Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
c_alsemgeest schreef:Ja... maar waarom niet gewoon een hengst kiezen met goede stap, ipv kiezen uit 2 slechte.
baudyh schreef:Ik heb me vanavond verdiept in Fiji omdat ik die eigenlijk wil gebruiken. Maar ja die moeder.
Stb. Met 60-65 punten ja later in 2023 ( als hengstenmoeder er in gepunt op een stalkeuring)
Ster geworden. En verder niks uit die moeder. Tja toch jammer.
Scott Nicolaas waar je weinig over hoort komt daarin tegen weer uit een top moeder.
Wil graag een jonge For romance
Keuzes, keuzes
Elisa2 schreef:En For Romance 2?
Is goedkoper dan zijn broer:
https://shop.schockemoehle.com/en/For-R ... 3335054813
ZsaZsa:
Is er een markt voor de crossbreeds?
Elisa2 schreef:Klinkt goed, ik denk als je ook echt een goede PRE of Lusitano hebt dat de veulens dan al snel ook verbeteren met een warmbloed er op. Net wat meer beweging en dan in het gunstige geval met het fijne karakter van de Iberieer.
Ik zag laatst ook een hele gave KWPN x Lusitano en daar zag je ook eigenlijk totaal niet aan dat het een crossbreed was. Daarom was ik benieuwd.
En Wim Verwimp rijdt momenteel ook met een hele goede crossbreed in de GP.
Elisa2 schreef:Volgens mij heb ik die twee gezien in Ermelo twee jaar geleden. Mooie merrie en de nakomeling ziet er ook goed uit. Misschien is het belangrijk om hengsten te kiezen die het brave karakter verankeren.
baudyh schreef:We hebben vandaag een veulen gekregen van Denver US. Uit onze Uphill x Cabochon merrie.
Het is het eerste veulen van deze merrie. Deze merrie had in januari nog een operatie aan een gekantelde baarmoeder. Gelukkig dus goed gekomen.
Het is een zwartbruin merrie veulen. Drinken was een dingetje. Zeker ook omdat ik alleen thuis was. 12.00 uur vanmiddag. Vriend gebeld en die kwam thuis en daarna lukte het. Handje extra is dan toch handig. [ Afbeelding ]
Super chique veulen. Dunne lange benen. Denk dat het bij Denver weg komt.
Ben er blij mee.
Elisa2 schreef:Gefeliciteerd Baudy!
ZsaZsa, dat is natuurlijk het voordeel van het geheel vrije bloed! Wil je een merrie crossbreed nog aanhouden om verder mee te fokken?