Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
essiesilly schreef:haha nou dat wil ik niet direct zeggen sarabande maar ben wel benieuwd hoe de mensen die hier het meeste schrijven tegen deze paarden aan kijken en of ze wel kijken en dus ook vergelijken, en dus misschien wel wat zinnigs te zeggen hebben
kortom, is er een conclusie dat de meeste paarden neerwaarts of opwaarts zijn gebouwd? kruis hoger of kruis lager etc...
Sky_As schreef:nee, het gaat er echt om, over hoe paarden in stand gebouwd zijn......
soms lees ik wel eens in topics dat een hengst juist niet geadviseerd wordt omdat deze een neerwaartse romprichting zou hebben, terwijl mijn mening is, dat dit geen belemmering voor de sport hoeft te zijn, het gaat er inderdaad om hoe ze met dat lijf bewegen. IK zou graag willen weten hoe andere mensen dat " bergopwaartse" zien. Of dat nou echt zo belangrijk is als je op zoek zou gaan naar een heel goed dressuurpaard (bijv. bij een veulen, als je nog niet kunt zien hoe de beweging gaat zijn) De merries die vaak heel hoog eindigen op keuringen, hoor je in de topsport niks meer van.
Babootje schreef:Sky_As schreef:nee, het gaat er echt om, over hoe paarden in stand gebouwd zijn......
soms lees ik wel eens in topics dat een hengst juist niet geadviseerd wordt omdat deze een neerwaartse romprichting zou hebben, terwijl mijn mening is, dat dit geen belemmering voor de sport hoeft te zijn, het gaat er inderdaad om hoe ze met dat lijf bewegen. IK zou graag willen weten hoe andere mensen dat " bergopwaartse" zien. Of dat nou echt zo belangrijk is als je op zoek zou gaan naar een heel goed dressuurpaard (bijv. bij een veulen, als je nog niet kunt zien hoe de beweging gaat zijn) De merries die vaak heel hoog eindigen op keuringen, hoor je in de topsport niks meer van.
Je hebt helemaal gelijk. En een mooi voorbeeld daarvan is idd totilas
s0173957 schreef:Best verervende hengst, iets anders als best presterende è...
Citaat:je hoeft bij dit paard niet te hangen als een surfer in de trapeze om de oefeningen eruit te persen
Vudress schreef:nombrado schreef:
Ik kan je niet echt serieus nemen als je een scheefzittende en duwende ruiter als voorbeeld beschouwt.
Citaat:even niet gelet op de ruiter, met kloppende onderbenen e.d
maar wel het paard, die je juist de ruimte moet geven de oefeningen goed uit te voeren
ceasario schreef:nombrado schreef:waarom moet Anky zo in die teugels hangen?
het is toch geen surfen?
Klets ..heb je die PRE gezien met PI..
http://eventcontent.hippoonline.de/554/ ... e=salzburg
Suzanne F. schreef:Mag ik vragen wat er dan mis met de piaffe van Jazz op de foto? Hij gaat toch mooi zitten??
arie53 schreef:5. Moving even slightly backwards, irregular steps with the hind legs, crossing either the fore - or hind legs or swinging either the forehand or the quarters from one side to the other are serious faults.
arie53 schreef:Dat we op een lijn zitten, heb ik wel begrepen. Het is echter niet zo dat een matig of weinig gebalanceerd paard aan top komt omdat hij toch in staat is de oefeningen volgens de FEI regels uit te voeren. Dat doen ze echter niet. Die paarden komen aan de top omdat dit met alles met smaak en mode en met een weinig deskundige jury van doen heeft. Of althans met een jury die het niet nauw met de regels neemt.
Lusitana schreef:arie53 schreef:De juryleden rommelen regelmatig met de FEI regels.
En daarin zit het 'm dat mensen soms een verkeerd beeld krijgen van goed en slecht en veroordelen op verkeerde gronden.
Een kampioen is dat niet altijd verdient, en een lager geeindigd paard is niet altijd meteen een slechter paard.
Ik zie ook vaak genoeg (zeer) slechte bewegingen hoog beloond.
Citaat:Bij Jazz doel jij denk ik op het optillen van het achterbeen? Dat die hoger moet? En dat de neus er meer uit moet? Hals meer op lengte?