Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Hoeveel van de ocd paarden hebben er daadwerkelijk zoveel last van dat ze ongeschikt zijn voor de sport? (en voortplanting)
Suzanne F. schreef:
Ik zou het zelf wel vreemd vinden als ik nog een gribaldi uit mijn merrie zou fokken die op dezelfde manier opfok maar die niet goed is op de foto.
!
!
)
sarabande schreef:Maar als men met een hengst met OCD dekt, vervolgens de merrie super begeleidt, speciaal voer geeft en veel beweging, het veulen optimaal opfokt en het uitgroeit tot een mooi paard van rond de 1.67, zelfs dan nog kan dat paard ocd van zijn vader meegekregen hebben.
Dus het is net zoals met alles een en/en situatie.
Kaja schreef:Het is niet alle moeite voor niks...
Je moet alleen niet meer met een dergelijk paard fokken!
Laat het dier opereren en je kunt er een prima sportpaard aan hebben, maar het is geen ideaal fokmateriaal meer....
Kaja schreef:Niet alleen op Bokt.nl Sarabande....
Je zou bijna gaan geloven dat mensen enkel OCD vrije paarden willen omdat verzekeringsmaatschappijen zich in gaan dekken!
Wanneer de verzekering er niet om zou malen, wordt OCD geaccepteerd en omarmd door de maatschappij!
holly schreef:Even een vast wel blonde vraag, maar hoe weet ik nou of een hengst OCD heeft?
)Nicole288 schreef:
Ik heb me laten vertellen dat dit 'm is.
Saluut schreef:Dit is inderdaad Santano.
CGJ12 schreef:Da's simpel.
Een (jonge)
KWPN hengst heeft GEEN OCD. Punt (of ie het vererft is een heel ander verhaal)
Een hengst van een willekeurig ander stamboek kan van alles hebben tot het tegendeel bewezen is..... (enkele strenge stamboeken uitgezonderd)