Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 08:07

:D Hemel, ik weet alweer waarom ik het nooit red in kletstopics… wat gaat het mega snel hier zeg!
Ik ga alles bij reageren nooit redden…

Ik lees en hoor inderdaad overal heel veel dazen, bah zeg!
Hoe aan de kust gelukkig nog niet… we gaan wel binnenkort een weekje naar Someren, hopen dat het daar te doen is…
Die herteluisvliegen is ook wat hoor, dat zijn enge dingen!

Audesta, geen pinpas meer meenemen :D
Maar leuke aanwinsten is toch ook weer fijn toch…

Maartje, fijn dat je zadel heerlijk zit!

Tarzan, fijn dat het beter gaat met de hoef, zal wel flink gestonken hebben inderdaad, bah!
Ja hier ook veel scheuren door het droge weer, waardeloos.

Luci, jeetje heftig van de bijwerkingen, hopelijk snel beter.

Jolmer, gefeliciteerd mer je Welsh!
En heel veel sterkte!

Sorry niet alles bij gereageerd, liep al te ver achter…

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:34

Ik breek even in; Nouvel, ik rij wekelijks in Someren en daar zitten ook veel dazen en ook al wat herteluisvliegen gezien, dus zou je paard maar goed inpakken als ik jou was

Audesta

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:23

Mocht je eens samen een ritje willen maken als je daar bent nouvel, je weet me te vinden ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:07

Lomax123 schreef:
Ik breek even in; Nouvel, ik rij wekelijks in Someren en daar zitten ook veel dazen en ook al wat herteluisvliegen gezien, dus zou je paard maar goed inpakken als ik jou was

Ohhh ik was er al bang voor…
Maar even kijken wat er gaat lukken dan, ik heb gelukkig wel voor zowel onder het zadel als het mennen vleigendekens, dus dat scheelt al wel…

Audesta schreef:
Mocht je eens samen een ritje willen maken als je daar bent nouvel, je weet me te vinden ;)

Oh ja jij zit daar ook vlak bij hè?
Ik ga het onthouden!
Even kijken wat er te doen is qua insecten, we willen in ieder geval proberen om hem daar ook weer even voor de wagen te zetten. Dat is nu ook alweer zo lang geleden…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:54

Wat een ellende die herteluisvliegen, bestonden die vroeger nog niet in Nederland? Behalve vliegen en dazen kan ik me niet herinneren dat er zoiets in het bos aanwezig was.

De 2 hengstjes hier zijn vrijdag gecastreerd en lijken verbazingwekkend genoeg nergens last van te hebben. Hopelijk blijft dat zo.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:55

Nouvel schreef:
:D Hemel, ik weet alweer waarom ik het nooit red in kletstopics… wat gaat het mega snel hier zeg!

Dat gevoel heb ik ook heel sterk, ik lees wel mee, maar reageren op alles gaat me niet lukken. Hopelijk is het niet erg als ik wat meer een meelezer ben :)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:59

Century schreef:
Nouvel schreef:

Dat gevoel heb ik ook heel sterk, ik lees wel mee, maar reageren op alles gaat me niet lukken. Hopelijk is het niet erg als ik wat meer een meelezer ben :)

Geldt voor mij ook... Maar waar het lukt reageer ik wel en als ik te druk ben lees ik wat meer mee

Hier ook veel dazen, gelukkig geen herteluisvlieg nog. Wat een vieze beesten zijn dat zeg...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:01

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:38

Ik lees ook veel mee en probeer te reageren. Heb het nu alleen erg druk met 8 poep en plas machines }>

Afbeelding
Vanmiddag even snel Luus zn hooi gevuld en hem even gekriebeld. Wordt altijd erg gewaardeerd.
Het is ook zo’n snoepjes, hij wandelt me alles achterna :knuffel:

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:03

Hahahah herkenbare bovenlip trekt ie :')

Krijg altijd de vraag hier of dat iets typisch Spaans is want mijn beide merries doen dat hahahha.

Ik reageer vaak gewoon op het gesprek van dat moment. Heb ook vaak te weinig tijd om uitgebreid terug te lezen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:37

Ah dat neusje! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:48

Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren maar soms gaat het gewoon te snel!
Dat lipje van Luci <3
Heerlijk lijkt mij dat Nouvel, over het strand rijden!
Fijn Charaz dat ze geen last lijken te hebben!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:59

Ik had dit weekeind niet eens tijd voor de paarden :+ man man wat een weekeind weer. We gaan met goede moed een nieuwe week in zullen we maar zeggen

Charaz fijn dat de castraties goed gegaan zijn!

Nouvel wat heerlijk!

Luci dat lipje <3

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:27

Audesta, goede vraag! Geen idee of het iets spaans is haha!
Mijn NRPS ruin ging enkel met zijn bovenlip wiebelen als je hem kriebelde.
Die kon altijd ook heel leuk communiceren met zijn mond. Als hij het er niet mee eens was dan klapperse hij met zijn lippen op elkaar :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:42

Knappe vriend <3
Afbeelding
Gisteren besefte ik mij opeens, altijd als ik mij ga hechten aan een paard krijgen ze iets -O-

Oh jeetje Maartje zo druk gehad?!
Hahahah Luci :+

Ik kreeg vanmorgen een trap van de mini met z'n voorbeen, ik was niet snel genoeg volgens hem 8)7

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:20

Charaz schreef:
Wat een ellende die herteluisvliegen, bestonden die vroeger nog niet in Nederland? Behalve vliegen en dazen kan ik me niet herinneren dat er zoiets in het bos aanwezig was.

De 2 hengstjes hier zijn vrijdag gecastreerd en lijken verbazingwekkend genoeg nergens last van te hebben. Hopelijk blijft dat zo.

Nee klopt, ze kwamen ergens bij ons in 2013/14 denk ik. Daarvoor hadden wij ze nooit en ze schijnen te komen door de warmere zomers..in Frankrijk en Spanje waren ze er al wel.

Gaat het nog steeds goed met de hengstjes?

Strand lijkt me echt heerlijk om lekker hard te galloperen. 8-)

Schattige foto Lusi, ben je niet bang dat hij met zijn halster ergens blijft haken of er met een hoef in komt?

Oh lekker Tarzan, dat is stout! Hopelijk niet te hard aangekomen?
Kan me voorstellen dat je die associatie maakt qua hechten en mankeren. Ze mankeren sowieso snel wat vind ik..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:56

Ik mis een vind-ik-leuk knop bij de afzonderlijke berichten. Ik lees wel alles, maar kan niet alles onthouden tot het moment waarop ik tijd heb om te reageren. Ik vind foto's ook altijd leuk :D

Ik betrapte gisteren de jaarling met kroelen met 1 van de volwassen merries. Gaan ze elkaar eindelijk een beetje waarderen *\o/*

Al weet Quinta nog niet altijd wat ze ermee aanmoet en dacht ze even om te bijten, maar toen bedacht ze zich weer en ging verder met kroelen :') Merries :+

Afbeelding

Afbeelding
Ze beet hier dus niet, ze deed alleen alsof :')

Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 22:37

Oh over t strand...
Wil ik ook weeeer.

En die herteluisvliegeb, vreselijk lijken me die zeg. Brrr...

Lees iets over castraties, gelukkig goed gegaan!

Knappe Luci! Met lipje :+

En knappie is t ook he Tarzan <3
wel vreselijk om te beseffen.. dan durf je je ook niet helemaal te geven zegmaar...
En stoute mini's!!

Nou vind ik leuk knop mis ik ook jaa haha.
En wat een lieve foto's Dais!
Merries blijven merries haha :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 23:11

Haha Elisa, gelukkig niet, hij trapte met z’n voorbeen naar voren, echt zo’n hengsten uithaal :+
Maar kwam meer aan als een por in m’n knieholte gelukkig haha! Is mij er ene hoor :')

En Rambo ja, pff had het er gisteren even zwaar mee dat hij wat mankeert nu, al is het nog zo onschuldig, na Fuego kan ik nog meer ellende even niet meer aan hoor. Hoe zou het toch komen dat ik mij zo lastig weer kan hechten aan hem -O- (maar ja stiekem heb ik mij de laatste tijd toch wel veel aan Rambo gehecht)

Dais wat een geweldige foto’s <3
Haha Jolmer, ik ben toch blij met m’n ruin en hengst als ik dat zo hoor _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:21

tarzan ja iets met kinderen die op verschillende plekken op scouting kamp moesten en een auto die kapot ging en nog wat andere verplichtingen... maar nu een wat rustigere week hoop ik
Brutale mini :+

Ah Dais wat een fijne foto's! En ja, merries he...

Gister hadden die 2 van mij echt last van de wind. Lis stond op standje ontploffen, maar ze bleef met werken gelukkig heel braaf en de ontploffing kwam in de paddock pas. Arme Jonique was de dupe Y;( En Elevada vond het ook vervelend en liep met een lijf op slot en dus meteen ook echt niet goed ^)

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:36

De hertenluisvlieg ben ik hier, in het hoge noorden, nog niet tegen gekomen. Hopelijk blijft dat zo!

Tarzan, naast Rambo ook nog shetjes? Of 1 shet.

Maartje, balen van de auto zeg! En dat vliegen voor kids overal heen. Hou maar op, soms voel ik me meer taxi dan moeder haha! Al kan de oudste inmiddels zelf overal heen touren, ben dan alleen wel mijn auto kwijt.

Gister is de hoefsmid weer geweest. Luus plaatst zijn hoeven wat scheef/loopt scheef, waardoor zijn hoeven scheef slijten. Ze raadde een osteopaat aan die ook cranio sarcaal en fascia doet. Dus we gaan daar maar een afspraak mee maken. Als het helpt, dan helpt het.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:43

meest balen van de auto is dat we hem nodig hebben om over 1,5 week op vakantie te kunnen en het nog even de vraag is of hij dan klaar is :=
Wel handig, de oudste met een rijbewijs!
Zou inderdaad fijn zijn als je Luci nu al kunt corrigeren

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:13

Leuk he kinderen :+
Luci, ik heb nog een mini inderdaad, echt zo'n geinig diertje haha!
Balen dat hij scheef loopt, maar is wel nog te corrigeren op zo'n jonge leeftijd.
Maartje, oei dat is echt mega balen, ik duim voor je dat de auto op tijd klaar is!

Volgende week krijgt Rambo Lymfedrainage, nu hij die zweer heeft dacht ik, ik moet het gaan inplannen, er zal iets in z'n systeem zitten wat eruit moet ...

Luci, hier wat foto's van de mini, het was de grote vriend van Fuego :D <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:54

ja echt, kinderen... pfffff hahaha!
Rambo staat niet bij de mini toch? heb je de mini wel nog op die eigen plek staan? Hopelijk helpt de lymfedrainage hem wat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:05

De mini staat nog samen met een tweejarige op onze wei inderdaad, Rambo staat op pension, die durfde ik niet op de wei te gaan rijden := (wie weet ooit maar voor nu sta ik er goed haha!)