Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:Ja daar heb je zeker gelijk in dat promotie veel doet, maar dat gaat op tot de kinderen zichzelf kunnen waarmaken. Wanneer dat niet gebeurt zakken de dekkingen vanzelf weg.
Gribaldi heeft op dit moment toch wel een paar zeer aparte kinderen op het hoogste niveau lopen zoals PB, Ruby, Totilas en Sister.
Je kan veel op Gribaldi tegen hebben, maar dat zijn toch geen doorsneepaarden.
Toch hoort hij ondanks al zijn dekkingen niet in het rijtje van de grote verervers, en dat zegt ook wel weer genoeg.
s0173957 schreef:Veel mensen doen het hier ook overkomen alsof je absoluut geen verstand hebt van fokken als je bv Jazz neemt om te laten dekken.
Onze merrie is iets te kort in het been, mag wat meer ruimte in het voorbeen hebben en iets meer bergop komen. Daar past mijns inziens Jazz volledig op om die punten te verbeteren. Dat het dan een bekende hengst is die veel gebruikt wordt maar die wel volgens mij heel goed op m'n merrie past, wat dan nog?
s0173957 schreef:Veel mensen doen het hier ook overkomen alsof je absoluut geen verstand hebt van fokken als je bv Jazz neemt om te laten dekken.
Onze merrie is iets te kort in het been, mag wat meer ruimte in het voorbeen hebben en iets meer bergop komen. Daar past mijns inziens Jazz volledig op om die punten te verbeteren. Dat het dan een bekende hengst is die veel gebruikt wordt maar die wel volgens mij heel goed op m'n merrie past, wat dan nog?
WinBinChes schreef:Dat staat er toch ook krackertje?
Leuke discussie om te lezen hier. Ik blijf stilzwijgend mee lezen
Suzanne F. schreef:Ik dacht dat Jazz toch wel een lang voorbeen gaf? Welke hengst vind jij daar geschikt voor om dat te verbeteren?
Ik kom (helaas) ook bij Jazz uit voor mijn merrie. Eigenlijk wil ik dat liever niet en ik kijk naar andere opties. Mijn merrie mocht een langer voorbeen hebben en een correcter gesteld achterbeen, is wat recht en koehakkig.
WinBinChes schreef:Ze zegt idd kort, maar even later over meer ruimte, dus niet zozeer lengte
krackertje schreef:Omgekeerde versie, wij kijken naar duits bloed, jij kijkt naar nederlands bloed, beiden zijn dan bezig met bloedspreiding.
Sammie schreef:Wij halen massaal Sandro hit, rubistein en donnerhall hierheen. In Duitsland kijken ze naar Krack en Jazz.Dat houd een keer op. Al ben ik er wel van overtuigd dat het in Duitsland met de Sandro hits, Rubistein, Donnerhall, Pik Bube en de W lijn een stuk erger is. En dan is er ook nog maar eén die een goed achterbeen gebruik heeft. De rest moet je stimuleren.
Pipo schreef:Als we nou eens wat leren van die Duitsers, kijk maar naar de keuring van afgelopen jaar mbt het Sandro Hit bloed.
Dan zouden we in Nederland dat bloed wel laten staan.
Sammie schreef:En dan is er ook nog maar eén die een goed achterbeen gebruik heeft. De rest moet je stimuleren.
sarabande schreef:Het heeft wel met elkaar te maken maar valt niet onder de inhoud van dit topic. Als iedereen nu opeens over lengte van voorbenen en kracht achter gaat discusieren, dan mist dit topic de essentie.
Het gaat niet over individuele gevallen het gaat over het geheel. Dus wat te doen om de boel niet dicht te laten slibben.