Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:37

Suzanne F. schreef:
Je hebt een abonnement op hengstjes Carola! Probeer je weleens te insemineren als het ei nog niet gesprongen is?

Altijd! Maar daar ligt het niet aan, het is gewoon stomme pech dat ik veel hengsten heb.
Bij mijn klanten doe ik niets anders, en overall is het gewoon 50:50. MisterA heeft vorig jaar de merries gekregen.

Vorig jaar 6 hengsten en 1 merrie. Nu 3 hengsten en 1 merrie, en nog 3 te gaan.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:05

carola schreef:
Suzanne F. schreef:
Je hebt een abonnement op hengstjes Carola! Probeer je weleens te insemineren als het ei nog niet gesprongen is?

Altijd! Maar daar ligt het niet aan, het is gewoon stomme pech dat ik veel hengsten heb.
Bij mijn klanten doe ik niets anders, en overall is het gewoon 50:50. MisterA heeft vorig jaar de merries gekregen.

Vorig jaar 6 hengsten en 1 merrie. Nu 3 hengsten en 1 merrie, en nog 3 te gaan.

Je word bedankt, Carola! *\o/* :D
En wat heb je er voor dit jaar ingestopt?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:08

Wat leuk Hinke, ik heb ook een Il Divo uit een Gelderse. En ik ken een Il Divo X OO Seven die door baudyh gefokt is. Die is een stuk makkelijker dan de mijne moet ik zeggen, echt no nonsense en bewerkbaar, licht te rijden. Die van mij kan ‘aan’ en is verrassend scherp en wakker, kan je soms bijna niet aan komen met je been. Maar goudeerlijk, ben 34 wk zwanger maar nog gewoon aan het rijden. Voelt wel safe met dat front en massa.
Ik had ook naar dressuur hengsten gekeken voor haar, je moet gewoon fokken wat je mooi vindt en niet in hokjes denken. Ik had Pitch perfect bovenaan de lijst, die oogt heel nuchter en bewerkbaar. Vind het daarom ook leuk dat hij in dit topic ook gebruikt wordt en leuke veulens geeft terwijl het geen hengst is waar de massa achteraan loopt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:32

GJ9 schreef:
Wat leuk Hinke, ik heb ook een Il Divo uit een Gelderse. En ik ken een Il Divo X OO Seven die door baudyh gefokt is. Die is een stuk makkelijker dan de mijne moet ik zeggen, echt no nonsense en bewerkbaar, licht te rijden. Die van mij kan ‘aan’ en is verrassend scherp en wakker, kan je soms bijna niet aan komen met je been. Maar goudeerlijk, ben 34 wk zwanger maar nog gewoon aan het rijden. Voelt wel safe met dat front en massa.
Ik had ook naar dressuur hengsten gekeken voor haar, je moet gewoon fokken wat je mooi vindt en niet in hokjes denken. Ik had Pitch perfect bovenaan de lijst, die oogt heel nuchter en bewerkbaar. Vind het daarom ook leuk dat hij in dit topic ook gebruikt wordt en leuke veulens geeft terwijl het geen hengst is waar de massa achteraan loopt.

Hoe gaat het met Rhea ? Ja de volle zus van onze Proxi. Proxi loopt op het einde van haar 1e dracht. Drachtig van White dream.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:21

Benzz schreef:
Volgens mij staat ze op die foto gewoon ff wat ongelukkig. Ik dacht eerst ook wat te zien, maar ze staat een beetje vreemd gedraaid voor haar voerbak.

Thnx, idd want dat is niet haar beenstand als ze recht staat..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:42

Hinke schreef:
Benzz schreef:
Volgens mij staat ze op die foto gewoon ff wat ongelukkig. Ik dacht eerst ook wat te zien, maar ze staat een beetje vreemd gedraaid voor haar voerbak.

Thnx, idd want dat is niet haar beenstand als ze recht staat..

Heb je een foto?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:48

Ik ben aan het nadenken over een hengst voor mijn merrie.

Ik zoek een hengst die edel fokt en een goed front/schuine schouder geeft. Braaf karakter. Ik heb nu zelf al nakomelingen van For Romance (2x), Millennium en Just Wimphof. Is nu drachtig van Morricone.

Zoek een hengst die ook commercieel is omdat ik al 3 merries uit haar heb. Veulen is wellicht voor de verkoop.

Sta open voor alle stamboeken. Iemand een idee?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:53

Geen idee wat de afstamming van de merrie is, dan kom ik op:

One Million, ik heb er 3 jaarlingen van en ik word iedere keer weer blij als ik ze zie. Veel ras, front, houding , en een fijn karakter. Heel fijn bewegen, met een natuurlijke opwaartse houding.
We verwachten er weer 3 van One Million en hij staat weer op 'n lijstje.

Umeo

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:00

De merrie heeft heel vrij bloed. Is een Louis Le Bon x StpSt Weltmeyer.

Ik ga One Million is bekijken. Bedankt voor de tip!

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:46

Pjethro is dan wellicht ook een optie. Moet zeggen dat het niet de allerbraaftste hengst is maar wel enorm veel kwaliteit. Wat aan de kleinere kant (165) en echt edel. Vraag me wel af of hij echt een schuine schouder gaat toevoegen. Wel echt een mega hengst qua gangen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:32

Ik vind de kwaliteit van Pjethro heel goed maar vind het geen match omwille van het karakter. Ik probeer dat laatste toch ook niet uit het oog te verliezen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:45

misterA schreef:
Geen idee wat de afstamming van de merrie is, dan kom ik op:

One Million, ik heb er 3 jaarlingen van en ik word iedere keer weer blij als ik ze zie. Veel ras, front, houding , en een fijn karakter. Heel fijn bewegen, met een natuurlijke opwaartse houding.
We verwachten er weer 3 van One Million en hij staat weer op 'n lijstje.

Ik sluit mij hier ook bij aan! Ben heel blij met mijn 1-jarige hengst. Staat nog naast zijn moeder met heining ertussen en geen last van hormonen. Loopt braaf aan touwtje mee. Is heel nieuwsgierig en pakt dingen snel op. Ik zocht een brave hengst met front en maat met een goede stap en dat heeft hij meegegeven. Hij stapt soms wel 30cm over. Als je met hem gaat wandelen moet je fiks doorlopen :-) .
En het is een enorme knuffelkont.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:34

Ik was laatst op een hengstenshow waar one million was en vond hem niet bepaald braaf. Oren veel in de nek. Was geen prettig gezicht.
Maar blijkbaar geeft hij dat dus niet door.
Ik heb hem daardoor niet gekozen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:39

baudyh schreef:
Ik was laatst op een hengstenshow waar one million was en vond hem niet bepaald braaf. Oren veel in de nek. Was geen prettig gezicht.
Maar blijkbaar geeft hij dat dus niet door.
Ik heb hem daardoor niet gekozen.

Wellicht een moment opname? Heb hier nog niet eerder iets over gehoord en in Vechta vond ik hem juist heel makkelijk en braaf lijken.
Amazone is ook nog jong maar kan wel rijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:17

Ik heb hem vaak irl gezien ook achter de schermen, hij heeft een prima karakter.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:28

Ik zoek iets vergelijkbaar maar wel voor rond de 1000 euro. Weet iemand een brave jonge hengst die veel souplesse en goede gallop hebt?

Liefst niks met jazz, glock’s, Johnson, negro. Vindt zelf V power heel leuk, maar iets te duur. Secret lover viel af door zijn nakomelingen, ik vindt ze niet bijzonder.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:51

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:27

Phonix schreef:
Ik zoek iets vergelijkbaar maar wel voor rond de 1000 euro. Weet iemand een brave jonge hengst die veel souplesse en goede gallop hebt?

Liefst niks met jazz, glock’s, Johnson, negro. Vindt zelf V power heel leuk, maar iets te duur. Secret lover viel af door zijn nakomelingen, ik vindt ze niet bijzonder.

Ik vind de Dynamic Dream nakomelingen wel souplesse en een goede galop hebben.
Helgstrand heeft ook een fijne uit een Florestan moeder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:28

Umeo schreef:
Ik ben aan het nadenken over een hengst voor mijn merrie.

Ik zoek een hengst die edel fokt en een goed front/schuine schouder geeft. Braaf karakter. Ik heb nu zelf al nakomelingen van For Romance (2x), Millennium en Just Wimphof. Is nu drachtig van Morricone.

Zoek een hengst die ook commercieel is omdat ik al 3 merries uit haar heb. Veulen is wellicht voor de verkoop.

Sta open voor alle stamboeken. Iemand een idee?

V Power? Vivaldi/ Vitalis bloed geeft in ieder geval wel het front en de schouder die je zoekt over het algemeen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:36

Elisa2 schreef:
Phonix schreef:

Ik vind de Dynamic Dream nakomelingen wel souplesse en een goede galop hebben.
Helgstrand heeft ook een fijne uit een Florestan moeder.

Die Royal Dynamic lijkt mij wel een leuke hengst. Ben heel benieuwd naar hem volgende week op de hengstenshow. Dat is ook een Dynamic Dream nakomeling.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:22

Ja, die heb ik ook gezien. Maar die is al 1450 euro zonder iets te hebben gelopen.

Zie wel dat ijzeren man eentje hebt, dynamic supreme, maar geen video’s gezien.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:35

Phonix schreef:
Ja, die heb ik ook gezien. Maar die is al 1450 euro zonder iets te hebben gelopen.

Zie wel dat ijzeren man eentje hebt, dynamic supreme, maar geen video’s gezien.

Bij v. Uytert (Royal Dynamic). en v. Olst (Real Dream) is het dekgeld €1200,- (excl.)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:52

denisesilver schreef:
Leuk dier is dat ja, die Ojee B. Sowieso fijne hengsten van de O-jaargang Gelderse

Had ik je al gefeliciteerd met het veulen, Baudyh? Bij deze!

Vol trots kan ik zeggen dat ik er een heb sinds zondag

Afbeelding

Zeer vlot veulen. Vlotter dan het boekje.
Verder fijne galop. Hier 2 dagen oud.
Ik hoop stiekem op een echte Ojee-B staart…
Afbeelding

Afbeelding foto van site: stal van vliet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:38

Gefeliciteerd! Ja die staart is zeker tof. Hopelijk geeft hij dat door.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:00

Gaat er iemand toevallig naar de hengstenshow van Vink stables aankomende zaterdag?
Iemand die Solid rock voor mij zou kunnen filmen ?

Wij hebben een bloedje mooi veulen van Denver US ook een jonge dynamic dream. 900 euro excl.
Is bij van uytert.