Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:42

Suzanne F. schreef:
Heeft niks met voorwaarden te maken. Het KWPN neemt hem niet omdat vader Next Level nergens is goedgekeurd.
Ik vind het ook een goed paard, beter nog als de NRPS kampioen die er op lijkt.

Ah duidelijk, als dat zo is zou het zeker een hengst zijn die op mijn lijst zou komen (als ik een merrie had gehad _O- )

Ja inderdaad, ik vond hem echt opvallend, niet alleen qua gangen maar ook mentaliteit.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 21-04-25 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:45

Volgens mij gingen ze een vrijwillig verrichtingsonderzoek doen. Dus wie weet dat het dan wel lukt. Ik was erg gecharmeerd van hem. Gelukkig geen haast dus kan rustig afwachten wat hij gaat doen!

c_alsemgeest

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:03

Ja precies.
In mijn hoofd was Next Level goedgekeurd bij NRPS, maar idd "archived". :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:13

c_alsemgeest schreef:
Ja precies.
In mijn hoofd was Next Level goedgekeurd bij NRPS, maar idd "archived". :')

Hij heeft het verrichtingsonderzoek niet gedaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:41

Ja dat zag ik inderdaad, maar dat verklaard inderdaad alles

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:29

Zijn er hier nog bokkers bij Brinkman geweest? Ik vond het een show met veel kwaliteit.

Favorieten bij mij waren Pride, de jonge Invictus Dream en Kyteman, Federer en Dutch Dream. Echt veel kwaliteit en ook veel brave karakters. Opvallend veel hengsten met veel maat trouwens.

Ik vond de hengsten uit Zolena ook erg gaaf maar vallen voor mij toch al snel af vanwege het achterbeen. Voor de rest wel veel bewegingstechniek en goede karakters.

Afgelopen jaar waren Reesink en Brinkman denk ik mijn favoriete shows

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:41

Ja ik was er ook, Pride was ook mijn favoriet (heel braaf ook, drie goede gangen en heel apart veulen van hem wat er liep) met daarna Dutch Dream (heel scherp, extra draf en achterbeen) . En ik vond Dante,s Empire ook aansprekend. Leek me heel bewerkbaar, veel souplesse en drie prima gangen.

Federer vond ik wel een apart paard maar zo neerwaarts qua romp richting, dat vind ik dan niet zo wenselijk. Invictus Dream vond ik wat traag achter.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:46

Op wat voor merries denken jullie dat Pride past? Ik heb hem vandaag niet gezien maar vond hem in Den Bosch ook erg aansprekend.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:23

Ik was er ook vanmiddag en inderdaad een goede show. En zo fijn dat het droog gebleven was met de dreigende lucht op de achtergrond.

Ziyech was ik positief door verrast en Pride stelde niet teleur, wat een fijne evenwichtige hengst die alleen maar groeit in het werk. Zo eentje die door meer balans en kracht spectaculair wordt.
Het tweede veulen van Pride was zeker spectaculair maar die merrie kon me ook een partij lopen, pohhh...

Dutch Dream ook nog altijd heel indrukwekkend maar voor mij te bloederig en scherp. Wel waanzinnig knappe veulentjes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:03

Umeo schreef:
Op wat voor merries denken jullie dat Pride past? Ik heb hem vandaag niet gezien maar vond hem in Den Bosch ook erg aansprekend.

Scherpe merries met een goed achterbeen denk ik.
Hij heeft zelf behoorlijk wat bot.

Ziyech heeft zich inderdaad goed ontwikkeld, die viel me ook niet tegen.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:13

Elisa2 schreef:
Umeo schreef:

Scherpe merries met een goed achterbeen denk ik.
Hij heeft zelf behoorlijk wat bot.

Ziyech heeft zich inderdaad goed ontwikkeld, die viel me ook niet tegen.

Ja dat denk ik ook idd. En de Vitalis merrie vond ik ook echt een chique, fijne merrie. Heel fijntjes gebouwd, ook niet al te groot dacht ik. Andere merrie met veulen kan ik me eerlijk gezegd niet meer zo goed voor de geest halen maar ik dacht dat dat ook een redelijk chique merrie was

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:20

Andere veulentje was ook nog erg jong.
Van wie was de 2 jarige hengst ook alweer? Was dat een Ziyech? Ook een heel fijn paard. Ook fijn om Ziyech weer te zien.

Ik vond het een mooie collectie paarden. Weinig veulens terwijl je toch al wat later in het seizoen zit.

Mijn favorieten van vandaag waren Pride, Dutch Dream en Dante Empire.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:27

Marjolein schreef:
Andere veulentje was ook nog erg jong.
Van wie was de 2 jarige hengst ook alweer? Was dat een Ziyech? Ook een heel fijn paard. Ook fijn om Ziyech weer te zien.

Ik vond het een mooie collectie paarden. Weinig veulens terwijl je toch al wat later in het seizoen zit.

Mijn favorieten van vandaag waren Pride, Dutch Dream en Dante Empire.

De 2 jarige was een Omar Sharif x Expression.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:42

Ja dat was ook een fijn dier, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.

Was dat andere Pride veulen niet uit een Dreamboy merrie?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 23:19

Ik kon helaas zelf niet naar deze hengstenshow. Jammer maar ja. Een klant van mij was er heen met haar Dutch dream veulen.
Was nieuwsgierig naar Dante’s empire.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:01

Ohja dat was de Omar Sharif, ik vond Omar zelf vrij heet, hij is nu definitief goedgekeurd in Oldenburg met zijn sportklassering, ik ben benieuwd wat ze met hem gaan doen nu hij niet meer door Bart wordt gereden.

Ik vond beide Dutch Dream veulens veel kwaliteit hebben.

Het afwisselen tussen spring en dressuurhengsten vond ik trouwens niet in het voordeel van de springhengsten. De modellen vallen dan toch tegen van de springhengsten.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:18

Denk niet dat mensen die springhengsten willen naar dat kijken. Die willen toch dat de hengst naar de andere kant wil?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:28

Ik heb een paar jaar terug een Omar Sharif veulen gehad en die was heel braaf. Maar dat is de merrie ook

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:55

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 12:12

Zou iemand voor mij een BWP merrie willen opzoeken?
Ben benieuwd of ze al nakomelingen heeft gehad.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:24

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:25

Ja de modellen van dressuur en springpaarden komen steeds verder uiteen te liggen. Vroeger leken alle paarden op elkaar en de ene sprong en de andere dressuurde. Nu kan je echt het verschil zien.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:05

yvonnepuntnl schreef:
Zou iemand voor mij een BWP merrie willen opzoeken?
Ben benieuwd of ze al nakomelingen heeft gehad.

Stuur maar door, zal eens kijken of ik iets vind in d BWP database.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:52

Stille meelezer hier.

Wij waren ook van de partij bij Brinkman.
Ik ben een beetje de weg kwijt wat 'sterk achterbeen' of 'goed achterbeengebruik' betreft. Het viel mij op dat er hengsten liepen die bijna strepen trokken in het zand met de achterhoeven.
De enige die overduidelijk buiging in de gewrichten van het achterbeen had, was naar mijn idee Dutch Dream. Ik vond hem een fantastische hengst. De andere hengsten waren ook erg goed, maar vooral in het front en voorbeen. Niet per se in het achterbeen.

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom bij de meeste hengsten een sterk achterbeen genoemd werd, terwijl ik vond dat ze alle groot liepen en meer stuwden dan tot dragen kwamen?
Is een oprechte vraag, ik ben echt een beetje de weg kwijt met het uitzoeken van een hengst voor mijn Beauvilina.

So you can dance ben ik ook tegengekomen in mijn zoektocht en wat een aansprekend dier is dat!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:15

Denk dat het eerst belangrijk is om voor jezelf te kijken wat jij een sterk achterbeen vindt, zit dit in de kracht? zit het in de buiging? zit het in de mate van onderbrengen? Of alle drie tegelijk?

DD heeft een super achterbeen vind ik, alleen zijn galop vind ik dan weer wat minder. Pride heeft voor een Secret ook zeker een goed achterbeen, toch zou ik die niet op merries zitten met een traag achterbeen.
Omar Sharif vind ik zelf echt heel erg slecht achter..toch leek zijn tweejarige nakomeling beter te lopen dan hij zelf.

Sky_As:
Vooral qua model enorm neerwaarts en op de voorhand gebouwd met ook wat bolle bijna karperruggen er bij. Zo'n hengst als die Eternal Sunshine valt continu op 1 voorbeen, dat is echt een kandidaat voor voorbeenblessures/ HKO in de toekomst. Ik zie dat hij ook nog toontredend staat...echt een recept voor gezondheidsellende op langer termijn bij zichzelf en nakomelingen. Mijn inziens moet je zoiets niet willen fokken. :o
Vond dan Rising Blue nog wel oke in elkaar zitten voor een springer.