Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat wordt het geslacht?

Hengst
66 (37%)
Merrie
110 (62%)

Totaal aantal stemmen: 176

kiko

Re: Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:13

Prachtige foto’s!
Ze gaan er een fijn paard aan hebben. Ik kreeg het er thuis helaas niet door want ik was echt weg van hem!

Hier hetzelfde. Alleen was het andere veulen juist heel relaxed en is die van mij brutaler. Maar waarschijnlijk had dat andere veulen te wei of eten gehad want nu hij brok krijgt begint hij toch ook wel wat meer praatjes te krijgen maar opzich is hij heel braaf. Ze moeten beide nog even opgevoed worden met buiten zetten want momenteel zijn het stuiterballen en Cover wil naar zijn moeder toe dus hopelijk wordt dat straks minder. Er is al veel meer rust en moeders is ook al relaxter en heeft minder de neiging om de kinders tot de orde te roepen. Er zit een heining tussen ze dus ze kunnen elkaar wel aanraken maar niet meer drinken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 09:03

Kiko wat leuk dat je ook interesse in hem had <3 Hij is ook erg leuk
Je hebt je handen vol zo te lezen. Hoop dat ze snel bijdraaien haha. Hij zal vanzelf minder naar moeders omkijken. Ik had er een paddock tussen. Dat scheelde veel :j

We zijn net terug van ons jaarlijkse rondje langs de fokproducten. Eerst langs 5 jarige Laventhe. 100% een kopie van Zilver qua gedrag. Laventhe is wel wat luxer :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna zijn wij doorgereden naar Duitsland. Silvester is nu 3.5 jaar oud. Aankomende winter willen ze gaan beginnen met beleren onder het zadel. Over een maand gaat hij naar de Bavarian keuring. Dat is voor Warlanders. Volgend jaar gaat hij naar de KFPS keuring voor hopelijk ster.
Hij is weer heel anders dan Laventhe. Veel robuuster en breed. En doet ook wel barock aan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Souvenir van z'n maat (vliegenmasker) :+
Afbeelding

Ze zijn wel wat gegroeid sinds hun vertrek :=
Afbeelding

Ashwin doet het ook super goed met z'n nieuwe maatje. Ze zijn erg blij met hem en doen ook veel met hem :j
Hij is de rechter
Afbeelding

En bij Yke waren we dus laatst al geweest. Die staat lekker in de groep
Afbeelding
Afbeelding

Minthe en Zilver staan gewoon thuis haha. Maak binnenkort wel eens foto's :)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:54

Wat is Silvester ruig geworden zeg :oo ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen op de keuring!

En Laventhe vind ik ook echt de Zilveruitstraling hebben, dat heeft ze toch mooi gedaan :+:

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:58

Laventhe <3 haar uitstraling is ook echt Zilver. Hoe doet zij het verder onder het zadel?

De mannen zijn ook stoer geworden!
Ze fokt fijne nakomelingen,

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:03

Laventhe is echt prachtig en een copy van moeders. Sylvester is ook super mooi, wat een mooie paarden heeft Zilver er van gebakken, je mag met recht trots op ze zijn. Je voedt ze ook keurig op!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:50

Wauw je mag wel echt heel trots zijn! Stuk voor stuk geeft ze elke keer weer geweldig mooie nakomelingen! <3 <3 Ik vins sylvester stiekem ook wel heeel erg gaaf zeg! En ook al is hij "de stoere" hengst, hij heeft nog steeds dat prachtige zachte oog van zilver <3 <3 <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 10:37

Unwritten schreef:
Wat is Silvester ruig geworden zeg :oo ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen op de keuring!

En Laventhe vind ik ook echt de Zilveruitstraling hebben, dat heeft ze toch mooi gedaan :+:

Hij is enorm gaaf geworden inderdaad. Heel trots op hem. Hij is best barok. Ben erg benieuwd hoe hij het vorig jaar gaat doen op de keuring.
Laventhe is heel luxe. Zo'n verschil! Maar beide een gouden karakter

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wauw je mag wel echt heel trots zijn! Stuk voor stuk geeft ze elke keer weer geweldig mooie nakomelingen! <3 <3 Ik vins sylvester stiekem ook wel heeel erg gaaf zeg! En ook al is hij "de stoere" hengst, hij heeft nog steeds dat prachtige zachte oog van zilver <3 <3 <3

Ja zo'n stoere man met een klein hartje. Zo lief. De eigenaar vind dat hij nog wat puppy is. Ze zullen deze winter/volgend voorjaar bezig met beleren. Heeft hij lekker nog wat tijd gekregen om te groeien

Paardenfann4 schreef:
Laventhe is echt prachtig en een copy van moeders. Sylvester is ook super mooi, wat een mooie paarden heeft Zilver er van gebakken, je mag met recht trots op ze zijn. Je voedt ze ook keurig op!

Dankjewel! Wat een lief compliment. Ik doe mijn best. De eigenaren zijn vooral te spreken dat ze zo makkelijk te laden zijn :D Heb ze met 4 weken oud ook altijd wel op de trailer. Scheelt toch!
Laventhe is echt een poppetje en Silvester een bonk haha!

Getty_Maan schreef:
Laventhe <3 haar uitstraling is ook echt Zilver. Hoe doet zij het verder onder het zadel?

De mannen zijn ook stoer geworden!
Ze fokt fijne nakomelingen,

Laventhe doet het goed! Ze hebben alleen geen wedstrijdambities. Ze genieten vooral thuis van haar en op buitenrit :j

Ik heb een topic gemaakt voor Ashwin. Stem vooral op hem straks met de veulen verkiezingen!
[FA] Ashwin op eigen hoeven verder
Hij doet het super!
Afbeelding
Afbeelding

Minthe doet nu ongeveer een keer iets in de twee weken. Lekker rustig aan. Ze is snel overdonderd dus wil niet over haar grenzen gaan. We hebben al een keer balkjes gedraaft en voor de pallet! Dit ging super. Ik geniet zo van dit paard

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo lief met mijn kleine Nora <3
Afbeelding
Zo knap!
Afbeelding

Met Zilver ben ik weer begonnen met wedstrijden. Het is nog zeker niet winstpuntwaardig haha! Zilver heeft soms last van spanning en sluit zich dan af. Dan kom ik helemaal niet meer door met de hulpen. Kilometers maken! Komt vanzelf goed :j Thuis rijdt ze super fijn.
Het begin is dan ook super
Afbeelding
Mooie foto's gekregen van NH photo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laventhe genieten ze heerlijk van. Ook lekker op buitenrit :j
Afbeelding
Afbeelding
Ze waren zelfs aanwezig op een trouwerij. Hoe braaf! (Mensen even onherkenbaar gemaakt)
Afbeelding
Hier geniet ik van als fokker <3
Afbeelding

Geen updates verder van Silvester, ik krijg vooral speelvideos van hem samen met Ferdi :+ Het gaat ook goed met hem

Edit. Ik loop naar buiten en ze zijn zo lief aan het zonnen samen <3
Afbeelding

amberhaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:10

Hey! Wat vreselijk balen dat het aldoor niet wil lukken met Per.. Ik kwam om te kijken of het voor dit jaar wel gelukt was, maar het zit niet mee. Zuur! :( Nu moet ik wel zeggen dat het bij mij dit jaar ook echt niet van een leien dakje is gegaan helaas. Met heel veel pijn en moeite slechts 1 merrie van de 3 drachtig gekregen. Eerste jaar hadden ze ook meerdere pogingen nodig. Ik geloof echt niet dat het enkel aan de merries en zilver kan liggen, mocht dat enige troost geven. Mooi paard maar ik ga ook kijken welke andere opties er zijn.

Ergens in het topic zag ik voorbij komen dat je oog was gevallen op Atticus voor dit jaar. Toch besloten dat niet te doen of was er toch iets niet goed met de hengst/bestellen? Hij staat bij mij ook érg hoog op mijn lijstje voor volgend jaar, alleen ik vermoed dat het niet goedkoop zal zijn om een zending hier te krijgen. Wellicht is het een idee om met meerderen tegelijk te bestellen en de kosten ervan te delen?

Ik ben wel super benieuwd welke keuze je voor Minthe gaat maken! (of ik heb er overheen gelezen) :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 16:51

Amberhaike
Ja helaas, het wil maar niet. M'n merrie heeft Perry ontmaagd maar zonder resultaat :+ Na 3 jaar geloof ik het wel.. al heb ik dat vaker gezegd. Maar nu er ook al 2 andere homozygoot champagne hengsten beschikbaar zijn in Nederland probeer ik het niet nog een keer.

Ik twijfel voor Zilver voor volgend jaar tussen Sky van Marieke en Enzo van Faline. Van Enzo heb ik zo even geen foto. Die vind ik wat interessanter omdat hij bij het NRPS en misschien ook welsh stamboek wordt aangeboden. Nadeel is dat hij een El Maymoun is, die zit in bijna elke champagne in Nederland.
Dit is Sky. Hoog percentage Arabier met mooi Duits bloed, dus ook vrij van El Maymoun bloedlijnen. Alleen simpel gekeurd net als Perry bij BAPS en geen predikaten of sport zover ik kan zien
Afbeelding
Atticus is een plaatje! Leuk dat je eventueel mee wilt doen. Faline wil ook sperma van hem voor haar champagne Friezenkruising. Het is wel duur, maar wordt wel interessanter als we samen doen. Een recente foto van hem. (Voor de geïnteresseerden, hij staat in Amerika en heeft 80% Fries bloed, homozygoot champagne)
Afbeelding

Minthe gaat volgend jaar naar Ieme BP60! Ik heb Ieme zijn vader Elvis gereden :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat jammer zeg dat het met Perry maar met 1 merrie is gelukt. Had je nog een hengstveulen te koop? Wou je ze niet beide houden?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 21:30

Mijn knappe dames <3
Afbeelding

Training van Minthe gaat ook wat beter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Zilver vooral galop aan het oefenen. Daar laten we de meeste punten liggen. Het moeilijkste vind ze sluiten en op de achterhand. Ze gaat het liefste plat door de bochten. Ben veel met gehoorzaamheid bezig dus stap-galop galop-stap is een fijne oefening daarvooe

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:20

Bij mijn fries was destijds buiten de galop oefenen echt de oplossing. Toen daar het kwartje verzamelen viel, ging dat in de bak ineens ook geweldig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:47

Muga schreef:
Bij mijn fries was destijds buiten de galop oefenen echt de oplossing. Toen daar het kwartje verzamelen viel, ging dat in de bak ineens ook geweldig.

Hier ook :j

Minthe ziet er goed uit!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 22:11

Dankje voor de tip! Op buitenrit gaat ze eigenlijk nooit te hard. Dan moet ik juist m'n best doen om haar in galop te houden. Dus denk eigenlijk niet dat het voor haar werkt

De bokt verkiezen zijn weer geopend om te stemmen!
Kabayo @ [FA] Bokt hengstveulen verkiezing 2024: stemmen maar!
Willen jullie ook op knappe Ashwin stemmen? Dankje alvast :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 14:38

Vergeet niet te stemmen op knappe Ashwin! Kan deze week nog <3
Hij doet het erg goed. Ze zijn heel leuk bezig met grondwerk. Ik ben super trots! Ook nog een compliment gekregen van hun Hoefsmid hoe ontzettend braaf en goed opgevoed hij is :D
Ik mis m stiekem wel. Altijd als wij hem zagen in de wei en "lytse!" naar hem schreeuwde hinnekte hij zo lief <3
Afbeelding
Afbeelding

Met Zilver nog gestart. Ze was niet helemaal fit. Ik denk dat ze te koud is geworden. Ze staat nu dan ook onder een deken :j . Toch trots op haar hoe ze het deed. Nu eerst zadelmaker en fysio op de planning. Daarna weer wedstrijden opgeven
Afbeelding
Afbeelding

Minthe... tsja. Wat een wereldpaard is dat. Ze heeft alles wat ik in een paard zoek. Karakter, beweging en knap <3 Vandaag voor de 2e keer een pallet slepen. Ze wordt in februari beleerd voor de wagen. Ze doet het super
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de dames zijn bij de tandarts geweest. Geen bijzonderheden, alleen wat onderhoudAfbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 13:54

Laatste dag dat je op Ashwin kan stemmen :D Hij zal ergens in de middenmoot eindigen denk ik :j
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 13:07

Bedankt nog allemaal voor het stemmen op Ashwin. Het gaat erg goed met hem
Helaas alleen video's gekregen, screenshots lukt niet echt. Hij wordt al groot. Ze zijn enorm blij met hem
Afbeelding
Laventhe geniet van de sneeuw :+
Afbeelding
En Yke word ook echt gaaf! Hij wordt dit jaar alweer 2. Wat vliegt de tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Minthe een grote mijlpaal! Ze heeft afgelopen zaterdag voor het eerst voor de kar gelopen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze was ontzettend braaf!

Zilver gaat ook goed. We wachten nog op de afspraak van de fysio maar ik denk dat ik na onze vakantie in maart weer ga starten
We hebben nog meegedaan aan een WE clinic, dat was hardstikke leuk! Na de tijd nog even gesprongen, ze kan ook alles
Afbeelding
Afbeelding
<3
Afbeelding
Afbeelding

En mijn hengstenkeuze van Zilver staat vast. Ze gaat naar de net goedgekeurde hengst (AES) Esperidion Doux Lorenzo. Een homozygoot champagne hengst van bokker Faline. Hij komt hier waarschijnlijk ook te beleren, dus dat kan mooi :D Ik ben heel blij met mijn keuze.
Of hij komt voor mijn vakantie en dan gaan we dus vroeg dekken (begin maart) of hij komt na mijn vakantie. We gaan het zien :)
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:31

Oehhhh leuke update! En k duim voor je champagne Fries volgend jaar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:45

Heb je toch een knappe champagne-vent gevonden? Wat leuk! Waar kun je een veulen uit zo'n kruising inschrijven?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 10:40

Mer1980 schreef:
Oehhhh leuke update! En k duim voor je champagne Fries volgend jaar!

Dankje <3

Muronia schreef:
Heb je toch een knappe champagne-vent gevonden? Wat leuk! Waar kun je een veulen uit zo'n kruising inschrijven?

Jaa ik wist wel dat deze er was, maar natuurlijk nog jong
Ik schrijf het veulen in bij het barock pinto stamboek, bij type xx

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 19:55

Het gaat hier goed. Minthe pakt de training super op! Ik heb haar tevens voor 12 april opgegeven voor de stamboekkeuring. Hopelijk wordt ze netjes ster! Ben heel benieuwd
Ik had de sneeuwfotos nog helemaal niet gedeeld. Oeps.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trainen gaat dus goed. Het is zo'n fijn paard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zilver ook heel fijn. Contra gaat echt super nu. Helemaal happy
Afbeelding
En nog altijd zo'n lief gezichtje

Ze zijn ook beide naar een nieuwe smid geweest, op de kliniek. Heel rumoerig en druk daar maar beide goed gedragen
Afbeelding
Afbeelding
Zilver ook naar de fysio geweest
Afbeelding

En dan nog iets. Zou wat zijn... Merkte vandaag op dat ze ineens uier had?
Maar ze is toch echt leeg gescant en duidelijk hengstig geworden. Ook is ze niet zo dik. Ik vertrouw op mijn dierenarts en ik denk ook niet dat ze dragend is. Maar zou wel een leuk cadeautje zijn :) Ik hou het in ieder geval in de gaten en ga eerst op vakantie
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:38

Wat zien ze er beide weer knap uit. <3

Succes met Minthe op de keuring. Ik hoop ook voor je dat ze ster wordt. Ik vind haar toch wel een hele knappe verschijning.

En Silver misschien drachtig dat zou wat zijn. Ben benieuwd, ze missen nog wel eens wat tijdens het scannen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 10:20

Ik bel zo maar denk ik voor een scan. Al blijft het vreemd want ze is echt niet dik
Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:25

Zou wat zijn zeg :oo

En eventjes hoor, maar zowel Zilver als Minthe :+: prachtmerries

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:40

Je had onlangs wat foto's en op 1 leek het alsof ze toch wat ronder was.

Dat was de sneeuwfoto in draf, de foto eronder stond Minthe in dezelfde houding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:49

Zou wel een leuke verrassing zijn, als ze toch drachtig is.