Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nils schreef:arie53 kan en wil je er vast wel een hele hoop over vertellen!![]()
shan schreef:Ik denk dat een Arabier zeker hardheid, ausdauer en luxe kan toevoegen.
Wel missen ze maat en lengte (tegenwoordig heel belangrijk, commercieel gezien)
Het karakter van een Arabier is niet voor iedereen geschikt, ze zijn zeer sensibel maar wel goudeerlijk en hebben ruiters nodig met gouden handjes, zoals we dat vroeger noemden.
![]()
Maar nu heb je het over F1s.
volgens mij is er in veel stambomen van paarden wel wat Arabisch bloed terug te vinden.
Ik zou Arabieren rechtstreeks eerder in de rijpony fokkerij gebruiken dan in de paardenfokkerij.
LJB schreef:shan schreef:Ik denk dat een Arabier zeker hardheid, ausdauer en luxe kan toevoegen.
Wel missen ze maat en lengte (tegenwoordig heel belangrijk, commercieel gezien)
Het karakter van een Arabier is niet voor iedereen geschikt, ze zijn zeer sensibel maar wel goudeerlijk en hebben ruiters nodig met gouden handjes, zoals we dat vroeger noemden.![]()
Maar nu heb je het over F1s.
volgens mij is er in veel stambomen van paarden wel wat Arabisch bloed terug te vinden.
Ik zou Arabieren rechtstreeks eerder in de rijpony fokkerij gebruiken dan in de paardenfokkerij.
Hebben meer ponyruiters de gewenste gouden handjes of doel je meer op de commerciele eigenschappen?
Citaat:Het karakter van een Arabier is niet voor iedereen geschikt, ze zijn zeer sensibel maar wel goudeerlijk en hebben ruiters nodig met gouden handjes, zoals we dat vroeger noemden.
anneM_Ajax schreef:Citaat:Het karakter van een Arabier is niet voor iedereen geschikt, ze zijn zeer sensibel maar wel goudeerlijk en hebben ruiters nodig met gouden handjes, zoals we dat vroeger noemden.
Ik heb op verschillende arabstoerterijen gelopen, en moet de 1ste zeer sensibele nog tegenkomen.
Niet alleen zeer sensibel, gewoon sensibel ook.
Op mn stages tussen de kwpn'ers en duitsers liepen er meer rond.
Ik ben van mening dat je juist het karakter van de Arab heel goed kan gebruiken, omdat ze echt voor je gaan als je hun maatje bent.
Als je een sensibele tegen komt ligt het bijna altijd aan de ruiter/amazone. En het wordt vaak ook verward met temperament, maja dat hebben lusitano's en Anda's enzo ook.
En dat van de gouden handjes is alleen maar goedleer je van rijden.
Ik dacht ook dat ik het kon tot ik een paar arabs onder mn kont kreeg, daarvan leer je pas zacht te zijn in je handenmaja dat is ook per paard verschillend.
anneM_Ajax schreef:De meeste paarden worden gewoon sensibel gemaakt, is bij de arab en ook bij het kwpn. Dat het in het karakter zit is gewoon een groot vooroordeel.
lucas03 schreef:dat ie aangeboden wordt zegt natuurlijk niets (maar de slechtste blijven wel thuis geloof ik hoor!) , maar mij persoonlijk is het paard aangeboden en ik vind het geinig dat ie nu op de HK bezichtiging komt. Volfonic heeft wel de derby gewonnen (2 jaar geloof ik)