Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

oji schreef:Ik weet niet wanneer een hengst een "oude hengst" is, maar wie mijn inziens zeker ook niet mag ontbreken in de galerij der groten: Numero Uno. De opa van mijn superfijne ruin.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En op zijn oude dag (27jaar) op de Wiemselbach hem even bezocht toen ik een kwakkie van zijn buurman (Donthargos) kwam halen. Wat een vriendelijk dier en wat zag hij er nog topfit uit! Alleen onder zijn voorpluk was hij helemaal grijs, maar verder was er niets dat zijn leeftijd verraadde.![]()
Helaas een jaar later overleden.
[ Afbeelding ]

Citaat:Hanita Sgldt, 1966, MV. L’Invasion Sgldt is de moeder van de hengst Kapitein KWPN (1969, V. Paradiso xx). Kapitein is 1972 goedgekeurd en heeft in het najaar van 1972 deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek in Sleen. Hij behaalde 151,92 punten waarmee hij op de 13e plaats kwam van 17 deelnemende hengsten.
In 1976 is Kapitein niet meer ter dekking gesteld. Het KWPN heeft 256 nakomelingen van hem geregistreerd.
Elisa2 schreef:Ah een F1 fokproduct, van mij mag het maar heb nog nooit van die hengst gehoord. Maar goed, 256 nakomelingen is natuurlijk ook niet heel veel.
_San87_ schreef:Tegenwoordig met KI misschien niet, maar in 1972 t/m 1976? Volgens mij was in die tijd natuurlijk dekken nog de norm.