Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:19

Mooi veulen Kathleen. Gefeliciteerd!

Prachtig weer bij van Uytert! Beter dan vorig jaar.
Scaramouch vond ik een goed paard. Royal Dynamic vond ik erg knap en super braaf. Heel constant. Ik was ook positief verrast door Patheon.
Het was weer een mooie show met een lekker frietje na afloop.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:03

kiko schreef:
Het was echt heerlijk in de zon!
En genoten van de hengsten.

Wat vonden jullie van Fürst Toto, so you can dance, royal dynamic en Sacramouchre?

Baudyh hoe vond je One Million nu?

Ja one million vond ik nu stukken beter. Maar ben al voor een andere keuze gegaan.

Furst toto vond ik goed.
So you think you can dance. Tja echt een next level.
Royal dynamic vind ik ook echt goed. Maar ik heb nu een top veulen van Denver dus dan kies ik toch liever weer voor denver.

Scaramouchre mooi paard, vind zijn hoofd wat minder mooi.

Ja secret usb blijf ik een mooi dier vinden.

Die hengst uit Denemarken vond ik ook echt gaaf.

Ik kwam voor Denver US. Het grappige is dat deze er niet uitsprong tussen al die andere mooie hengsten maar ik er een donders mooi veulen van heb en dan kijk je er anders naar.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:26

Even een vraagje: ik lees in het kwpn magazine dat je zonder je UBN nummer geen paspoort bij je veulen krijgt. Neem aan dat als je met je merrie op een pensionstal sta het UBN nummer van de stalhouder voldoende is? Of is het anders?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:40

Ik had m'n dag er gisteren helemaal op ingericht om v Uytert via CMH mee te kijken, blijkt dat ze het pas volgende week daar uitzenden :')

Gaan er morgen nog mensen naar Brinkman? Ik ga voor het eerst, vooral voor Pride & Erste Sahne.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:40

karinna schreef:
Neem aan dat als je met je merrie op een pensionstal sta het UBN nummer van de stalhouder voldoende is?

Klopt

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:48

baudyh schreef:
kiko schreef:

Wat vonden jullie van Fürst Toto, so you can dance, royal dynamic en Sacramouchre?

Ja one million vond ik nu stukken beter. Maar ben al voor een andere keuze gegaan.

Furst toto vond ik goed.
So you think you can dance. Tja echt een next level.
Royal dynamic vind ik ook echt goed. Maar ik heb nu een top veulen van Denver dus dan kies ik toch liever weer voor denver.

Scaramouchre mooi paard, vind zijn hoofd wat minder mooi.

Ja secret usb blijf ik een mooi dier vinden.

Die hengst uit Denemarken vond ik ook echt gaaf.

Ik kwam voor Denver US. Het grappige is dat deze er niet uitsprong tussen al die andere mooie hengsten maar ik er een donders mooi veulen van heb en dan kijk je er anders naar.

Wij hadden dat ook met Scaramouch. Maar hij heeft niet zo erg als Obsession taonga. Dat hoofd vind ik echt niet mooi. Wil eerst weten of die dat niet door erft.

Was een gave hengst uit Denemarken maar hij had een soort trilling / knik elke keer achter.

Denver is een mooie hengst en kan leuk lopen. Ik had het juist met een paar jonkies dat die er niet echt uitsprongen. Maar daar mag je ook nog niet veel van verwachten als ze net 3 zijn!

Heb genoten van One Million. Hij geeft veel door.
Dus ik hoop dat die van mij later ook zo gaaf wordt! Met iets minder neem ik ook genoegen :j

Woensdag misschien naar de WK voorselectie. En dan kan ik lekker gaan nadenken welke hengsten op mijn lijstje komen. Heb de tijd want wil volgend jaar pas weer dekken. Als het een hengst wordt zal die verkocht worden en een merrie wil ik houden dus wil weloverwogen kiezen.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:46

MariekeS_ schreef:
Ik had m'n dag er gisteren helemaal op ingericht om v Uytert via CMH mee te kijken, blijkt dat ze het pas volgende week daar uitzenden :')

Gaan er morgen nog mensen naar Brinkman? Ik ga voor het eerst, vooral voor Pride & Erste Sahne.

Volgensmij wordt Erste Sahne niet getoond morgen bij Brinkman. Deze staat gevestigd in Duitsland en was daar al heel druk.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:50

MariekeS_ schreef:

Haha, hier nog eentje... :D Ik hoop tenminste dat ze het alsnog uit gaan zenden.

De Deense hengst waar jullie het over hebben, is dat Donkey Boss?

Secret USB lijkt inderdaad steeds fijner te gaan, maar volgens mij is het een luchtzuiger en dan haak ik toch echt af.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:51

MariskaFally schreef:
MariekeS_ schreef:

Volgensmij wordt Erste Sahne niet getoond morgen bij Brinkman. Deze staat gevestigd in Duitsland en was daar al heel druk.

Ik zag inderdaad later dat hij niet op de 'poster' van Brinkman staat, heel jammer. Volg hem al vanaf dat ie 3 is dus leek me een mooie kans hem live te zien.

MariskaFally

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:56

Ja ik was ook heel benieuwd naar hem dus had Koen nog gevraagd of hij ook getoond zou worden. Had hem graag eens live gezien.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:29

Fokker321 schreef:
karinna schreef:
Neem aan dat als je met je merrie op een pensionstal sta het UBN nummer van de stalhouder voldoende is?

Klopt

Dank voor je reactie

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 14:32

Née hesselhoej double up was de Deense hengst

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:50

Mieke schreef:
MariekeS_ schreef:

Haha, hier nog eentje... :D Ik hoop tenminste dat ze het alsnog uit gaan zenden.

De Deense hengst waar jullie het over hebben, is dat Donkey Boss?

Secret USB lijkt inderdaad steeds fijner te gaan, maar volgens mij is het een luchtzuiger en dan haak ik toch echt af.

Staat op Van uytert dat hij dat alleen een periode did door maagzweer. Maar is ook een van de redenen dat ik hem niet gebruikt.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:57

MariekeS_ schreef:

Ja ik was wel van plan om te gaan naar Brinkman. Vorig jaar voor het eerst bij hun geweest. Ze zouden wat nakomelingen laten zien ook van Roman empire, daar ben ik wel benieuwd naar.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:05

Ik heb Secret USB nu wel gebruikt. Dat beest hebben ze destijds zoveel mee lopen doen denk ik dat hij gewoon gestresst geweest is, vandaar ook de maagzweren. Niet alle paarden kunnen het aan om op zo’n jonge leeftijd al zoveel te doen en te verhuizen. Ik reken hem er niet op af iig. Hij straalt nu ook al veel meer rust uit dan enkele maanden geleden.

Ik baal dat ik niet kon gaan gisteren. Had scaramouche nog graag in het echt gezien. Ik stoorde me bij de HK niet zo aan zijn hoofd. Hier nog steeds twijfel voor de jazz.. En die wil ik deze week insemineren. Zou toch graag voor een Secret nakomeling gaan. Of iets Duits iig.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:31

Ik was er gisteren ook, voor mij was Royal Dynamic de uitschieter. Drie fijne gangen en heel heel fijn en werkbaar karakter. Hij heeft geen stap verkeerd gezet, echt heel braaf. Ik vond hem in Den Bosch ook al heel fijn en ik heb er ook al een merrie mee geïnsemineerd.

So you think you can dance vond ik ook echt een waanzinnig fijne jonge hengst. Maar hij is nu alleen nog maar AES goedgekeurd, daar geef ik niet zoveel om. Ik ben benieuwd of hij het KWPN traject nog in gaat. Wel een hengst om in de gaten te houden voor de toekomst.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:56

Wat vinden we van Saint Mclaren? Ik overweeg hem voor mijn United merrie ipv Mclaren zelf.

Zit alleen veel zwart in de lijn en ik wil eigenlijk absoluut geen zwart veulen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:58

Larislaatje schreef:
Wat vinden we van Saint Mclaren? Ik overweeg hem voor mijn United merrie ipv Mclaren zelf.

Ik hoorde dat die wat tegenviel maar ben niet zelf geweest.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:04

Saint McLaren vond ik geen verkeerd paard, maar zolang McLaren zelf zo makkelijk beschikbaar is zou ik niet zo goed snappen waarom je Saint McLaren zou kiezen boven McLaren zelf. McLaren is maar ietsjes duurder en wel veel meer bewezen inmiddels. Het hoofd van Saint McLaren komt niet bij McLaren zelf vandaan.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:06

Larislaatje schreef:

Ik vond hem heel erg tegenvallen. Ik wilde hem graag zien maar ga hem absoluut niet gebruiken.
Zou dan voor McLaren zelf gaan!

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:24

Top dankjewel allemaal voor de info!!

Dan word het Mclaren zelf ☺️

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 00:33

Wij zijn na 3 x McLaren nu voor solid rock gegaan. Dat vind ik de mooiste jonge McLaren.
Nou het scheelt 550 euro. Dat vind ik best veel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:03

kiko schreef:

One Million liet zich weer veel beter zien, blijf wel fan van die hengst.

So you can dance is boven gemiddeld, zeker als je je bedenkt dat hij pas zo kort ohz is, de kwaliteit is er.
Maakt me daarom extra huiverig waarom hij AES is gekeurd, vraag me af aan welke voorwaarden van de andere stamboeken hij (nog) niet voldoet, daar zou ik wel meer duidelijkheid over willen. Want qua beweging etc was hij een van de betere imo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:09

Heeft niks met voorwaarden te maken. Het KWPN neemt hem niet omdat vader Next Level nergens is goedgekeurd.
Ik vind het ook een goed paard, beter nog als de NRPS kampioen die er op lijkt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:13

Mee eens, ik zag hem laatst op een show en hij viel mij ook positief op. Vond het ook een heel mooi paard.

KWPN heeft toen geen enkele NL aangewezen maar ik denk dat er nog wel terug te vinden is hier in de topics over de eerste bezichtigingen met welke reden deze dan niet genomen is.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 21-04-25 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt