NMPRS enter- en twenterkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: NMPRS enter- en twenterkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:08

Nou bij de MWS show ving ik op dat iemand zijn paardjes echt de wei niet in deed als jaarling en 2 jarige als ze geshowd werden. Ook niet in de winter als er even niets was.. Ik dacht echt van WAT!? De mijne staan nu weer lekker op de wei en ik doe dit soort dingen voor de ervaring en lol. Hengstenkeuring ja dan word het wat strenger, maar tot die tijd laat ze lekker baby zijn.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:11

Ah Rowan, meen je... als 3 jarige ofzo kan je ze wel op "dieet" zetten en trainen maar die jonkies... moet er niet aan denken om dat bij mijn paarden te doen. Je ziet ze zo genieten buiten op de wei :) .

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:24

Dat vind ik ook echt belachelijk!!
Nou is de ene wel wat meer van de wei af gehouden om het buikje niet te laten ontploffen maar ze staan nu weer heerlijk samen op de wei zich vol te vreten en komen er pas af als de voorbereiding voor de HK gaat beginnen :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:24

Ik vind het al moeilijk om mijn zes jarige op dieet te zetten haha. Die gaat gewoon iedere dag de hele dag het land op en 'à avonds op stal. Dan maar met lekker veel beweging de kilo's er af houden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:36

De vraag is waar ligt de grens?

Die verschuift wel degelijk.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:02

Die van mij heeft de laatste week halve dagen op de wei gestaan maar erna gewoon met hooi op stal..

Moet zeggen dat ik jaren terug al eens op een show ben geweest met de ruintjes en toen had ik me buik er wel even vol van. merk dat het gelukkig bij het nmprs heel anders is.. 28 graden en alles stond heel weekend zonder hooi of emmer water. dikke dekens en wraps om.. tast haren die werden uitgetrokken met pincet, opknopen in de stal.. rond uit belachelijk, nee dat was mijn ding niet en we zijn toen ook eerder vertrokken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:17

Maylinn is de laatste week wel minder op de weide geweest, halve dagen inplaats van volle. Vrijdag heeft ze niet meer op weide gestaan, maar waren al onderweg richting bunschoten. Wel goed wat brokjes en savonds nog hooi.

Voor mij moet een paard, en zeker zo'n jong ding, nog altijd paard kunnen zijn. Je kan ze sturen met een evenwichtige voeding en hun weidegang wat te beperken, maar het mag niet ten koste gaan van het paardje.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:17

Mijn ding is het ook niet en wil niet alle mensen die showen over 1 kam scheren maar ken toch wel nare verhalen. Paardjes die hele aangebonden staan voor uren. Paardjes die niet mogen knuffelen want er moet een soort afstand blijven. Dat zijn dan echt nog baby's, zo sneu. Om nog maar te zwijgen over de manier van voeren. Natuurlijk zijn er heus dieren die van nature slank blijven en juist veel bijgevoerd krijgen om mooi te blijven. En er zijn er ook wel die ze gewoon op het gras houden maar ik onthoud juist de slechte dingen. Ik ben ook slecht met mn paardjes op dieet zetten. Heb ze 1x slank gekregen voor een NMPRS keuring maar vraag niet hoe...

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:49

Ben het ermee eens hoor, het moet wel dierwaardig blijven maarja als je kan winnen schieten mensen door he?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:52

Dan ben ik heel blij dat het voor mij echt maar hobby is. Tuurlijk sta ik niet graag laatste, maar als het zo is, dan is het zo. Ik kan nog altijd zonder schaamte (als die mensen dat al kennen) de ring in gaan met een blij en tevreden paard die graag mee gaat.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:27

ik ben ook eens met Yuma naar zo'n clinic geweest, pff, nee ik vind dat echt niet leuk op de amerikaanse manier, ik vind een paard moet wel een leuk leven hebben, en ook waren er paardjes bijvoorbeeld die zwart waren maar ergens een wit vlekje hadden, dat werd dan gewoon met een tekstmarker zwart gemaakt want dat oogde beter in de solid klasse :( nou nee, ik vind nmprs leuk, daar is alles nog niet zo extreem, hoewel ik er wel paardjes bij zag lopen op de amerikaanse manier getoiletteerd, ik vind het niet mooi, maar als het hoog scoort zullen steeds meer mensen het gaan nadoen in de hoop ook hoger te eindigen denk ik

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:13

Ja het is idd waar dat ze de ene dag mooi zijn en de andere dag minder.

Ik wil ook wel eens graag zo'n jury clinic bijwonen. Het jureren zal ook vast niet meevallen.

Bij mij lopen mijn paardjes ook altijd op het land, maar probeer ze echt wel een beetje op rantsoen te houden. Ze lopen dus echt niet tot hun buik in het lange gras. En de paarden die naar show of keuring gaan let ik zeker nog weer iets meer op. Behalve de jonkies. Die wil ik echt niet teveel korten in hun opgroeien. En daar hoort weidegang gewoon bij.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:31

Kan me voorstellen dat paardjes die veel naar shows gaan inderdaad een strakker "dieetschema" hebben en misschien andere weidegang. Maar je bent denk ik toch verkeerd bezig als je die kleintjes niet op de wei gooit.. Paard hoort gewoon in de wei vind ik, of het nu shetten zijn of kwpners. Zolang ze maar lekker even de benen kunnen strekken!
Tuurlijk zal er wat meer gesport moeten worden en misschien een wat ander voer schema maar tastharen scheren/trekken brr daar doe ik niet aan. Knip ze iets korter zodat ze geen halve meter lang zijn, maar dat zijn van die dingen tsja dan maar een punt minder hoor :/ wil gewoon wel met een happy paardje naar een keuring, dat vind ik veel belangrijker! :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:39

Het zou toch wel fijn zijn als een jury zich niet laat afleiden door niet uitgeschoren oren en niet afgeschoren tastharen enz... al was het maar omdat dat ook gewoon verboden is om dat te doen. ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:46

Kim, Sabine, (en Eline?), hoe staat het eigenlijk met de foto's? hebben we al beeldmateriaal? :o sorry voor mijn ongeduldigheid, maar ben nu eenmaal nieuwsgierig en ik zie van sommige mensen al zulke mooie foto's voorbij komen....... :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:21

Bij de oren scheer ik niet uit. Heb deze keer wel perongelijk de tastharen meer af geschoren maar das maylinns eigen dikke schuld met dat ze de hele tijd ging hoofdschudden. Anders blijven die er ook op staan, neuzen zijn toch kaal met dit weer

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:04

linda2008 schreef:
Kim, Sabine, (en Eline?), hoe staat het eigenlijk met de foto's? hebben we al beeldmateriaal? :o sorry voor mijn ongeduldigheid, maar ben nu eenmaal nieuwsgierig en ik zie van sommige mensen al zulke mooie foto's voorbij komen....... :j

hier idem :+ ik heb van Elien wel al wat mooie fotos gezien maar die had er niet veel gemaakt zei ze

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:27

Hopelijk vanavond alles online! Zit ze nu af te werken en dan natuurlijk de upload nog..
Het zijn er weer een heleboel, zoals jullie van mij wel gewend zijn :')

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:30

Kuch, 4652 om precies te zijn 8)7

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:37

Kimmej schreef:

oh een kleine selectie dus.. :+

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:38

Tosadog schreef:
Kimmej schreef:

oh een kleine selectie dus.. :+

_O- Precies ja!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:44

Een foto van jouw MM's Rock that Jazz Strazz kan je al bekijken in de krant van gisteren overigens :D :P

Maakt je vast niet minder nieuwsgierig, of wel? :')

//edit: Oh, en heel toevallig ook eentje van die andere MM's........................
Laatst bijgewerkt door Kimmej op 23-06-16 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:44

Ben benieuwd!!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:46

Heb al foto's naar een paar mensen gestuurd. Als iemand even de training van 4 pony's + 1 beleren over kan nemen kan ik aan de foto's gaan werken.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:48

Ben ook enorm benieuwd naar de fofos van Kim