Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roelove

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:23

Heb je de Holland en de Oklund ook gezien? Hoe vond je die?
Ja mij spreekt de flemmingh ook het meest aan.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:42

Roelove schreef:
Heb je de Holland en de Oklund ook gezien? Hoe vond je die?
Ja mij spreekt de flemmingh ook het meest aan.

Zoals gezegd heb ik de eerste groep gemist dus nee, die heb ik niet gezien...

De Flemmingh liet zich onder het zadel ook wel goed zien en van wat ik er van kon zien was het ook wel een werkbaar dier...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:53

Roelove schreef:
Heb je de Holland en de Oklund ook gezien?

Ik heb hem dinsdag zien lopen, hij kon mij niet echt roeren. Ik vond hem behoorlijk klassiek, met een zware hoofd hals aanzet, zware hals en een grof hoofd, galopperen kan hij heel goed, maar stap is maar kort en de draf is niks bijzonders.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:26

Bedoel je de Holland? Of de Oklund? Zijn twee hengsten namelijk.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:45

Sorry ik bedoel de Holland x Iroko x Indorado.
Zelf ben ik weg van de Ramon x nimmerdor x notaris en de flemmingh x contango x ulft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:49

gomir schreef:

Klein praktisch probleem is dat die mensen hier helemaal geen behoefte hebben om voor het KWPN jonge hengsten te rijden, omdat ze thuis een bedrijf draaiende moeten houden...Bovendien zijn ze als ze wel willen een stuk duurder en dan beginnen de leden weer te mopperen over contributieverhogingen enzo Clown

Maar daar zijn het de ruiters van de staatsstoeterijen die de jonge hengsten rijden. Dus die krijgen al een uitstekend loon van vadertje staat. En dat zit wel in het belastingsgeld verrekend. Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:54

Na het zien van de foto's van gitta spreekt mij die Krack C x Partout me wel aan. Is ook de enige hengst heb ik de indruk die echt met zachte hand gereden wordt en bij wie ze de neus eruit laten.

En zo te horen was het weer drama van de testruiters.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:50

Ik had ook bewust een foto zonder testruiter geplaatst, dat geeft een wat eerlijker beeld...
Hij stapt erop, begint gelijk met passage/piaffe-achtige draf, vervolgens neus op de borst en gas geven, later wel weer iets meer het neusje eruit. Galopperen volledig op de kop op de volte en gas geven...

Afbeelding
De Krack C onder GvdH... (minst erge foto)

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:58

Ik snap toch echt niet dat ze die vent er toch elk jaar weer op laten kruipen.
Zou het KWPN dan echt de oren dicht hebben zitten of gewoon het kritiek op deze ruiter niet wíllen horen...

Als eigenaar zou ik er ook allerminst blij mee zijn, denk ik...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:04

Verrichtingsonderzoek hengsten. 16-11-2006

Namen nieuwe jaargang.

De namen van de hengsten die momenteel in Ermelo deelnemen aan het verrichtingsonderzoek zijn in overleg met de eigenaren vastgesteld.

Dressuurpaarden
Westenwind, cat. nr. 6 (167) Flemmingh x Contango
Washington, cat. nr. 8 (586) Rhodium x Jetset D
Wesley, cat. nr. 9 (717) Sir Sinclair x Havidoff
Wonderboy, cat. nr. 12 (567) Ramon x Nimmerdor

Springpaarden
Ol Metta, cat. nr. 20 (849) Flipper d’Elle X Le Plantero
Westminster VDL, cat. nr. 23 (282) Indoctro X G.Ramiro Z
Wulff, cat. nr. 26(472) Oklund X Hemmingway
Whitaker, cat. nr. 27 (91) Clinton X Indoctro
Warrant, cat. nr. 28 (264) Indoctro X Concorde
L’Esprit, cat. nr. 30 (383) Lupicor X Landgraf I
Whistler, cat.nr. 32 (252) Holland X Iroko
Warsteiner, cat. nr. 34 (46) Casco X Corleone
Warwick, cat. nr. 37 (119) Corland X Great Pleasure
Wembley, cat. nr. 39 (58) Cassini I x Lucky Lionell

Cat. nr. 13 (339) Krack C X T.C.N. Partout is door de eigenaar teruggetrokken uit het onderzoek. De hengst heeft inmiddels het onderzoekscentrum verlaten.

De vierjarige Ol Metta, cat. nr. 20 (849) Flipper d’Elle X Le Plantero heeft een blessure. De hengst zal niet kunnen deelnemen aan de eindbeoordeling maar komt in aanmerking voor het na-examen.

Komende woensdag is de voorlaatste beoordeling aanvang 08.00 uur. De eindbeoordeling is een week later op woensdag 29 november en start dan om 09.00 uur.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:06

Gitta1977 schreef:
Lupicor x Landgraf I -> beetje stout...

Ze hebben hem dus nog weinig manieren bij kunnen brengen..

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:09

... Was eigenlijk de enige hengst die maar bleef stuiteren. Er waren nog wel een paar die de kont af en toe verdacht hoog hadden maar deze hield niet weer op... Knipoog

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:28

bedankt, voor het overzicht van de hengsten!

Denk dat voor mij op dit moment ook de Corland het toppertje van de keuring is! Maar vind de Holland qua bloedvoering toch ook wel heel interressant. (er stond van de holland wel een spectaculaire foto in de paardenkrant *LOL*

Jammer dat de Krack C is terug getrokken vind het een heel mooi dier om te zien en volgens mij loopt deze ook wel heel makkelijk.
En ben ook fan van de flemmingh x contango, vind dat contango goede eigenschappen door geeft wat betreft de beweging en souplesse! ) Whoosh!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:37

hananya schreef:
Ik snap toch echt niet dat ze die vent er toch elk jaar weer op laten kruipen.
Zou het KWPN dan echt de oren dicht hebben zitten of gewoon het kritiek op deze ruiter niet wíllen horen...

Als eigenaar zou ik er ook allerminst blij mee zijn, denk ik...

gok dat dat het is. Jammere is dat hij dus ook zo les geeft. Voor goed tegen houden en er tegen aan schoppen. En dan raar vinden dat het paard na een jaar kapot is Lips are sealed

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:44

Wat een namen weer, ik bedoel "Warsteiner"!! Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat mag.
Jammer dat die Krack is teruggetrokken. Heeft iemand hier een idee waarom. Zo te horen was het namelijk wel een van de weinige die in positieve zin opviel.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:02

petraaken schreef:
gomir schreef:

Klein praktisch probleem is dat die mensen hier helemaal geen behoefte hebben om voor het KWPN jonge hengsten te rijden, omdat ze thuis een bedrijf draaiende moeten houden...Bovendien zijn ze als ze wel willen een stuk duurder en dan beginnen de leden weer te mopperen over contributieverhogingen enzo Clown

Maar daar zijn het de ruiters van de staatsstoeterijen die de jonge hengsten rijden. Dus die krijgen al een uitstekend loon van vadertje staat. En dat zit wel in het belastingsgeld verrekend. Clown

Dat weet ik, maar aangezien we in Nederland geen staatsstoeterijen hebben is dat hier een stuk moeilijker te realiseren. Dat was wat ik probeerde te zeggen, hoe het in Duitsland geregeld is is prachtig, maar hier niet haalbaar.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:03

Zo weer een dressuur hengst vertrokken....Gaat lekker daar in Ermelo..Knipoog

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:06

Oja, ik vind de Flemmingh een prachtig dier alleen vraag ik mij af hoe zijn rug is. Misschien bekijk ik het vanuit een vooroordeel maar als ik die foto's zo zag, lijkt het mij wel aan aandachtpunt.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:35

De Krack gaat de sport in, waarom precies weet ik niet maar geloof dat eigenaren niet helemaal happy met manier van trainen waren.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:47

Toen ik de eigenaar van de Krack een week geleden zag, vertelde hij dat zijn hengst nog veel te jeugdig was. Ik denk dat dit de reden voor terugtrekking was. Jammer, want het is een goed dier.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:48

Gek he... Aan de andere kant heeft ie nog 2 weken te gaan, dat kan er dan ook nog wel bij... Wel jammer, het was naast de Flemmingh een van de betere paarden van het onderzoek...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:58

Gitta1977 schreef:
Cat. nr. 13 (339) Krack C X T.C.N. Partout is door de eigenaar teruggetrokken uit het onderzoek. De hengst heeft inmiddels het onderzoekscentrum verlaten.

......... die heeft dus een "bindende tip" van de examen-jury gekregen.......... Knipoog
Bij de vorige presentatie hing zijn leven volgens mij ook al aan een zijden draadje.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:02

Zo te horen liepen er wel mindere hengsten tussen, die wel doormogen naar het examen, dus dat zou ik een beetje vreemd vinden.
Misschien wil de eigenaar de hengst behouden voor de toekomst en hem rustig aan in de sport uitbrenten en misschien op latere leeftijd nog eens aanbieden.
Tenminste dat zou ik me zo voor kunnen stellen. Er komt namelijk wel heel wat op jonge goedgekeurde hengsten af.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:12

CGJ12 schreef:
Gitta1977 schreef:

......... die heeft dus een "bindende tip" van de examen-jury gekregen.......... Knipoog
Bij de vorige presentatie hing zijn leven volgens mij ook al aan een zijden draadje.

Zou goed kunnen...
Van wat ik gezien heb hoeven ze nu alleen de Flemmingh nog goed te keuren, de rest was echt te simpel en niet echt een vaderdier. Nogmaals: Jammer dat de hengst (om wat voor reden ook) het onderzoek verlaten heeft...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:23

jollyjoker schreef:
De Krack gaat de sport in, waarom precies weet ik niet maar geloof dat eigenaren niet helemaal happy met manier van trainen waren.

Als ik ze zo zie gereden worden zou ik als eigenaar ook niet blij zijn.