Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:42

Lieve meid,
dat vele je niet geloven is omdat je nogal warrig en tegenstrijdige dingen post. Niet expres waarschijnlijk, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

Dus eigenlijk weet je nu nog niet zeker of ze wel of niet drachtig is. Maar ik begreep uit eerdere posts van je dat wel haar banden slap zijn etc.
Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze schijnzwanger is of dat er iets anders aan de hand is.
Een jaar drachtig is niet onmogelijk, komt wel eens een enkel keer meer voor.
En om het één en ander uit te sluiten is het toch wel raadzaam om een da langs te laten komen.
Ik denk dat het verstandig is om eens met je ouders om tafel te gaan zitten.....

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:43

Is de pony nog wel dik?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:47

kiki1976 schreef:
Lieve meid,
dat vele je niet geloven is omdat je nogal warrig en tegenstrijdige dingen post. Niet expres waarschijnlijk, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

Dus eigenlijk weet je nu nog niet zeker of ze wel of niet drachtig is. Maar ik begreep uit eerdere posts van je dat wel haar banden slap zijn etc.
Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze schijnzwanger is of dat er iets anders aan de hand is.
Een jaar drachtig is niet onmogelijk, komt wel eens een enkel keer meer voor.
En om het één en ander uit te sluiten is het toch wel raadzaam om een da langs te laten komen.
Ik denk dat het verstandig is om eens met je ouders om tafel te gaan zitten.....

Nee heb een behoorlijke rotdag achter de rug dus, reageer dan ook niet helemaal zo als het moet maar ik begrijp je wel...en zal ik zeker doen

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:17

Ik ben het wel met Kiki1976 eens. Ik zou, als ik jou was, eens een DA bellen en laten checken of ze nog wel echt drachtig is.
Het is ook heel goed mogelijk dat ze schijndrachtig is. Succes!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:28

taartjee schreef:
Asjeblieft mensen...
Dit is echt niet leuk voor TS, ze heeft dit topic geopend voor advies, vervolgens krijgt ze een helehoop bokkers over zich heen dat ze het 'niet goed doet' en nu is ze een leugenaar?
Sorry, maar dit vind ik echt triest. Reageer dan niet, in plaats van een rel te beginnen!
Leef je dan eens in, in iemand van 14 jaar die half bokt over zich heen krijgt en vervolgens naar haar hoofd geslingerd krijgt dat van dit topic niets waar is. Dat is gewoon niet oké.
Ze probeerde in ieder geval wel updates te plaatsen.
Nu heeft ze gehoord dat haar merrie leeg is en gaan jullie er weer verder op hameren dat ze liegt.
Ga dan aub in een ander topic reageren, hier wordt niemand vrolijk van.

Ik wil iedereen dan ook vriendelijk vragen die het niet met TS eens is ook gewoon niet meer te reageren.

Ben ik het helemaal mee eens.
Waarom rel schoppen?
Als je het niet geloofd reageer dan niet.

Gewoon afwachten TS, meer kan je toch niet doen.
Heel veel succes, en ik blijf je volgen.

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:38

vrouwke schreef:
taartjee schreef:
Asjeblieft mensen...
Dit is echt niet leuk voor TS, ze heeft dit topic geopend voor advies, vervolgens krijgt ze een helehoop bokkers over zich heen dat ze het 'niet goed doet' en nu is ze een leugenaar?
Sorry, maar dit vind ik echt triest. Reageer dan niet, in plaats van een rel te beginnen!
Leef je dan eens in, in iemand van 14 jaar die half bokt over zich heen krijgt en vervolgens naar haar hoofd geslingerd krijgt dat van dit topic niets waar is. Dat is gewoon niet oké.
Nu heeft ze gehoord dat haar merrie leeg is en gaan jullie er weer verder op hameren dat ze liegt.

Ik wil iedereen dan ook vriendelijk vragen die het niet met TS eens is ook gewoon niet meer te reageren.

Waarom rel schoppen?

Ik ben het ook eens!

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:27

vrouwke schreef:
taartjee schreef:
Asjeblieft mensen...

Waarom rel schoppen?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Jullie weten niet wat er daar afspeelt. Als zij zegt dat het waar is dan geloof je dat of je gelooft het niet, maar ga hier dan geen rot opmerkingen plaatsen. Ookal bedoel je het niet zo, zo kan het wel overkomen op TS

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:30

vrouwke schreef:
taartjee schreef:
Asjeblieft mensen...

Waarom rel schoppen?

ook mee eens (maar dat wist je al :o ;) )

een paardje kan best wat langer over tijd zijn ts , dus wacht het nog even af (mits ze geen hengstigheid vertoond ) .
bij twijfel kan je eventueel altijd nog de DA eens vragen toch te scannen . en houd gewoon je merrie nog goed in de gaten .

ik blijf volgen , en hoop dat je binnen enkele dagen alsnog een gezond veulentje hebt (en de merrie het uiteraard ook goed maakt) .

+:)+

Jolliegirl

Re: Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:16

De merrie is toch leeg verklaard??

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:19

nee , dit is een vermoede van ts en haar omgeving .

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 01:00

Het kan nog zijn dat ze drachtig is hoor, er zijn er bij die veeeeeel langer hebben gelopen, ik geloof een merrie zelfs 14 of 15 maanden. Dus toch in de gaten houden hoor, je weet maar nooit.

Tja en niet geloven, ik weet het niet. Ik zou niet weten waarom iemand zoiets zou bedenken.

Ik dacht trouwens ook dat 1 van mijn shets drachtig was, dikke buik, wat hangende uiers, ik dacht zelfs wat te voelen of te zien :P Maar de DA heeft toen toch maar opgevoeld omdat hij toevallig op stal was, maar het bleek dat ze dus gewoon leeg was. Dus dikke buik zegt ook niks. Ze heeft hiervoor veulens gehad, daar had ze dus nog de uiers van (gewoon hanguiers, niet gevuld)en dus ook nog de buiklijn.

Het is dat de DA er toevallig was, anders had ik hem ook niet laten opvoelen, ook onder het mom van "het komt er ooit vanzelf wel uit" Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu toch wel blij ben dat ik het zeker weet :o

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:57

Scannen kan alleen aan het begin van de dracht en niet op het eind.
Dus de dierenarts kan dat helemaal niet verteld hebben.
Hij kan alleen nog maar opvoelen en deze merrie is helemaal aan het eind dan dus klinkt niet erg geloofwaardig.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 07:12

opvoelen ook goed...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:40

maar als hij toch bij de pony is dan kan hij dat zo even doen hoeft niets extra te kosten dus vraag me af waarom dat niet gedaan is?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:12

lady62 schreef:
maar als hij toch bij de pony is dan kan hij dat zo even doen hoeft niets extra te kosten dus vraag me af waarom dat niet gedaan is?

Simpel weg omdat de DA niet geweest is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:20

De dierenarts is vorige week geweest voor iets anders zegt ze een pagina terug
Snap jij het nog?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:28

als de DA is geweest wil het nog niet zeggen dat hij haar opgevoeld heeft, als hij voor iets anders komt gaat hij echt niet zomaar opvoelen omdat hij er nu toch even is...

opvoelen kost wat geld en dat doet hij echt niet ff ''gratis''

igg succes!
Laatst bijgewerkt door caboclo op 18-06-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:30

lady62 schreef:

zeker brengen ze opvoelen en scannen wel in rekening alles wat ze tegenwoordig doen zit altijd wel een prijskaartje achter..

het langs komen (reiskosten) vragen ze hier dus al €35 euro voor en dat is alleen nog maar het reizen dan hebben ze nog niets gedaan

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 08:37

lady62 schreef:
De dierenarts is vorige week geweest voor iets anders zegt ze een pagina terug
Snap jij het nog?

ik denk dat je mijn topic maar kunt gaan verlaten, aangezien je het allemaal zo beter weet: kom je toch gewoon even kijken? of niet!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 08:37

scooby09 schreef:
lady62 schreef:

Simpel weg omdat de DA niet geweest is.

en dat weet jij?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:43

Ik bedoel er mee te zeggen dat hij er toch als is die kosten heb je toch al.
Opvoelen is een onderzoek van wat zal het zijn 10 a 15 hooguit 20 euro is echt niet duurder of het moet een gouden dierenarts zijn
Dat zijn dan de kosten toch niet.
En even voor de geïrriteerde opmerking ik stel een hele normale vraag want dit topic staat vol van tegenstrijdigheden.
Je kunt nu wel lekker onbeschoft gaan reageren maar ik ben heel netjes geweest en alleen een vraag gesteld omdat ik en misschien ook anderen er niets meer van snapt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:44

Citaat:
net even bij mijn hoogdrachtige merrie wezen kijken.
ze doet heeeeel veel miniplasjes en soms gaat ze alleen maar staan in die houding. (heeft ze 6 keer gedaan in 10 minuten)
ook heeft ze een hele natte kont + achterbenen daar tussen is het helemaal nat, (ik ga haar zo even schoonmaken)
zou ze al gaan beginnen? ze heeft nog geen uiers (matig)

Hele topic overgeslagen, maar was de merrie de 31ste mei niet gewoon hengstig? Dan zou ze dit gedrag ongeveer 21 dagen daarna nog eens moeten hebben. Je kunt wellicht even een hengst bij haar houden rond de 22ste, om te kijken of ze hengstig is.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:51

="randalinpony"]
Citaat:
net even bij mijn hoogdrachtige merrie wezen kijken.
ze doet heeeeel veel miniplasjes en soms gaat ze alleen maar staan in die houding. (heeft ze 6 keer gedaan in 10 minuten)
ook heeft ze een hele natte kont + achterbenen daar tussen is het helemaal nat, (ik ga haar zo even schoonmaken)
zou ze al gaan beginnen? ze heeft nog geen uiers (matig)

Hele topic overgeslagen, maar was de merrie de 31ste mei niet gewoon hengstig? Dan zou ze dit gedrag ongeveer 21 dagen daarna nog eens moeten hebben. Je kunt wellicht even een hengst bij haar houden rond de 22ste, om te kijken of ze hengstig is.[/quote]

lijkt me niet geheel handig ik weet niet hoe oud TS is maar tussen een hengst en een mischien wel hengstige merrie gaan staan lijmt me niet heel slim!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:53

T gaat om shetjes. :+ :=

Dat ga ik echt niet aanraden aan 14jarige meisjes met shires hoor. ;)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 08:54

randalinpony schreef:
T gaat om shetjes. :+ :=

Dat ga ik echt niet aanraden aan 14jarige meisjes met shires hoor. ;)

_O-