Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:wendy1987 schreef:A x a houd in dat er verderop in de lijn dezelfde vader is gebruikt.
Je hebt in haflingers 7(toch) lijnen.
A - m - s - st - w - n - en volgens mij vergeet ik er 1.
Te herkennen aan de eerste letter van de naam van de hengst..
Ooit ontstaan uit die 7 hengsten. Dus alles wat dezelfde letter heeft komt voort uit dezelfde voorouders.
Dat wil je zo min mogelijk en dat heet dan lijnenteelt. Het zijn niet dezelfde ouders dus geen inteelt maar in de verte zit er wel degelijk hetzelfde bloed in.
Hopelijk beetje duidelijk zo haha
Okay ja ik snap het.Maar volgens mij zit er in diverse stamboeken heel veel inteelt om vreemd bloed te voorkomen.Anders kan het ras ver gaan afdwalen van de oorspronkelijke bedoeling?Of zie ik dat fout?
emma_evg schreef:Hallo hallo, ik kon geen recenter topic vinden hierover dus daarom mijn vraag hier!
Sinds kort rijd ik een haflinger x arabier kruising voor een eigenaar voor de verkoop, en hij vroeg mij wat hij ervoor moest gaan vragen. Nu ben ik helemaal niet thuis in de pony taxaties, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
Zoals gezegd gaat het om een haflinger (75%) x arabier (25%) kruising, 8 jaar, merrie, donkerbruin (maar wel heel mooi, beetje zoals Johnson TN van HP Minderhoud), D-pony maat, exacte schofthoogte weet ik niet precies. Pony heeft een tijdje stil gestaan wegens veulen en daarvoor omdat de verzorgster met een opleiding begon en daarom weinig tijd had. Nu heb ik haar vorige week weer opgepakt en ze pakt alles ontzettend goed op. Niveau is nu L1/L2 dressuur B springen (ze is ooit in de B dressuur (met winst) en BB springen gestart, later niet meer).
Pony is erg werkwillig en heeft een goed karakter, super lief op stal, echter heeft ze wel een bok-geschiedenis. Bij de vorige ruiter, die haar ruim twee jaar gereden heeft tot ongeveer een jaar terug, bokte ze best regelmatig. Soms ging het weer maanden heel goed maar soms kon je er ook niets mee. Nu is er van dat bokken weinig meer te zien, alleen op de zweep bokt ze soms nog. Zoals ik zei is ze verder top braaf.
Foto's/filmpjes gaan we zaterdag maken, heb nu geen goede fotos bij de hand.
Dus brand los! Ik ben erg benieuwd waar jullie haar op taxeren.
anjali schreef:emma_evg schreef:Hallo hallo, ik kon geen recenter topic vinden hierover dus daarom mijn vraag hier!
Sinds kort rijd ik een haflinger x arabier kruising voor een eigenaar voor de verkoop, en hij vroeg mij wat hij ervoor moest gaan vragen. Nu ben ik helemaal niet thuis in de pony taxaties, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
Zoals gezegd gaat het om een haflinger (75%) x arabier (25%) kruising, 8 jaar, merrie, donkerbruin (maar wel heel mooi, beetje zoals Johnson TN van HP Minderhoud), D-pony maat, exacte schofthoogte weet ik niet precies. Pony heeft een tijdje stil gestaan wegens veulen en daarvoor omdat de verzorgster met een opleiding begon en daarom weinig tijd had. Nu heb ik haar vorige week weer opgepakt en ze pakt alles ontzettend goed op. Niveau is nu L1/L2 dressuur B springen (ze is ooit in de B dressuur (met winst) en BB springen gestart, later niet meer).
Pony is erg werkwillig en heeft een goed karakter, super lief op stal, echter heeft ze wel een bok-geschiedenis. Bij de vorige ruiter, die haar ruim twee jaar gereden heeft tot ongeveer een jaar terug, bokte ze best regelmatig. Soms ging het weer maanden heel goed maar soms kon je er ook niets mee. Nu is er van dat bokken weinig meer te zien, alleen op de zweep bokt ze soms nog. Zoals ik zei is ze verder top braaf.
Foto's/filmpjes gaan we zaterdag maken, heb nu geen goede fotos bij de hand.
Dus brand los! Ik ben erg benieuwd waar jullie haar op taxeren.
Maar ze is wel in de B gestart geweest vroeger,maar niet in de L. Dus eigenlijk kun je dat niet als niveau opgeven.Heeft ze een stamboom?
Dario1989 schreef:@Poekkie
Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar (:+) geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.
Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.
Dario1989 schreef:@Poekkie
Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaargeleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.
Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.
Brainless schreef:Dario1989 schreef:@Poekkie
Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar (:+) geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.
Eerder in guldens.
Mijn opa kocht wel eens er 1 om te beleren voor de kar, maar een leuke met papier was 1750-2250 in guldens.
Zonder papier 1250-1500 gulden.. dat waren nog eens tijden