En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:22

Citaat:
leonora2

Dit kun je ook maar zo wijzigen in:

Een querulant zal altijd een uitvlucht voor zichzelf vinden om querulant te blijven

Ook al herhaal je jouw mening honderd keer, het blijft toch jouw mening

Dat is ook niet moeilijk met zo'n bovenstaand gedeeltelijk verslag.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:24

ceasario schreef:
Mireille1970 schreef:
[
Meld je aan bij het KWPN en zorg dat je voorzitter wordt en wie weet komt het dan allemaal helemaal goed!
Sterkte

!

Het KWPN sluit 2005 af met een positief resultaat van 26ooo euro, uit een baten lasten van 7 miljoen.( 1 Euro per lid ,Ceas)

Voorzitter Bijvoet waarschuwde zijn opvolger Henk Visser dat de verwachting is dat dit voor komend jaar niet gaat lukken.
De reden minder chippen - en extra personeels kosten.

(bron de paardenkrant)

Maar met Dees een positiever resultaat en die wil zo graag die doet het ook alleen met vrijwilligers op vrijwillige basis dus )

Mireille1970

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:25

MissHIS schreef:
KarinvdM schreef:
Volgens mij loop je wat achter, Dees.
Ook in het noorden gaan de echt goede paarden voor dat geld niet weg.

Idd die tijd is voorbij. Met veel geluk vind je een goede voor weinig maar het is echt niet meer wat het ooit geweest is.

Precies. Alles gaat met de tijd mee.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:27

Dees schreef:
KarinvdM schreef:

Ach, de verhouding is misschien ietwat kleiner geworden, het verschil is nog steeds daar.
Het is idd, zodra een verkoper merkt dat er een groep is die teveel voor een paard wil betalen, hij de vraagprijs omhoog schroeft. Dat maakt een hoge prijs trouwens nog steeds geen certificaat voor een goed paard. Die omgekeerde gedachte is opvallend vaak waar te nemen.

Mee eens, net als dat een goedkope niet per definitie slecht is.

Maar statistisch gezien betaal je voor een "echte" écht geld. En terecht trouwens.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:27

Dees schreef:
Mireille1970 schreef:
Voel ik hier heel veel jaloezie, 2e premies en desillusies?????

Nee hoor, je proeft mijn natuurlijke aversie tegen arrogantie.

Tussen trots, liberaal en arrogant zit nog heeeeeeeeeeeel veel.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:35

Mireille1970 schreef:
Waarmee ik dus alleen de instelling en mentaliteit van sommige zeikende mensen hier wil aangeven.......

Niet elke hengst zal je aanspreken en bij je merrie passen. Maar om nou te zeggen dat het KWPN het niet goed doet vind ik erg ver gaan... probeer het eens beter...

He leuk, een KWPN fan! Maar bij bestudering van je profiel zag ik helaas dat dit niet op de paarden gebaseerd was, maar om andere redenen. Is dan toch wel weer jammer.

Na 1 jaar een relatie in NL gekregen en teruggekomen en bij Theo vd Broek in Zuid-Beijerland gewerkt (toen fokker en voorzitter KWPN)

Waar zijn de echte KWPN fans?

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:47

Ik wil niet vervelend klinken, maar voor mijn gevoel zijn jullie al een hele tijd niet meer on topic en wordt het steeds minder vriendelijk. Voor de slimmerikken: ik weet dat deze opmerking ook niet on topic is!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:49

Excuseme schreef:
Mireille1970 schreef:
Waarmee ik dus alleen de instelling en mentaliteit van sommige zeikende mensen hier wil aangeven.......

Niet elke hengst zal je aanspreken en bij je merrie passen. Maar om nou te zeggen dat het KWPN het niet goed doet vind ik erg ver gaan... probeer het eens beter...

He leuk, een KWPN fan! Maar bij bestudering van je profiel zag ik helaas dat dit niet op de paarden gebaseerd was, maar om andere redenen. Is dan toch wel weer jammer.

Na 1 jaar een relatie in NL gekregen en teruggekomen en bij Theo vd Broek in Zuid-Beijerland gewerkt (toen fokker en voorzitter KWPN)

Waar zijn de echte KWPN fans?

Hier!! Net als van Holsteiners en sommige fransen.

Hahahahahaha heb er maar heel even gewerkt... Mensen zeggen niets in relatie tot paarden.

De paarden die ik "schijtbeesten" vind, daar fok ik gewoon niet mee. Simpelweg omdat er genoeg is om wél mee te willen fokken. KWPN of niet.

Dat neemt niet weg dat ik Nu een merrie drachtig heb die niet alleen maar hengsten in de lijn heeft die ik leuk vind hoor, integendeel.

Een Hilltop Rousseau x Houston x Statuar, drachtig van Johnson. Gedekt met Johnson om het totaalpaard Johnson en om de moederlijn die van Van Arkel komt, heb er enkele fijne van gereden, van Van Arkel.

Ik werd uitgelachen toen ik dekte met Darwin. Maar het werden stuk voor stuk goed meedraaiende fijn te rijden en koele doch werklustige mooie paarden met meer dan voldoende beweging en sprongkwaliteit.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:50

peninna schreef:
Ik wil niet vervelend klinken, maar voor mijn gevoel zijn jullie al een hele tijd niet meer on topic en wordt het steeds minder vriendelijk. Voor de slimmerikken: ik weet dat deze opmerking ook niet on topic is!

Excuse me... je hebt gelijk. Ik ga voor de tv hangen, morgen vlieg ik naar Turkije...

Fijne avond nog...

Tot de volgende keer.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:15

Mireille1970 schreef:
Maar met Dees een positiever resultaat en die wil zo graag die doet het ook alleen met vrijwilligers op vrijwillige basis dus )

Je weet toch dat die extra kosten voor Rosie zijn

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:55

Citaat:
Ik werd uitgelachen toen ik dekte met Darwin.

Het typeert hoe simpel men over fokken denkt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:38

arie53 schreef:
Citaat:
Ik werd uitgelachen toen ik dekte met Darwin.

Het typeert hoe simpel men over fokken denkt.

Toch mag het je niet weerhouden te doen wat je hart je ingeeft en goed voelt. En zo bleek ook, heb daar mijn beste paarden mee gefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:58

KarinvdM schreef:

En dan had ik het over een fijn sportpaard, en geeneens over een aparte

Dat eerstgenoemde is al heel moeilijk te vinden.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:09

Ik heb voor een vriend van mij verschillende paarden te koop waaronder ook 2 vierjarigen. Pipo weet wel welke ik bedoel. Paarden zijn onbeleerd, correct gebouwd, komen uit goede merrielijnen en hebben KWPN-papier (v. Optimist).

De prijs die hij hiervoor vraagt is een normale prijs. Men komt echter niet kijken omdat de prijs te laag is. Ze denken dat het dan niet goed kan zijn. Ik heb van een van de vierjarigen hier een halfzus staan. Merrie is schaapmak en is super vertrouwd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:18

*Reactie verwijderd, heeft totaal niets met dit topic te maken.
Bovendien loopt er een apart topic over deze kwestie, dus als je er wat over te vertellen hebt kun je daar je gang gaan.*

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 03:19

mistral schreef:
Viennanova schreef:
10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).

Onzin! een goed paard is een goed paard met of zonder populair papier. Tot 10000 ga ik,maar voor minder heb ik ze ook en dat wil niet zeggen dat ze minder zijn. Maar echte goeie zijn nog niet zo makkelijk te vinden er zit een heeeel gros gewone tussen, waar ze ook geld voor durven vragen, maar die interesseren me niet en het papier ook niet! goed is goed en voor kwaliteit mag best betaald worden.

Wij hebben in onze beginjaren ook genoegen genomen met minder geld en achteraf lopen die paarden de zware tour in nederland of het buitenland en wie heeft eraan verdient ja of de handelaren of jan met de pet en ja laten wij nu ook gewoon jan met de pet zijn en omdat wij dat veulen gefokt hebben mogen wij geen geld vragen, ja je voelt het al ik draai het hele verhaal om zoals het er nu voor staat kun je beter niet de fokker zijn van een veulen want dan moet je hem of haar weggeven dit gaat zelfs tot 6-jarige leeftijd toe.

Ik heb een voorbeeld nl. wij hadden een hengst gefokt uit onze topmerrie (alom bekend in de omgeving bartels) deze hengst is om gevraagd op de hengstenkeuring voor veel geld, amazone van Bartels heeft dit paard gereden en overal succes ook op de pavo etc enige tijd later wordt mijn man ziek en wat gebeud er heel de paardenwereld zit te wachten op de dood van mijn man of minstens dat hij niet meer bij zijn verstand is om zo de Lancet in handen te krijgen en ja we moesten verkopen maar wel hebben we dat gedaan aan de amazone met de afspraak dat hij minsten het nationaal in ging met winst en dat heeft ze ook gedaan en korte tijd later (enkele weken is er plotseling weer gigantisch geboden)

Wat is nu de moraal van het verhaal nu dat is dat je beter eigenaar dan fokker kunt zijn (fokkers denken dat ze bonfire hebben staan) en ook dat handelaren of jan met de pet er maar een schijtbedrag voor over hebben, niet omdat het paard niet goed zat is maar omdat ze twijfelen aan eigen kunde, eigen klanten etc . en dat moet de verkopende partij betalen door een lage verkoopprijs.

Laat het even duidelijk zijn een goed paard is bij niet te koop en al zeker niet voor 10000 euro dit is nl een schijtbedrag in verhouding tot de verkoopprijs van een echt goed paard ( ja dan heb ik het niet over een gewone of simpele bok)

Bij deze realiseer ik me dat ik 2 paarden heb geadverteerd staan waarvan mijn omgeving al zegt waar ben je mee bezig en gezien de reactie tot nu toe moet ik concluderen dat mijn omgeving gelijk heeft nl een stel particulieren die reageren en die neem ik niets kwalijk want die weten niets van bloedvoeringen maar ook verkapte handelaren zowel mannelijk als vrouwelijk die dus voor een schijtbedrag op de eerste rang willen zitten. (Laten ze maar eens zelf gaan fokken eens kijken wat ze dan vragen voor een goed paard en hoe lelijk ze doen als de omgeving niet wil betalen, vindt iedereen het nog gek dat alles naar het buitenland gaat)

Ik niet.

BIJ DEZE TREK IK DE VERKOOP IN VAN MIJN PAARDEN EN GOOI ZE LIEVER ONDER 1 VAN MIJN RUITERS/AMAZONES AL IS HET MAAR DAT DIE VERKAPTE HANDELAREN ER NIET MEE GAAN LACHEN.

Mijn ruiters/amazones hebben zich al aangeboden maar omdat iedereen vond dat we nou eens een keer geld moesten gaan vangen en wij ook weinig tijd hebben zijn deze 2-jarige te koop aangeboden.

Mireille1970 ik fok met het Vincent, Pretendent, Caritas en Vanitas-bloed dus bewegers en karakterpaarden in 1 en jij kunt het weten heb ik gezien in je profile.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:00

10.000 euries is echt geen scheit bedrag voor een dier wat nog niks gedaan heeft en niet eens een zadel erop heeft gehad.
Hij kan altijd nog tegen vallen onder het zadel.
Dan moet je ze idd houden en laten uitbrengen in de sport.
Dat doen wij zelf ook met onze nakomelingen.
Omdat ik ze ook niet voor 10 weg wil doen, maar je kan gewoon imo niet meer voor een 3 jarige die groen is vragen.
Je moet dan verder in het dier investeren om er meer uit te krijgen.
Het grote geld kunnen wij in ieder geval naar fluiten omdat wij de connecties niet hebben.
Laatst hebben wij een vier jarige na de IAN aan Paul Hendriks verkocht
voor een mooi bedrag en zeker niet te weinig.
1 week later word ie verkocht op hun veiling voor 80.000 (nou geloof me wij hebben dat er niet aan verdient)
Zijn we er nou rouwig om...ik denk het niet!

Wij hebben goed aan dit dier verdiend, maar wij hebben zijn klanten niet en kunnen geen veiling in elkaar zetten.
Hadden wij deze vier jarige dan moeten houden....ik denk het niet!
Een goed bedrag is een goed bedrag en dan kan je wel lopen mieren over het feit dat het beestje een week later voor zoveel geld word verkocht, maar wij hebben er ook goed aan verdient!

Je moet ook durven verkopen.
En een drie jarige voor grof geld weg doen gaat je niet lukken, handelaren verdienen daar gewoon aan, dat moet je ook accepteren.
Het is hun werk om de hele dag aan de telefoon te zitten en beesten te verkopen het is een 24 uurs baantje van hielen likkerij aan de ene kant en slinks aan de andere kant. Die mensen kunnen nog een zak stront verkopen voor geld. Het is een vak.

Adverteren op bokt vind ik nou ook niet erg handig neem dan een serieuzere manier van adverteren en met 2 jaar zou ik ze zeker niet verkopen want dan brengen ze nog het minst op.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:27

mistral schreef:

Why?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:59

Ik ben het wel met je eens# Mistral#, en tuurlijk is het heel even slikken als je paard weer wordt doorverkocht voor zo'n bedrag. Maar zoals je al zei jullie hebben er ook goed aan verdiend..
Daarom kopen wij dus veulens omdat een goede driejarige voor ons niet te betalen is.. en we willen ook maar een bepaald bedrag voor een veulen geven, want je koopt een verwachting maar je weet nooit zeker wat het gaat worden en wat er tussen door allemaal gebeurt..

# Labine#, een tweejarige voor heel veel geld verkopen, dan moet het wel een echte goede zijn, en als je daar echt in geloofd en je hebt de mogelijkheid dan moet je ze inderdaad gewoon lekker zelf houden en opleiden en dan kan je er op een dag zelf goed aan verdienen, maar je loopt altijd het risico dat er tussentijds iets mee gebeurt, en dan heb je helemaal niets.. en handelaren heb je nodig omdat die de connecties hebben dus je moet een handelaar vinden bij wie je een goed gevoel hebt en die normale commisie vraagt..

Maar volgens mij zijn we een beetje on-topic

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:37

Kajanus schreef:
Ik ben het wel met je eens# Mistral#, en tuurlijk is het heel even slikken als je paard weer wordt doorverkocht voor zo'n bedrag. Maar zoals je al zei jullie hebben er ook goed aan verdiend..
Daarom kopen wij dus veulens omdat een goede driejarige voor ons niet te betalen is.. en we willen ook maar een bepaald bedrag voor een veulen geven, want je koopt een verwachting maar je weet nooit zeker wat het gaat worden en wat er tussen door allemaal gebeurt..

# Labine#, een tweejarige voor heel veel geld verkopen, dan moet het wel een echte goede zijn, en als je daar echt in geloofd en je hebt de mogelijkheid dan moet je ze inderdaad gewoon lekker zelf houden en opleiden en dan kan je er op een dag zelf goed aan verdienen, maar je loopt altijd het risico dat er tussentijds iets mee gebeurt, en dan heb je helemaal niets.. en handelaren heb je nodig omdat die de connecties hebben dus je moet een handelaar vinden bij wie je een goed gevoel hebt en die normale commisie vraagt..

Maar volgens mij zijn we een beetje on-topic

Ik heb al paarden onder ruiters lopen waaronder een 6-jarige hengst van Democraat en ja zo´n paard zit nu in het zware geld, ook deze hengst is als 2-jarige niet aangekeken en nu blijkt dat het paard toen dus wel een aardig bedrag waard was.
Wij hebben veel paarden staan en weer 3 merries drachtig dus dat was de reden waarom we onze 2-jarigen aan hebben geboden en dat zijn dus echt geen gewone 2-jarigen.
Mijn man is op dit moment naar de 2-jarige Houston-hengst om hem te filmen en vanavond zal besloten worden of ook dit paard in het najaar naar 1 van onze ruiters zal gaan of eventueel de hengstenkeuring en nee ik bied hem niet meer te koop aan.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:07

Labine schreef:
Ik heb al paarden onder ruiters lopen waaronder een 6-jarige hengst van Democraat en ja zo´n paard zit nu in het zware geld, ook deze hengst is als 2-jarige niet aangekeken en nu blijkt dat het paard toen dus wel een aardig bedrag waard was.
Wij hebben veel paarden staan en weer 3 merries drachtig dus dat was de reden waarom we onze 2-jarigen aan hebben geboden en dat zijn dus echt geen gewone 2-jarigen.
Mijn man is op dit moment naar de 2-jarige Houston-hengst om hem te filmen en vanavond zal besloten worden of ook dit paard in het najaar naar 1 van onze ruiters zal gaan of eventueel de hengstenkeuring en nee ik bied hem niet meer te koop aan.

Ja maar achteraf is het altijd makkelijker praten, het is al erg belangrijk waar zo'n paard terecht komt en ik zou trouwens nooit een paard op tweejarige leeftijd verkopen, dan zien ze er meestal niet zo mooi uit..
Ik denk dat je meer kans maakt als je hem aanbiedt voor de hengstenkeuring, daar zijn vaak ook potentiele kopers aanwezig.. dus mag hij niet door dan kan je hem daar verkopen.. en ook dan moet je ook niet giga prijzen verwachten, uitzonderingen daar gelaten..
Wij hebben zelf een derdebezichtigingshengst die we als veulen voor normaal geld hebben gekocht, en die verkoop ik ook niet, en waarom niet omdat ik geloof in hem heb, en ik zo'n paard niet kan kopen voor normaal geld en ik weet daarbij ook wat hij mij al die tijd gekost heeft, en voor dat geld kan ik zowieso geen normaal paard kopen.. dus we gaan hem netje opleiden en dan zien we het in de toekomst wel

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:14

Kajanus schreef:
Labine schreef:

Ja maar achteraf is het altijd makkelijker praten, het is al erg belangrijk waar zo'n paard terecht komt en ik zou trouwens nooit een paard op tweejarige leeftijd verkopen, dan zien ze er meestal niet zo mooi uit..
Ik denk dat je meer kans maakt als je hem aanbiedt voor de hengstenkeuring, daar zijn vaak ook potentiele kopers aanwezig.. dus mag hij niet door dan kan je hem daar verkopen.. en ook dan moet je ook niet giga prijzen verwachten, uitzonderingen daar gelaten..
Wij hebben zelf een derdebezichtigingshengst die we als veulen voor normaal geld hebben gekocht, en die verkoop ik ook niet, en waarom niet omdat ik geloof in hem heb, en ik zo'n paard niet kan kopen voor normaal geld en ik weet daarbij ook wat hij mij al die tijd gekost heeft, en voor dat geld kan ik zowieso geen normaal paard kopen.. dus we gaan hem netje opleiden en dan zien we het in de toekomst wel

Het probleem is dat de meeste onder ons niet door een 2-jarige heen kunnen kijken en dan wordt er al gauw gezegd dat een 2-jarige niet veel waard is, mijn inziens zegt dat iets over dat soort personen maar ja daar heb je wel mee van doen dus.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:24

Excuseme schreef:
mistral schreef:

Why?

Omdat je dan meer risico neemt. Hij kan een blessure krijgen en dan heb je niks meer. Je kan em door rijden tot Z springen maar dan kost ie alleen maar meer geld.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:28

Labine schreef:

Het probleem is dat de meeste onder ons niet door een 2-jarige heen kunnen kijken en dan wordt er al gauw gezegd dat een 2-jarige niet veel waard is, mijn inziens zegt dat iets over dat soort personen maar ja daar heb je wel mee van doen dus.

Onzin! als ie met twee kan lopen wil nog niet zeggen dat ie dat met drie ook nog onder het zadel kan.
Je moet ze ook nog een jaar op het land zetten en daar kan ook vanalles gebeuren.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:50

mistral schreef:
Labine schreef:

Onzin! als ie met twee kan lopen wil nog niet zeggen dat ie dat met drie ook nog onder het zadel kan.
Je moet ze ook nog een jaar op het land zetten en daar kan ook vanalles gebeuren.

Met een 3-jarige of ouder kan ook van alles gebeuren als is het maar als ze een uurtje in een paddock of op de wei staan.

Als ik een veulen opfok dan is dat gebasseerd op heel veel informatie (opfok kost veel geld als je het goed doet)
De veulens die wij tot nu toe opgefokt hebben zijn stuk voor stuk goede paarden geworden en laat er nu geen enkele verongelukt zijn en zelf wat er tot nu toe op de foto´s is gegaan zijn prokwaardig.