Jep. Ik hoop dat ze de kleine nog even binnen houdt. Ze moet nog open gezet. Donderdag of vrijdag komt de dierenarts hiervoor. Camera hangt. Ik moet de houder nog anders bevestigen. Kan nu net achter de stal niet zien. Maar we hebben in iedergeval beeld
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-25 19:39
Uier is gelukkig niet verder gevuld. Camera deed het gisteren ineens niet meer. Na opnieuw ingelogd op het mifi apparaatje deed hij het gelukkig weer. De eerste keer dat ik keek deed ze gelijk al vervelend liggen, naar buik kijken enz Ze moet nog even geduld hebben.
Ze ziet er momenteel echt niet florissant uit. Ik geef zelf nog extra slobbertje bij. Ze krijgt al extra slobber van de stal en natuurlijk merrie brok. Ze geeft echt alles aan het veulen. Best een beetje bang wat voor kasteel eruit komt
De veulens doen het geweldig goed. Zijn zo leuk ik zal ze binnenkort weer eens vastleggen. Lopen nu vooral lekker veel buiten
Ik heb toch maar ph strips besteld. Vandaag uitgeprobeerd. 6.2 dat is niet heel hoog. Morgen wordt ze open gezet. Ik verwacht dat het niet gelijk komt. Maar zal zeker geen weken duren. Ik gok een weekje.
319 dagen ze is vrijdag door de dierenarts open gezet. Ging allemaal vlot, ze lijkt er ook geen last van te hebben.
Uier is een stuk minder als vorige week. Ze kijkt weer wat fitter uit haar ogen. Dat is positief. Laatste loodjes zijn nu echt aangebroken
Sisi heb ik weggebracht om te insemineren. Nu leek de hengstigheid en groei ei ineens minder. Dus wellicht wordt deze ronde niks. Even afwachten maar.
Wonderboy hebben we opgehaald uit de opfok. Deed hij echt heel braaf zo uit de groep. Gaan we binnenkort opzoek naar een nieuw huisje voor hem. Het is een verschrikkelijke knuffel, dus dat moet vast goed komen
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-25 11:38
Vannacht was zirkonia wel echt ongemakkelijk. Schuren, tegen hooibak veulen terug duwen. Rondjes lopen. Ze is veilig... Ik ben benieuwd
Harsjes, spenen zijn best mooi vol. Uier lijkt me voller te kunnen. Maar tja je weet het nooit. Ph is nog niet gezakt. Nu lijkt de melk al wel iets witter.
Voordat ik ga werken check ik haar nog een keer. Ik ben benieuwd of ze doorzet. Ik hoop nog steeds dit weekend.
chanicha
Geplaatst: 08-05-25 15:22
Nou ze maakt er werk van zeg!
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-25 22:04
Er waren verder geen veranderingen dus verwacht nog niet. Maar zet uiteraard wel mijn wekker tussendoor
Wonderboy is ondertussen uit de opfok. En ik moet zeggen dat hij toch wel heel erg goed aan het ontwikkelen is. En echt heel lief ik hoop dat we een goed baasje voor hem kunnen vinden
chanicha
Geplaatst: 09-05-25 08:52
Het is een plaatje Hoop echt dat hij goed terecht komt!
Ik zag vanmiddag wat opgedroogde melk op haar been. Ph was niet gezakt. Nu had ze vanmiddag nog een paar brokjes in haar voerbak. Vindt ik verdacht. Nu op de camera is goed te zien dat ze haar staart meer afhoud en toch echt ongemak. Zou het vannacht