Ik vind paarden kopen dramatisch dus ben er maar even mee gestopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Audesta schreef:Ja en dan moet het nog gezond volwassen zien te worden.
Ik vind paarden kopen dramatisch dus ben er maar even mee gestopt
LuciLusitano schreef:Tegen dat hij 3 is, ben ik 40. Ik ga hem zelf beleren want ik wil ook dat heeel rustig aan doen. Als je ze weg brengt is dat toch lastiger.
Na alles wat ik gezien heb, vertrouw ik ook gewoon niemand daarmee.
Momenteel doe ik vrijwel niks met hem. Poetsen en voeren, that’s it. Gelukkig kan het nu. Ik moet in mijn omgeving (zuidwest Friesland) ook nog iemand vinden die mij kan helpen met werken aan de hand. Tot die tijd houden we het bij kleine oefeningen (stilstaan in vierkant, bochtje om achteruit, paar stapjes opzij op lichte druk) en heel kort.
Het duurde al een paar maanden voor hij rustig mee liep. Dan merk je dat het lastig is op een pensionstal om rustig je ding te doen, als hij evn niet verder wilde lopen dan kwam er meteen iemand drijven, terwijl ik daar weer anders in ben
Charaz schreef:https://www.paardenarts.nl/kennisbank/b ... te-dik-is/
Lucilusitano, imo is de jouwe duidelijk te mager, hoe oud is hij?
Maartje_M schreef:Luci daar zou ik ook graag wat meer spek op zien ja. Let wel op dat je niet te grote porties voert per keer. De maag is niet zo groot dus als ze het niet kunnen verwerken daar, wordt het de darm ingeduwd en is de opname van voedingstoffen minder goed.
Ik heb net een nieuw “zadel” gekocht. Ze gaat het nog even voor me aanpassen maar hopelijk werkt dat voor mij en lis beter
LuciLusitano schreef:Haha ja wat grappig!
Even jullie mening vragen!
Ik hou van slanke paarden, naar mijn mening is Luci echter wat schraal en zou er wat meer spek op mogen. In mijn omgeving hoor ik alleen dat jaarlingen schraal horen. Ik vind dit té. Jullie mening?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij heeft tussen 19.00 en 7.30 7 plakken hooi tot zijn beschikking (gaat nooit helemaal op), krijgt 500 gr Vitalbix breed en grow met 2 handjes fibermix. ‘S middags een 0,5kg (droog) equifit gold slobber met 1,5 hand coolstance copra.