Labine schreef:Ik heb al paarden onder ruiters lopen waaronder een 6-jarige hengst van Democraat en ja zo´n paard zit nu in het zware geld, ook deze hengst is als 2-jarige niet aangekeken en nu blijkt dat het paard toen dus wel een aardig bedrag waard was.
Wij hebben veel paarden staan en weer 3 merries drachtig dus dat was de reden waarom we onze 2-jarigen aan hebben geboden en dat zijn dus echt geen gewone 2-jarigen.
Mijn man is op dit moment naar de 2-jarige Houston-hengst om hem te filmen en vanavond zal besloten worden of ook dit paard in het najaar naar 1 van onze ruiters zal gaan of eventueel de hengstenkeuring en nee ik bied hem niet meer te koop aan.
Ja maar achteraf is het altijd makkelijker praten, het is al erg belangrijk waar zo'n paard terecht komt en ik zou trouwens nooit een paard op tweejarige leeftijd verkopen, dan zien ze er meestal niet zo mooi uit..
Ik denk dat je meer kans maakt als je hem aanbiedt voor de hengstenkeuring, daar zijn vaak ook potentiele kopers aanwezig.. dus mag hij niet door dan kan je hem daar verkopen.. en ook dan moet je ook niet giga prijzen verwachten, uitzonderingen daar gelaten..
Wij hebben zelf een derdebezichtigingshengst die we als veulen voor normaal geld hebben gekocht, en die verkoop ik ook niet, en waarom niet omdat ik geloof in hem heb, en ik zo'n paard niet kan kopen voor normaal geld en ik weet daarbij ook wat hij mij al die tijd gekost heeft, en voor dat geld kan ik zowieso geen normaal paard kopen..
dus we gaan hem netje opleiden en dan zien we het in de toekomst wel