Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:29

Gefeliciteerd!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:32

Gefeliciteerd Marjolein!

Grey tonic is inderdaad slecht leverbaar. Maar ook andere buitenlandse populaire hengsten (bijv. V Power / Daan G) worden vaak erg moeilijk verkrijgbaar rond deze tijd (april / mei). Het is in het hoogseizoen vaak heel moeilijk om aan die hele populaire hengsten te komen. En als je pech hebt, hoor je pas om een uur of 11 dat er geen sperma gaat komen. En dan ben je ook te laat om iets anders (Nederlands) te bestellen.

Ik heb heel bewust al heel vroeg in het seizoen met V Power gedekt, dus daar heb ik al twee draagmerries drachtig van.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:42

Gefeliciteerd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:51

Afbeelding

Onze stoere dame.
Denver US x Uphill.

Ik heb van de week solid Rock gebruikt. Kreeg 2 x 2 buisjes sperma. Die is nog niet zo populair. Misschien na vandaag wel meer. Hij liep ohz in de hengstenshow van vink horses.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:48

Wat een knapperd baudyh

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:48

Ze is echt prachtig Baudyh!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:53

Knapperd hoor!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:01

Gefeliciteerd!

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:41

Heel knap! <3

Iemand dit jaar (of eerdere jaren) al Secret besteld en iets kan zeggen over de kwaliteit, mag ook in pb. Wil hem eigenlijk gebruiken de volgende ronde, maar twijfel een beetje ivm misschien spoelen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:05

Mijn merrie er 3 jaar geleden mee geïnsemineerd terwijl het ei al weg was maar hartstikke drachtig :)
Heb er een hele mooie 2 jarige hengst van staan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:05

Nog mensen geweest bij de ijzeren man & Den Hoorn hengstenshow?

Vuelta viel me zeer positief op, evenals Red Viper & Frankie Lee bij Den Hoorn. Bij de ijzeren man eigenlijk alleen Furious, Global Amour, La Paix en Seacrest.

Nu de Koning x Vivaldi geïnsemineerd met Secret USB. Nu Vuelta overwegen voor de Jazz.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:10

Gefeliciteerd allemaal!
Die van jou is echt superknap, Baudy!

Hier is het tweede en tevens laatste veulen van dit jaar geboren. Een heel hoogbenig merrieveulen met een prachtig front van Mauro Turfhorst uit onze merrie Efeera (v. Zjengis Khan x Montecristo).
Ik ben er heel blij mee. Manlief is iets minder blij, gezien het een merrie is en we deze dus nog even aanhouden :D :')

Virginia Gold NW

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:15

Vuelta bij Reesink gezien en toen had ik niet echt zoiets van wauw. Maar misschien dat hij nu wel meer toonde. Frankie lee en Red Viper verraste mij ook positief toen.

Van het weekend naar van Uytert en dan eens kijken hoe ze het daar doen.
Zijn wel een paar hengsten die ik wil zien. Gelukkig hoef ik dit jaar nog niet te kiezen maar de vorige keer was ik ook blij dat ik voorwerk had gedaan en dan kun je een jaar later zien of het nog steeds een goede keuze is of niet. Ik ben een beginner dus vind het nog best lastig.

Kathleen gefeliciteerd met deze knapperd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:16

Gefeliciteerd met de knappe veulens!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:17

Ik kom even binnen vallen omdat ik trotse fokker ben van een prachtige palomino merrie veulen !
De vader is de cremello hengst Qandide die o.a. Quaterback en Floriscount in zijn bloed voert. Ik heb lang gezocht naar een goede dressuur hengst die een apart kleurtje geeft .
Merrie is een Destano X Gribaldi. Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:28

Leuk! Gefeliciteerd!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:34

Oh geweldig Lexa, van harte! Ik heb hem stiekem ook op mijn lijstje staan. Ben erg benieuwd hoe ze ontwikkelt!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:23

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:26

lexa schreef:
Ik kom even binnen vallen omdat ik trotse fokker ben van een prachtige palomino merrie veulen !
De vader is de cremello hengst Qandide die o.a. Quaterback en Floriscount in zijn bloed voert. Ik heb lang gezocht naar een goede dressuur hengst die een apart kleurtje geeft .
Merrie is een Destano X Gribaldi. [ Afbeelding ]

Gaaf. Nog zo'n knapperd ❤

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:24

Prachtig! Gefeliciteerd!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:49

Die van jou is knap Lexa! Het is dat hij niet op een EU station staat, anders had ik er graag mee gedekt!

Dankjulliewel voor de reacties op Ginny. Ze doet het heel goed. Moet nog wel echt uitvouwen, maar heeft haar eerste drafpassen buiten al gezet en dat zag er al veelbelovend uit. Heel mooi met de schoft omhoog.

De Florencio was niet drachtig de eerste poging. Blij dat ik vroeg begonnen ben. Merrie is 17 en ik ga merken dat het toch niet meer zo makkelijk wil. We blijven gewoon proberen. Merrie heeft verder wel een goede cyclus en had nu ook al weer wiel en een ei van 3 cm, dus dat is gelukkig wel allemaal netjes aan de gang. Nu moet het nog even pakken en blijven zitten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:43

Kathleen_vW schreef:
Die van jou is knap Lexa! Het is dat hij niet op een EU station staat, anders had ik er graag mee gedekt!

Dankjulliewel voor de reacties op Ginny. Ze doet het heel goed. Moet nog wel echt uitvouwen, maar heeft haar eerste drafpassen buiten al gezet en dat zag er al veelbelovend uit. Heel mooi met de schoft omhoog.

De Florencio was niet drachtig de eerste poging. Blij dat ik vroeg begonnen ben. Merrie is 17 en ik ga merken dat het toch niet meer zo makkelijk wil. We blijven gewoon proberen. Merrie heeft verder wel een goede cyclus en had nu ook al weer wiel en een ei van 3 cm, dus dat is gelukkig wel allemaal netjes aan de gang. Nu moet het nog even pakken en blijven zitten.

Volgens het bestelformulier sturen ze gewoon naar Nederland.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:16

Nee ze sturen niet de grens over, ik woon in Duitsland maar toen ik bestelde woonde ik nog in Nederland en heb het toen bij iemand in Duitsland af laten leveren en afgehaald.
janderegelaa schreef:
Kathleen_vW schreef:

Volgens het bestelformulier sturen ze gewoon naar Nederland.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:04

Wauw wat een mooie veulens allemaal!

Die van mij zit er ook aan te komen half mei (Vaderland uit een merrie van Lennox US). Voor mij mijn eerste fokproduct. Ik hoorde laatst over het meten van de brix met een refractometer. Zijn er hier bokkers die de brix meten? En wat zijn jullie ervaringen, is het de moeite waard om zo'n meter aan te schaffen? Ik zal gebruik maken van een birth alarm, camera's in stal, ik heb pH stripjes en ik houd de temperatuur in de gaten. Is dan de brix nog een goede aanvulling?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:14

Ik denk dat je al wel voldoende doet...
Gewoon de merrie goed in de gaten houden, meestal verrassen ze je dan niet hoor.