Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:06

Sannie1980 schreef:
Jammer hoor dit antwoord Bart. Nu krijg ik een beetje het idee dat ik als beginner me eerst maar eens in de lokale bibliotheek moet gaan inlezen. Heeft dit forum voor mij nu dan wel zin?

Wat bedoeld wordt is, wanneer mensen vragen: wie weet er iets over Voltaire? je bar weinig antwoorden krijgt.
Als je de vraag stelt: Ik overweeg Voltaire te gebruiken op een merrie die x of y is en ik wil graag een x of y erin fokken, is hij dan een goede keuze? Of hebben jullie nog andere keuzes?

in dat laatste geval mag je veel meer antwoorden verwachten. Concreet en specifiek vragen.

Maar misschien is het tijd om voor dit onderwerp een apart topic te openen, heeft nl. weinig met vete's en kampen te maken.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:07

Gail schreef:
Ik snap Bart wel. Weet je hoeveel topics en hoeveel forums er uberhaupt zijn? Je kan toch niet op alles uitgebreid antwoorden? Ik zit hier met name voor m'n eigen lol. Heb ook nog zoiets als werk te doen. Ga dus zwaar selecteren waar ik wel op reageer en waarop niet. Is toch logisch?

Ik snap het ergens wel maar aan de andere kant zou het toch fijn zijn voor de mensen die zich net zoals ik net pas bezig houden met F&A. Hier is een forum toch voor?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:07

Ben ik niet helemaal met je eens, Sannie en ik ben 't ook niet helemaal met Bart eens. Dat je zelf een beetje kunt zoeken oid ipv lukraak ene topic openen met heeft er info over ...... . Zonder gericht te vragen wat je zoekt of waarom. Dat mensen daar niet op reageren of kriegelig erop worden ja dat kan ik me voorstellen. Maar als er met een hoop Duitse vaktermen gesmeten wordt en men vraagt dán om uitleg (en ja ik had zelf een vertaalmachine erbij gehaald, die ze niet herkende) en daar wordt lekker overheen gebabbeld en verder gesmeten met Duitse teksten om je oren.
Het ligt er in mijn ogen maar net aan wát er gevraagd wordt.

edit: Jullie typen te snel, was bedoeld op post op die van sannie ná die van bart Haha!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:09

Ik heb het dan nu wel over goed geformuleerde vragen en niet over "help mok wat nu?"

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:10

DeesDeBest schreef:
edit: Jullie typen te snel, was bedoeld op post op die van sannie ná die van bart Haha!

of jij te langzaam Haha!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:11

Ik weet het niet Bart of men zich er zo gemakkelijk af kan maken met je redenering.
Ik ben van mening dat Sannie wel degelijk een punt heeft, en ook dat dat punt niet onderschat moet worden.
Bokkers komen en bokkers gaan en daarbij is het logisch dat sommige vragen opnieuw langskomen. Uiteraard kan de zoekfunctie een handig hulpmiddel zijn, maar ook de gezelligheid van het erover praten speelt mee. Anders zou een steeds ouder wordend en daarmee succesvol forum per definitie een duf naslagwerk worden, daarmee zijn eigen bestaansrecht aantastend.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:13

trouwens: over dat lezen wat Bart aanhaalt, dat wil ik best doen, maar wat?

En dan bedoel ik dus serieuze boeken over de fokkerij, niet een abonnement op de Ids of de Paardenkrant.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:13

Anoukie schreef:
Joh CGJ, je bent toch weer terug? Heb trouwens, nu we toch openhartig zijn, vernomen dat jij via pb ook bepaalde dingen over bepaalde mensen verteld. Over, dus niet tegen, begrijp me niet verkeerd.

Het wordt hier steeds gekker......
Als ik dingen wil vertellen over mensen plaats ik het wel op een openbaar Forum. Daar heb ik geen PBs voor nodig. Dat is wel bekend dacht ik Haha!

Wellicht kun je nóg wat explicieter worden Verward

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:19

Excuseme schreef:

Maar misschien is het tijd om voor dit onderwerp een apart topic te openen, heeft nl. weinig met vete's en kampen te maken.

Dat lijkt mij ook het handigste.
Nu gaan er dingen door elkaar lopen, wat niet erg handig is.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:30

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:33

Ik kan me voorstellen dat echte beginnersvragen niet zo leuk zijn om te beantwoorden. Ik wil mij dus graag wat inlezen.

Zie topic: [FA] Goede boeken over fokkerij?

Daar zou ik dus een aantal reacties op moeten krijgen als men graag wil dat er hier niet al te veel beginnersvragen komen.
Zo niet; dan zie ik geen uitweg dan hier mijn domme vragen te stellen Tong uitsteken

Maar serieus: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de mensen met kennis daaraan zijn gekomen.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:05

essie79 schreef:
Maar serieus: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de mensen met kennis daaraan zijn gekomen.

Waarschijnlijk ook door aan andere mensen te vragen, maar goed dat die het niet vervelend vonden om domme vragen te antwoorden voor de tigste keer Knipoog

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:17

Het is gewoon jammer dat er niet op een normale manier gepraat kan worden over de fokkerij. En dat een ander z'n mening niet gerespecteerd wordt. Die heeft die mening en de ander weer een andere mening.
Als je als nieuw komer een normale vraag stelt dan zeggen er een hoop al van pfff nou dit of dat regelmatig op een beetje een zeikerige toon en das gewoon heel erg jammer.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:21

Sjimmy"]
[quote="Excuseme schreef:

Dat lijkt mij ook het handigste.
Nu gaan er dingen door elkaar lopen, wat niet erg handig is.
[/quote]
Dit heeft denk ik ook wel met de vete´s en kampen te maken. Vaak als er een foto bij staat als info wordt er gereageerd op het paard dat erop staat. Als de opmerking iemand van het ene kamp niet aanstaat duikt die er gelijk bovenop en zo gaat het over en weer. Topicstarter schiet daar niets mee op doordat er of een slot op komt of uiteindelijk niemand meer op de vraag reageerd omdat er toch alleen maar ruzie uitvoort komt.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:31

Ik weet werkelijk niet waar dit over gaat, gelukkig zijn er bokkers die er dus geen last van hebben..

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:49

Zo ben ik ook weer even...

Ik ga met de mensen mee die zeggen dat antwoorden beter geformuleerd moeten worden.

Een zin die begint met 'persoonlijk vind ik' komt heel anders over.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:24

Jurga schreef:
Een zin die begint met 'persoonlijk vind ik' komt heel anders over.

Ik eindig nog wel eens met: "maar wie ben ik?"
Maar dat is blijkbaar ook niet voldoende.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:26

Ik zeg regelmatig......... maar das mijn bescheiden mening Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:35

ceasario"]
[quote="Himyar schreef:

Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden en dat is mijn mening. En paarden zaken zijn nooit zwart/wit. Een ding hebben we allemaal gemeen: de interesse in en liefde voor het paard! In ieder geval heb ik de discussie altijd interessant, veelal leerzaam en leuk gevonden. Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden

Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed

Ik denk dat bij deze twee laatste regels de emotie los komt en los gekomen is.

Voor mij is dat FA , anders zou het maar een "Penny-forum"zijn.
[/quote]

Het is steeds een leuke "sport" geweest om materiaal op te duiken (voornamelijk op internet) om te gebruiken in de discussie (bijvoorbeeld over springende Volbloeden). Dan vindt je toch een hoop info waar je zelf weer wijzer van wordt. Dat geld ook voor het materiaal dat anderen hebben gebruikt. En met en over paarden bezig zijn is als paarden liefhebber altijd leuk en boeiend, ik hoop alleen niet dat mijn werk er al te erg onder geleden heeft Haha! . Want ik moet mijn baas ook te vriend houden Knipoog !

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:14

CGJ, ik denk dat Knipoog 'maar wie ben ik?' zeker in het rijtje 'persoonlijk vind ik' en 'ik denk persoonlijk dat' past! Denk eerder dat mensen die zich ergeren aan jouw antwoorden, denken 'oh daar komt hij ook weer aan *zucht*'.

Je moet wat meer vriendjes maken denk ik *LOL*.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:16

Jurga schreef:
Je moet wat meer vriendjes maken denk ik *LOL*.

WHAHAHAHAHAHAHA Haha! Haha! Haha!

O:) O, sorry...

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:40

CGJ12, ik ben nu ongeveer 1 jaar op bokt en ik vind je echt cool Cool , als ik zie dat jij hebt gereageert in een of ander topic, moet ik t gewoon lezen.
enigszins serieus met altijd een grappige ondertoon, moet toch ook kunnen
GA ZO DOOR!!!!!!! OK dan!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:50

Trouwens, als we toch dingen in de groep aan het gooien zijn...

CGJ, ik wacht nog steeds op een bedankje!!!! Haha!

(Fijn he, dat je weer op Bokt kunt? Schijnheilig )

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:14

Nu maar hopen dat CGJ niet van verbeelding naast zijn sokken gaat lopen... Nagelbijten / Gniffelen

*back ontopic please*

Na de zeer sterke reactie van sarabande OK dan! en de reactie van samsam zijn we denk ik al een stuk op weg naar het eind van dit topic, al kwam er nu nog een wending in het verhaal richting Sjuimpje.
Ik kan wel begrijpen dat vaak gedacht wordt dat alles haar aan komt waaien, dat denken mensen ook vaak genoeg over mij *en ik heb geeneens een Grib Tong uitsteken*. Hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt en wat er voorgevallen is tussen die personen, weten waarschijnlijk maar enkele mensen en mij lijkt niet dat dat opgelost moet worden in dit topic, of wel? Dat is iets tussen die personen onderling. Nu krijg je tussen de groepjes die voor elkaar opkomen weer 'ruzie' en wat bereiken we daarmee? Dan begint het weer van voor af aan, net terwijl andere personen een soort van 'akkoord' hebben bereikt.

Durft iemand een uitspraak te doen over hoe ver we nu zijn in het kampen-gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:40

sarabande schreef:

Pipo en iedereen die Sjuim kent weet dat ze weliswaar haar stallen met haar ouders deelt, maar dat ze er erg hard voor werkt. Ook de paarden van haar ouders traint, ook op de zaak werkt. Zij heeft gekozen voor dat leven inplaats van een carierre opbouwen. Sjuim ontzegt zichzelf alles voor haar paarden, gaat niet uit, niet op vakantie, niet naar feestjes etc. Ze koopt geen mooie dingen voor zichzelf, maar stopt dat in setjes of tuigage.
Ze heeft zich verschrikkelijk veel ontzegt om een veulen uit mijn merrie te kunnen fokken. Ze heeft er op een gedreven en intensieve manier er verschrikkelijk veel voor gedaan om tot de juiste keuze te komen en kon bijna niet wachten tot dit veulen er was.
De merrie heeft verworpen en daar heb ik voor Sjuim nog veel meer verdriet om als voor mijzelf nu mijn merrie voor de 2e keer geen veulen brengt.

Bovenstaand is geen argument om anderen onvolwassen te noemen.