Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:s0173957 schreef:Expression is Vivaldi x Vincent, dus da's wel fameus teruggefokt op Vivaldi....
Ouders zijn 50% verwant.
Die laten ze toch niet door naar de 3de... zou straf zijn! Of dan toch op de 3de afstraffen op afstamming
Dus wel, waar zitten die keurmeesters met hun gedachten?
GJ9 schreef:Inteelt heel dichtbij is eng omdat je dan meer kans op gebreken hebt, maar een inteelt-product inzetten in de fokkerij geeft bij mij weten geen hogere kans op gebreken in de generatie erna.
Cayenne schreef:anneliesdj schreef:Ze hebben het maar over bloedspreiding en volbloed en dan wel dit soort hengsten goedkeuren...
Hij is nog niet goedgekeurd...
Cayenne schreef:Nee hoor, er zijn er zat die er de derde bezichtiging nog uitvliegen op basis van bijvoorbeeld de moederlijn.
anneliesdj schreef:s0173957 schreef:Expression is Vivaldi x Vincent, dus da's wel fameus teruggefokt op Vivaldi....
Ouders zijn 50% verwant.
Die laten ze toch niet door naar de 3de... zou straf zijn! Of dan toch op de 3de afstraffen op afstamming
Dus wel, waar zitten die keurmeesters met hun gedachten?
anneliesdj schreef:GJ9 schreef:Inteelt heel dichtbij is eng omdat je dan meer kans op gebreken hebt, maar een inteelt-product inzetten in de fokkerij geeft bij mij weten geen hogere kans op gebreken in de generatie erna.
Daarmee spreek je jezelf tegen.
In de eerste bezichtiging wordt toch ook al naar papier gekeken?
Ze hebben het maar over bloedspreiding en volbloed en dan wel dit soort hengsten goedkeuren...
Als iemand deze weer gebruikt op een Vivaldi merrie en dat veulen weer naar de hk stuurt, wat dan?
Dit geld nu wel als voorbeeld.
Mijn mening is dat je er gewoon niet aan moet beginnen, hoe goed dat dier ook loopt.
anneliesdj schreef:Stel dat dit een hengst zou zijn uit een totaal onbekende stam waar we nog niets van rond hebben lopen, dan zou het wel heel interessant zijn.
Maar in dit geval is het krack & jazz terwijl de meerderheid van de merriepopulatie al jazz of krack in de eerste 3 generatie's heeft. Deze hengst moet ook een vaderdier worden, het gaat er nu om dat er over 5-10 jaar kinders en kleinkinderen van hem rondlopen.