Geen veulen! Gisteravond was ze zo onrustig en prikkelbaar dat ik wel wat had verwacht. Maar nee. Met Hemelvaart is er hier op stal een grote wedstrijd. Ze wacht vast tot dan
Vicky is er echt wel klaar mee inmiddels. Ze loopt moeilijk vanuit haar bekken - niet kreupel maar gewoon zwaaaaar - en we mogen niet meer bij de achterkant komen.
Ik volg dit topic al vanaf het begin op de voet, dat ik vannacht zelfs heb gedroomd dat het veulen geboren werd Hopelijk komt die droom snel uit!
borderjay
Geplaatst: 27-05-25 13:35
Ik kijk hier inmiddels ieder half uur (en dat al een paar dagen
Furst
Geplaatst: 27-05-25 13:50
merijn06 schreef:
Ik volg dit topic al vanaf het begin op de voet, dat ik vannacht zelfs heb gedroomd dat het veulen geboren werd Hopelijk komt die droom snel uit!
Dat had ik onlangs ook! Gedroomd dat het veulen van mijn merrie (die nog bij de fokker/eigenaar staat) bevallen was. Ik was opgestaan, begon me bezig te houden, dacht er aan en op dat moment stuurde de fokker dat ze bevallen was. En dat OP de uitgerekende datum
Keebish
Geplaatst: 27-05-25 13:51
Oke, ik doe even een comment want ik wil meevolgen
Ts heb je al een naam? Dan kunnen we met z’n allen vast gaan roepen. Veulie… veuuuuuulie koooom dan Je post starten met geen veulen is echt super geniaal trouwens. Na die woorden kon ik weer ademhalen
Elinaa
Geplaatst: 27-05-25 15:18
merijn06 schreef:
Ik volg ook vanaf het begin maar droom er gelukkig nog niet over
Duim wel heel hard dat er eerdaags een gezond veulen naast ligt.
Keebish
Geplaatst: 27-05-25 15:32
pluisje88 schreef:
Ts heb je al een naam? Dan kunnen we met z’n allen vast gaan roepen. Veulie… veuuuuuulie koooom dan Je post starten met geen veulen is echt super geniaal trouwens. Na die woorden kon ik weer ademhalen
Misschien kan TS het veulen wel Boktje noemen
Marigold
Geplaatst: 27-05-25 16:15
Het komt wanneer het moet komen. Er is altijd nog die 25% kans op niet levensvatbaar en in dat geval zou ik het veulen toewensen voorlopig nog een tijdje te mogen leven in de baarmoeder. Al slaapt het dan dus merkt het niet.
Fingers crossed voor die lieve merrie dat ze straks een gezond veulen mag hebben. Zelf vind ik dit topic spannend en verdrietig tegelijk. Verdrietig omdat het blijkbaar bestaat dat een veulen door die mutatie voor het oog volgroeid maar toch niet levensvatbaar kan zijn en zonder euthanasie dan zoveel pijn krijgt terwijl dat voor de merrie toch ook onbegrijpelijk is. Ik vind het toch wel heel spannend dit en ben echt blij dat jullie er goed op voorbereid zijn.