Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:01

Twee heel andere paarden, maar ik zou voor Poker of voor Dallas gaan. Hoewel Dallas hier geen lengte heeft toegevoegd. Wel heel fijn paard met goed karakter, atletisch vermogen. Wil graag samenwerken. Springt keer op keer goed in de manier.
Poker omdat ik er echt goede veulens van zie, met maat, lengte, goed karakter en voldoende bloed. Heel mensgericht. Vind dat de hengst zelf zich ook zeer goed ontwikkelt. Springt met veel gemak en vermogen.

Connect ken ik er een paar van. Fijn galopperen en leuke paarden in de omgang maar lijken allemaal net stukje vermogen te missen.

Wel echt een beeldje die Cantona!

Selene_p

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:57

Hallo,

Ik kan Poker alleen maar aanraden. Hij heeft onze merrie op alle punten die we wilde verbeterd. Het is afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.

Ik weet niet wat ik met Dallas heb of ertegen maar iedere keer als ik hem en zijn afstamming zie denk ik ja en meteen daarna nee. Ik kan niet eens benoemen waarom niet. Wat zijn voor jullie de sterke punten die Dallas mee geeft.

JAmmer dat het niet heeft gepakt Iorrr hopelijk is ze nu wel dragend.

Annewho wat zit er verder achter de merrie?

Wij moeten nog 1 week als her goed is. hopen op een groot en gezond veulen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:27

Thanks voor het meedenken!!!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:32

Heb je een foto selene ben wel benieuwd!

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:44

Mieke schreef:
Ik vind de hengstenkeuze dit jaar best ingewikkeld.
Voor mijn Up to Date x Ramiro merrie denk ik onder meer aan: Dallas VDL, Panenka de Kalvarie, Connect, Poker de Mariposa of of of....

Ze heeft nu een plaatje van een merrieveulen van Cantona TN, maar ze is wel wat klein en zeer fijn gebouwd. En heeft een zeer pittig, maar wel leuk karakter.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Iemand een briljante ingeving?

Merrie is vrij lang in haar lijf, maar lijkt dat niet zo door te geven.

Ik ken jouw Up to Date niet, maar vaak hebben ze wel een hengst met vermogen nodig.. wij hebben dit jaar een Finishing Touch Wareslage uit die van ons.. lijkt erg goed.. ook een hengst als Mumbai of Leandro past volgens mij wel goed.. haar eerste veulen was een Grandorado, die stond 2 jaar terug op de NMK , maar dat karakter moet je wel mee kunnen..

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:48

Als iemand wil weten hoe onze jaarling van panenka de kalvarie er nu uit ziet. ik heb net filmpjes van de nieuwe eigenaren uit duitsland gekregen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:17

Brigitte_D schreef:
Heb je een foto selene ben wel benieuwd!

Ik ook! Alle Pokers verzamelen :))

Leuk Sita! Beeldmateriaal is altijd goed!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:38

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 01:05

Selene welke punten wilde je verbeteren?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:39

gomir schreef:
Diarado of een zoon Annewo?

Voor zo'n merrie lijkt Dallas me ook een goede optie Mieke! Die geeft ze modern en soms iets klassiek, maar zelden te sjiek. Connect ben ik erg van gecharmeerd, maar zou ik niet gebruiken op een Up to date merrie met nu zo'n veulen aan de voet. De andere twee hengsten worden me veel te veel gebruikt :+

Ik ben erg onder de indruk van jullie paarden Iorrr! Superleuk dat ik even mocht komen.
En nu helemaal overtuigd dat het Chopano wordt voor Bella dit jaar, wat een gaaf veulen is dat :+:

Thnx! Ik ben met allen heel blij, anders bleven ze niet ;)

Maar inderdaad ik ben heeel erg blij met de Chopano... en nu maar wachten tot ze een jaar of 4 is haha! Echt leuk dat je even langs kwam :D

Wij zijn nu een weekje op vakantie met top oppasthuis (want de baloubet is uitgerekend ;)), krijg je dit, genieten toch!? :D

Afbeelding

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:05

Iemand gedekt met sea coast don't touch hero? Hoe zijn de nakomelingen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:13

Dakario schreef:

Ik heb er 2 ..een sterk ondergewardeerde hengst omdat hij als 7 jarige ernstig geblesseerd raakt
Hij geeft maat , atletisch vermogen en een super galop mee !!

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:21

Bij deze een paar foto's van ons poker veulen ofja inmiddels 2 jarige.
We wilde met in het type maat, lengte en galop toevoegen. Over dat laatste kan ik nog weinig zetten maar zo in de wei is de galop beter dan de moeder.
Moeder (numero uno) is 1.61 en zou in alles meer paard mogen zijn dit heeft poker zeker toegevoegd.
De poker is iets grover dan de moeder maar heeft zeker genoeg bloed en is wakker genoeg. daar hebben we gelukkig niet op ingeleverd.

Afbeelding (veulen)

Afbeelding ( net 1 jaar)

Afbeelding (1 jaar)

Nu nog een veulen vinden voor dit jaar :D

Wat is jullie ervaring met Grand slam, apardi en hardrock z (niet voor de uno maar voor de lux merrie)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:35

Lijkt goed selene!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:44

Dakario schreef:

Is dat don’t touch tiji? Kende de hengst eigenlijk niet, of ja als vader van Dourkhan Hero.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:55

Oehlala schreef:
Dakario schreef:

Is dat don’t touch tiji? Kende de hengst eigenlijk niet, of ja als vader van Dourkhan Hero.

Ja :j
Ook top zwemmertjes

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:23

Thanks ben er erg blij mee.
nu afwachten wat ze straks onder het zadel doet.

@bestia Top zwemmers is wel handig voor een dekhengst. maar is een mooie hengst, heb hem even opgezocht ik kende hem inderdaad ook niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door Selene_p op 02-05-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:25

besita schreef:

Ja :j
Ook top zwemmertjes[/quote]

Dank je. Ga ik de hengst eens opzoeken.
Zoek nog steeds een partner voor mijn Jaguar Mail. Hengst moet vergrotend fokken en uitstekende voeten hebben.

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:27

Oehlala hoe ver is de merrie al? of ben je nog aan het wachten op de blue diamond veulen?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:39

Onze Dominator voor het eerst in het gras. Bijna 2 weken oud

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:40

Selene_p schreef:
Oehlala hoe ver is de merrie al? of ben je nog aan het wachten op de blue diamond veulen?

Nog steeds aan het wachten ;(
Heb nu wel meer tijd voor de volgende hengstenkeuze. Dat is dan weer een voordeel.

Wat een heerlijk snoetje die van jouw Revali!

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:11

wat een leuke revali.

tja dat is ook wat, ahoewel meer tijd ook meer twijfel geeft. Er zijn gewoon zoveel hengsten om te kiezen. aan welke hengsten zit je te denken.
wie weet komen ze tegelijk.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:25

Spannend al dat wachten. Onze merrie is pas 18 juni uitgerekend. Dat duurt nog even :z

Chopana ziet er heel leuk Iorrr!
Altijd fijn als er uit komt wat je voor ogen hebt ;)

Ik blijf maar twijfelen voor mijn Numero Uno. Andere merrie is al gedekt maar zij is nog niet hengstig geweest (nog maar 2 weken bezig). Ik wou Caribis Z maar ga waarschijnlijk twijfelen tot het er effectief in zit :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:29

Selene_p schreef:
wat een leuke revali.

tja dat is ook wat, ahoewel meer tijd ook meer twijfel geeft. Er zijn gewoon zoveel hengsten om te kiezen. aan welke hengsten zit je te denken.
wie weet komen ze tegelijk.

Ja dat is dan het enige voordeel dat de vroege merrie nu met de late merrie redelijk gelijk komt. Is voor de veulens wel zo fijn, kunnen ze samen spelen.

Nu heb ik Jarnac, Chilli Willi, Lamm de Fetan op de lijst staan. Bij Jarnac twijfel ik aan de grootte.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:55

martichr schreef:
Mieke schreef:
Ik vind de hengstenkeuze dit jaar best ingewikkeld.
Voor mijn Up to Date x Ramiro merrie denk ik onder meer aan: Dallas VDL, Panenka de Kalvarie, Connect, Poker de Mariposa of of of....

Ze heeft nu een plaatje van een merrieveulen van Cantona TN, maar ze is wel wat klein en zeer fijn gebouwd. En heeft een zeer pittig, maar wel leuk karakter.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Iemand een briljante ingeving?

Merrie is vrij lang in haar lijf, maar lijkt dat niet zo door te geven.

Ik ken jouw Up to Date niet, maar vaak hebben ze wel een hengst met vermogen nodig.. wij hebben dit jaar een Finishing Touch Wareslage uit die van ons.. lijkt erg goed.. ook een hengst als Mumbai of Leandro past volgens mij wel goed.. haar eerste veulen was een Grandorado, die stond 2 jaar terug op de NMK , maar dat karakter moet je wel mee kunnen..

De merrie is helaas door een ongeluk geblesseerd geraakt en nooit officieel gestart, alleen oefenspringen, oefencrossen en springlessen gedaan. Instructeurs waren zeer enthousiast over haar. Haar moeder leek over erg veel vermogen te beschikken maar die is ook uitgevallen voordat ze echt aan het werk ging. Pechvogelfamilie. De volle broer van mijn merrie loopt in het 1,45 in het Midden-Oosten, dat is dus ook een Up to Date x Ramiro.
Mijn merrie toonde erg veel inzet, trok erg naar de hindernissen toe, maar was altijd safe. Dat crossen vond ze echt helemaal top. Nergens bang voor, maar toch heel gevoelig. En echt altijd willen gaan, op pad willen, nooit miepen of zeuren.

Haar moeder was wel een vrij klassieke merrie om te zien. Diva is echt een bloedpaard om te zien, maar met meer dan voldoende body en lengte. Wel net als haar moeder, wat kortbenig. Aandachtspuntjes zijn de voorvoeten, die zijn erg breed en plat.

Toen we haar pas hadden, nog wat arm bespierd:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb voor Cantona gekozen vanwege zijn sportgenen, maar ook omdat hij wat koeler lijkt in het rijden dan Diva is. Het veulen is een plaatje, is wat fijn en klein, maar verder is er niks op aan te merken. Qua karakter is het geen doetje, ze weet precies wat ze wil en vooral wat ze niet wil....

Diva's eerste veulen, niet bij mij gefokt, is een Clintissimo Z en springt in de VS. Nu in opleiding als hunter zag ik. Hier als jong paard in Engeland:
https://www.youtube.com/watch?v=gQ3OnMsfZ4k

Dus aan de ene kant ben ik bang dat wanneer ik een zwaarder type hengst gebruik, er een terugslag richting het klassieke type van oma komt.