Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Want het blijft een "boerenfeestje".
Sjoert schreef:ceasario schreef:Want het blijft een "boerenfeestje".
Niks mis met boeren, caesario.
Sjoert schreef:ceasario schreef:Want het blijft een "boerenfeestje".
Niks mis met boeren, caesario.
om zo vroeg van huis te gaan.
shan schreef:nou nou, zo kan hij wel weer hoor!

weule schreef:bij een hengst (vererver) kijk je toch niet alleen naar het paard zelf? daar zit toch ook een stam achter, dus vind ik het logisch dat je naar de afstamming en gegevens van de stam kijkt zeker als het paard zelf niet volledig overtuigd. Als het paard zelf echt geweldig doet, dan neem je hem mee naar het volgende stapje. Maar als het paard zelf niet volledig overtuigd en je neemt daarbij de afstamming en gegevens van de moederlijn dan zou ik hem wel laten staan. Met de bloedspreiding zit het bij de springpaarden wel aardig goed denk ik, dresuurpaarden hebben meer behoefte aan bloedspreiding
Desire schreef:shan schreef:nou nou, zo kan hij wel weer hoor!
![]()
![]()
@Kajanus: Jammer hoor, maar morgen veel succes met de Sandreo en maar hopen dat de Padinus je op de veiling opvrolijkt
bijvoorbeeld.
. anneliesdj schreef:Ik heb een vraagje over zaterdag, de hengsten die dan nog in de ring komen, worden die alleen aan de hand getoond of moeten ze weer losspringen?
En de hengsten bij de Select Sale, moeten die ook losspringen/bewegen, gaan ze onder het zadel of gaan die ook alleen aan de hand?
krackertje schreef:Ik ben nu aan het kijken naar wel deels een bloedvernieuwer maar dan wel uit 1 van de beste merriestammen van nederland ( zelf paarden uit gefokt dus bekend ) en weet dus waar ik naar op zoek ben in combinatie met mijn merrie.
Het kan dan dus nog naar de moeder gaan van deze hengst maar die heeft dus die bewezen lijn erachter en een Grand Prix-hengst als vader ( geen touwtjespaard).
Als deze hengst niet aangewezen wordt moet ik opnieuw gaan nadenken en daarom ben me al wel aan het orienteren op een duits gefokte hengst nl. Spielberg en ja ook in dit verhaal wil ik meer info van moeders kant van de hengst.
Ja zo leggen we ieder jaar per merrie weer een puzzel.
Cute schreef:Ben speciaal vroeg op gestaan (ben ziek thuis) om de San Remos via filmloop te kunnen volgen.
Doet filmloop het weer niet
GribaldiFAN schreef:592 niet, 593 wel, 594 wel, 599 niet, 605 niet, 609 wel.
amaze schreef:Hoi , weet iemand misschien welke hengstenvoor de zaterdag ingedeeld zijn in de eerste 2 groepen ?
Ik wil weten of het de moeite waard isom zo vroeg van huis te gaan.
Graag globaal afst omdat ik geen catalogus heb
amaze schreef:amaze schreef:Hoi , weet iemand misschien welke hengstenvoor de zaterdag ingedeeld zijn in de eerste 2 groepen ?
Ik wil weten of het de moeite waard isom zo vroeg van huis te gaan.
Graag globaal afst omdat ik geen catalogus heb
Please ..........
krackertje schreef:Ik ben nu aan het kijken naar wel deels een bloedvernieuwer maar dan wel uit 1 van de beste merriestammen van nederland ( zelf paarden uit gefokt dus bekend ) en weet dus waar ik naar op zoek ben in combinatie met mijn merrie.
Het kan dan dus nog naar de moeder gaan van deze hengst maar die heeft dus die bewezen lijn erachter en een Grand Prix-hengst als vader ( geen touwtjespaard).
Als deze hengst niet aangewezen wordt moet ik opnieuw gaan nadenken en daarom ben me al wel aan het orienteren op een duits gefokte hengst nl. Spielberg en ja ook in dit verhaal wil ik meer info van moeders kant van de hengst.
Ja zo leggen we ieder jaar per merrie weer een puzzel.
ceasario schreef:Een goede moederlijn behoort in mijn ogen een samensmelting te zijn van 5 a 6 generaties
goede rijpaard-hengsten waarbij de moederlijn herkenbaar blijft.
Het valt me op dat in de afstammingen bij de 2 bezichtiginghengsten veel dieren vaders/grootvaders/overgrootvaders in zich dragen waarvan de ouders/grootouders dicht bij het basispaard/werkpaard staan.
Daarmee fok je geen paarden die voldoen aan het hedendaagse type, of staan wel in het type maar zijn bepaalde bewegingen kwijt.
In mijn ogen dient een goede moederlijn meer te zijn dan de representatie van het verleden,
daar we toetsen aan de vraag van het heden.