Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:08

Ze hebben een nieuwe video van Sarai L gedeeld op Instagram vandaag. Die stap is wel echt een puntje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:24

Ook op FB, die is niet goed hoor.. volgens mij zit ie muurvast.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 00:42

Ik vindt hem op deze video ook strak in middenstuk. Zie je ook terug in de andere gangen. Mooi over de benen. Maar mis de beweging in de bovenlijn.

Grey tonic kende ik nog niet. Prachtige hengst! Het is dat ik dit jaar geen verdere merrie dek buiten mijn Palomino 3 jarige merrie

Hier zijn de veulens geboren. Heel erg blij mee.
White Dream GF x Rosareina v Formidable (Florret AS) x Houston x Feinbrand

White Dream GF x Wild Thing V v Jazz x Juventus x sultan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:23

Gefeliciteerd! Wat een mooie kleurtjes.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:31

Elisa2 schreef:

Ik snap echt oprecht niet, dat je zoń filmpje online zet........ben je dan zelf blind of zo?

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:16

Proficiat AM, heerlijk om naar te kijken, en knap die kleuren, vooral de valk vind ik gaaf, zo gevlamd (donkerder) bovenaan!

Elisa2, klopt, ik zei zondag exact hetzelfde van Paddington :)
Bij Roderico was ik echt positief verrast, had er niet speciaal naar uitgekeken, maar zodra ik hem zag binnenkomen <3 op het einde liet hij ook toch nog een stukje nette stap zien, ondanks dat hij zo bang was geweest.

Grey Tonic zou ik zelf niet gebruiken op mijn merrie, vind hem niet passend en ook vanwege de bloedlijn, maar los daarvan zie ik hem graag lopen en hij lijkt en ook van horen zeggen, zeer braaf.

Ik heb de video zelf niet gezien, maar wat vreemd inderdaad dat ze zelf een video posten als de stap blijkbaar toch niet ok is :?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:21

carika schreef:
kevinsky schreef:
Weet hier toevallig iemand waarom de genetische profielen in de kwpn database leeg zijn gehaald?

Dat vraag ik mij ook af, ik zie al twee weken niks meer.

Opgelost. Tenminste ik zie nu weer gegevens.

Ik hoop dat Sarai ergens nog een show pauze krijgt. Die gaat weer veel dekken dit jaar en heeft al tig shows etc gelopen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:34

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Ik snap echt oprecht niet, dat je zoń filmpje online zet........ben je dan zelf blind of zo?

Als ze geen stap laten zien valt men daar ook weer over. Ben overigens ook niet lyrisch over zijn draf. Wat Elisa zegt, ze mogen er wel even een fysio bij halen. Net zo'n houten plank die rug.

Gefeliciteerd AM!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:41

denisesilver schreef:
Als ze geen stap laten zien valt men daar ook weer over. Ben overigens ook niet lyrisch over zijn draf. Wat Elisa zegt, ze mogen er wel even een fysio bij halen. Net zo'n houten plank die rug.

Gefeliciteerd AM!

Ik heb het over het gehele filmpje, ook de draf en de galop. Krijg bijna medelijden met dat dier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:55

Ik ook, daarom heb ik er een reactie bij gezet dat ik hem weleens beter heb zien lopen en dat ik het idee heb dat hij ergens vast zit. Je weet nooit..

Zag het ook terug in de rug in zijn draf en galop.

Overigens vind ik Kjento ook niet echt beter geworden, hij valt me wat tegen hoe hij het nu doet en hoe hij loopt.

Roderico viel mij destijds op de eerste bezichtiging al op maar het is altijd de vraag hoe ze zich ohz gaan ontwikkelen maar ik vind hem nog steeds overtuigend. Jammer dat hij zo bang was..

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:03

Ik vond de stap van Sarai ook echt enorm tegenvallen op de video. Had hem hoog op mijn lijstje maar begin toch wel echt te twijfelen op dit moment. Hengstenkeuze wordt nog verdraaid lastig dit jaar..

Iemand nog suggesties voor hengsten die een braaf karakter hebben, niet te klein (1,70m+) en wat meer massa kunnen toevoegen? Qua gangen is het verbeteren van de galop het belangrijkste, mag wat groter en meer sprong in de galop zelf hebben. Merrie is een Lennox x Dante Weltino. Had Red Viper altijd hoog staan maar vind toch zijn achterbeen steeds meer tegenvallen. Ondanks dat de merrie wel een zeer fijn achterbeen heeft lever ik hier liever niet op in

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:23

Zoethout schreef:
Ik vond de stap van Sarai ook echt enorm tegenvallen op de video. Had hem hoog op mijn lijstje maar begin toch wel echt te twijfelen op dit moment. Hengstenkeuze wordt nog verdraaid lastig dit jaar..

Iemand nog suggesties voor hengsten die een braaf karakter hebben, niet te klein (1,70m+) en wat meer massa kunnen toevoegen? Qua gangen is het verbeteren van de galop het belangrijkste, mag wat groter en meer sprong in de galop zelf hebben. Merrie is een Lennox x Dante Weltino. Had Red Viper altijd hoog staan maar vind toch zijn achterbeen steeds meer tegenvallen. Ondanks dat de merrie wel een zeer fijn achterbeen heeft lever ik hier liever niet op in

Sarai lijkt mij eerder wat te veredelen dan massa toe te voegen.
De hengst Erste Sahne is dan misschien interessant. Dit jaar via Brinkman beschikbaar. Je zou nog kunnen informeren of de hengst ook naar de Hengstenshow komt om live te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:27

Zoethout schreef:

Pride als je bij Secret bloed wilt blijven.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:33

De stap van pride kreeg ook maar een 6.8 tijdens de verrichting in duitsland. Toen ik hem zag viel het mij ook niet mee maar heb hem slechts 1x Live gezien.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:21

Thx voor de suggesties! Was sws van plan om nog naar Brinkman te gaan dus dan kan ik beide hengsten zien. Pride viel mij op de HK ook al op, met name door zijn fijne karakter, waar alle andere paarden het bij de prijsuitreiking bont maakten, was Pride de rust zelve. Zijn stap lijkt iig beter dan die van Sarai en valt me opzich niet tegen. Ben benieuwd naar Ehrste Sahne irl, op de video’s ziet ie er goed uit! Thanks!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:58

Zoethout schreef:
Thx voor de suggesties! Was sws van plan om nog naar Brinkman te gaan dus dan kan ik beide hengsten zien. Pride viel mij op de HK ook al op, met name door zijn fijne karakter, waar alle andere paarden het bij de prijsuitreiking bont maakten, was Pride de rust zelve. Zijn stap lijkt iig beter dan die van Sarai en valt me opzich niet tegen. Ben benieuwd naar Ehrste Sahne irl, op de video’s ziet ie er goed uit! Thanks!

Va Bene zou ook interessant kunnen zijn, ook bij Brinkman :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 15:35

Elisa2 schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Heel gaaf, ik ga hem denk ik gebruiken op mijn Jazz merrie. Ik was al fan van Be Sure maar ik vind de dekvoorwaarden niet handig van hem. Dus dit is een mooi alternatief.
Goed karakter lijkt hij te hebben.

Ik schrok een beetje van zijn stap.. verder wel een aansprekende hengst.

Stap lijkt me niks mis mee

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:08

Hier stapt ie beter maar vind het nog steeds niet een hele goede stap.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:21

Elisa2 schreef:

Er zijn betere stappers idd. En je kunt nu toch niet spreken van spanning met die stap.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:21

Elisa2 schreef:

Mee eens

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:28

Ik vind hem ook niet goed genoeg stappen eigenlijk, hij pakt echt weinig bodem.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:57

c_alsemgeest schreef:
Ik vind hem ook niet goed genoeg stappen eigenlijk, hij pakt echt weinig bodem.

En ongelijke paslengte.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:24

Draf ben ik ook niet weg van, hakketrekker

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 22:15

Oke, filmpje nog eens op wat groter beeld teruggekeken, en ben het wel met jullie eens.
Maar als ik mag kiezen dan zie ik deze stap wel liever dan die van Sarai.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:17

Ja... maar waarom niet gewoon een hengst kiezen met goede stap, ipv kiezen uit 2 slechte.