, ook echt een vaderdier.
Wij waren er in het verleden overigens ook al erg enthousiast over haha :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:58

Ja het is een hele complete! Ik heb deze wel onthouden haha. Ben benieuwd, vond het wel de beste van de groep.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:00

Ik vind Radler Bloemendael ook wel gaaf (vorige groep) mooie lijn komt ie ook uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:02

Dat was de Total Hope/ Total Gear? Of iets in die trant? Die sprak mij ook wel aan, goede bovenlijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:04

Helaas de LV X Apache niet naar de primering, terwijl ik die wel echt één van de betere vond.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:05

Ja ik vond hem beter dan die Don Gregory en al helemaal dan die D"avie...ik snap het niet helemaal.

*edit* misschien gallopeerden/ stapten die beter. Kan me herinneren dat dit een puntje van aandacht was bij de LV's.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 02-02-24 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 16:06

325 Primering

424 Mooi front, sterke bovenlijn. In balans is, goede houding maakt in beweging.

450 uitstraling, opwaartse bouw. Lichtvoetige manier van draven met de schoft omhoog. (toch verrassend dat ie niet door is).

452 Mooi model, goede techniek van bewegen, mooi voorbeengebruik.

538 Veel uitstraling, goede techniek in beweging, mooi voorbeengebruik, goede galop en mooi changeren.

546 veel front, sterk gebrouwd, correct fundament. Veel techniek in beweging.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 10:36

Earth schreef:
422 Just Wimphof x Franklin. Sjiek dier, ronde hals met veel zelfhouding. Wel een lang achterbeen. Voor een JW nog best wat maat.

Wel een fijn dier hoor. Idd wel een lang achterbeen maar weet m goed in te zetten. Opwaartse beweging.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 10:42

Earth schreef:
423 Just Wimphof X Negro. Erg sjiek zwarte hengst. Langgelijnd met veel front. Waardeert zich op in beweging.

Fijne beweger, niet spectaculair maar wel correct. Wel een neerwaartse romprichting. Fijn krachtig achterbeen met veel balans.

500 Sir donnerhall x Vivaldi. Geen bijzondere, weinig balans in de galop, zit steeds overkruist. Draaft te vlak, heeft een wat steekbeentje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 10:51

501 Sir donnerhall x Apache. Knappe vos, heeft wel piephakken en een hoekig achterbeen. Paard met een mooi front en fijne bovenlijn verder. Verliest wel een ijzer. Is ook iets te druk, laat zijn draf niet heel top zien. Galop is oke met voldoende balans, maar zou meer door het lijf mogen. Stap is goed met voldoende overstap. Draf zou met een krachtiger achterbeen mogen.

503 Sir Donnerhall x Tango. Grote hengst met veel body. Ook een wat hoekig achterbeen deze. Galop is goed met veel balans.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 11:03

330 uitgenodigd
399 jeugdige hengst niet uitgenodigd

Citaat:
422 Just Wimphof x Franklin. Sjiek dier, ronde hals met veel zelfhouding. Wel een lang achterbeen. Voor een JW nog best wat maat.

Wel een fijn dier hoor. Idd wel een lang achterbeen maar weet m goed in te zetten. Opwaartse beweging.

Goed model, sterk draven, stap meer overtuigen.

Citaat:
423 Just Wimphof X Negro. Erg sjiek zwarte hengst. Langgelijnd met veel front. Waardeert zich op in beweging.

Fijne beweger, niet spectaculair maar wel correct. Wel een neerwaartse romprichting. Fijn krachtig achterbeen met veel balans.

Uitgenodigd

Citaat:
500 Sir donnerhall x Vivaldi. Geen bijzondere, weinig balans in de galop, zit steeds overkruist. Draaft te vlak, heeft een wat steekbeentje.

Draf goede ruimte, galop meer lichaamsgebruik en balans.

Citaat:
501 Sir donnerhall x Apache. Knappe vos, heeft wel piephakken en een hoekig achterbeen. Paard met een mooi front en fijne bovenlijn verder. Verliest wel een ijzer. Is ook iets te druk, laat zijn draf niet heel top zien. Galop is oke met voldoende balans, maar zou meer door het lijf mogen. Stap is goed met voldoende overstap. Draf zou met een krachtiger achterbeen mogen.

Rijk front, in beweging meer ruimte zou mogen laten zien.

Citaat:
503 Sir Donnerhall x Tango. Grote hengst met veel body. Ook een wat hoekig achterbeen deze. Galop is goed met veel balans.

Is toch niet zo groot trouwens haha. Meer opwaartse beweging.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 11:11

Earth schreef:
430 Kjento x Rousseau. Schimmelhengst met veel front en uitstraling. komt met een actief stappend voorbeen binnen, alsof ie over balkjes loopt. Wederom een iets kort voorbeen en een wat lang achterbeen wat neigt naar achter de massa staan. Neerwaartse romprichting.

Is een beetje onder de indruk van alles. Blijft in galop wat hoof in het kruis en zou meer door het lijf mogen bewegen. Veel afdruk in draf maar mist wat lichaamsgebruik. Laat zich niet te best zien. Stapt wel goed.

Citaat:
301 Bloomberg X Cachet L. Sjieke bruine hengst. Neerwaartse romp en kort voorbeen. Iets weke rug. Lange hals.

Draaft met een krachtig achterbeen, maar mist af en toe wat takt. Vind het niet zo'n bijzondere. Maar het publiek is dat niet met me eens hahaha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 11:25

324 Dante weltino x Ferro. Zwarte hengst met veel uitstraling. Paard heeft veel front en massa ondanks zijn 1.63 mtr. Galop heeft een beetje een neerwaartse beweging en mist wat balans. Heeft veel techniek in de benen, vooral het voorbeen maar mist ook hier een wat opwaartse beweging.

Citaat:
428 Kjento, zeer grote voshengst met veel maat en voormaat. ERg sjiek ook.
Deze heeft ook al zoveel body. Veel front ook. Laat zich alleen niet zo goed zien, doordat ie met van alles bezig is behalve wat ie moet doen :P Kruipt echt wat in elkaar, zonde, want hij lijkt kwaliteit genoeg te hebben.

Kijken of hij zich nu beter laat zien. Draaft met veel lichaamsgebruik maar zou iets meer opwaarts mogen draven. Galop is krachtig met balans. Blijft in de galop wel wat strak. Stap zou meer mogen schrijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 11:34

Citaat:
343 Ferdeaux X De Niro. Jeugdige hengst, nog wat ielig. Wat gezonken rug, smalle ielige hals.

Is toch al 1.70 mtr deze hengst. Beetje traag in de galop. Mist daarin ook wat afdruk en beweging. Draf laat hij weinig zien, is lichtvoetig met aardig wat afdruk. Vind dit een van de mindere hengsten, mist ook echt wat body en uitstraling. Stap is ok maar zou meerder onder mogen komen met achterbeen.

Paard mist imo nog steeds wat body. Mist nog steeds overtuiging, begrijp niet helemaal waarom deze door was := Mist kracht en takt in de galop. Draaft kort en mist daarin een actief achterbeen.

Citaat:
*435 Kjento X Governor. Zwarte hengst met veel body. Ook deze is wederom niet heel meewerkend :=
Veel frond en uitstraling. Een van de betere Kjento's in bouw. Wel iets beknopt in de lengte. Draaft direct met veel expressie.

Echt ook al een complete hengst. Beweegt mooi bergop, met schoudervrijheid. Heeft ook veel takt en balans. Heel veel lichaamsbeweging in draf, galop iets minder maar niet zo strak als de Jamesons van gisteren.

Kruipt een beetje in elkaar. Draaft wel met heel veel kracht en balans. Achterbeen zou iets actiever mogen maar is functioneel genoeg. Galop is van nature al wat opwaarts. Laat zich niet geweldig goed zien. Stap is ruime met veel lichaamsgebruik.