NRPS Merriekeuring 2012 ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: NRPS Merriekeuring 2012 ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:00

Waarom was je nu niet als je geen solarium hebt? Ik was mijn paard ook wel eens in de winter. En wij hebben ook geen solarium.
Zweetdeken op. En na een uur verwisselen met een droge.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:54

Ze is niet bepaald handig om te wassen. Nogal een dramaqueen als het op water aan komt. Zie het niet zitten om haar te wassen gewoon om het risico te vermijden dat ze zich weer in laatste instantie verwond dan kan ik weer thuis blijven. Verder vind ik het om haar echt te wassen al een beetje te koud om ik moet wassen met koud water. Hou haar liever relaxt de avond voor de keuring. Zaterdag zal al genoeg stress opleveren voor zowel haar als mij. :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:00

Ja dat is wel begrijpelijk.
Weet niet wat voor kleur je merrie heeft. Maar je hebt van dat spul equi lux. een groene fles equi shine zeg maar. Dat werkt er goed om schoon te maken en te houden.
En ik doe altijd als ik niet wil of kan wassen al een paar dagen voor die tijd goed poetsen en in sprayen met equi shine, gewoon de oranje fles. En dan worden ze ook vuil af stotend. Ideaal als je niet kan wassen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:22

het is bruine merrie dus gelukkig geen schimmel en ook geen witte voeten of benen. Ja wat witte haren van drukplekken van een bandage als jaarling. Toen heeft ze haar knie een jaap bezorgd. Don't ask me how maar in 2 minuten van pas buiten en komen drinken naar de waterbak zat er een jaap net onder het kniegewricht. :roll: GElukkig allemaal goed afgelopen en netjes genezen. Nu hoop dat ze stopt met van die rare fratsen. :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:24

Ach bruine paarden kan je best met poetsen schoon krijgen. Ze gaan echt niet aan je merrie ruiken of je hem wel gewassen hebt hahahaha! Hoe laat moet je de ring in?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:42

En ik vrees dat je met dit weer toch niet gaat zien of ze schoon was.....

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:57

Ik vrees ook dat Djin haar witte benen niet meer zo wit zullen zijn. Ik kan eerst nog 2 proeven op het zand rijden... hopenlijk is het nog wel gwn zand en geen modder.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:20

De zand banen in ermelo zijn wel heel goed te doen hoor. En natuurlijk zie je dan zand op de benen maar dat is niet anders.

Onze gang heen staat nog een beetje op losse schroeven. Zoveel water en we hebben haar nu alleen op voor ijzers. En ik weet niet of ik nog gaten heb. Dus als het slecht weer wordt morgen komen wij niet denk ik.
Zit niet te wachten op weer een blessure.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:28

Wij hebben zondag cross....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:29

xinram schreef:

Tof!!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:30

ja het springen en de Z dressuur is op zand, hele goede bodem. keuring en de overige dressuur is op gras... dat zal nu wel nat zijn !!

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:34

ponyparadijs schreef:
xinram schreef:

Tof!!

Mja, ik hoef enkel maar te kijken hoor. Maar vermoed dat er in zowel morgen als zondag toch een aangepast programma zal zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:55

NRPS kennende wordt er niets aangepast op het programma. Er is bij de paarden al een groot deel op zand. Want alleen de B t/m L2 is op gras.
Nou moet ik mijn woorden terug nemen want de paarden is alles op zand. En mogen we binnen losrijden.
Alleen B t/m L2 pony's is de 2de proef op gras
En bij een cross weet iedereen dat je met slechte bodems te maken kan hebben. Dus ik denk niet dat daar veel wordt aangepast ook.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:43

Iedereen alvast veel succes morgen *D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:53

marjolein88 schreef:
ja het springen en de Z dressuur is op zand, hele goede bodem. keuring en de overige dressuur is op gras... dat zal nu wel nat zijn !!

Bummer en die van mij loopt op blote voeten -O- . Hoop dat ze naar binnen verhuizen. := oja we hebben nr 21 ipv 20.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:19

Zo net terug uit Ermelo. Vanmorgen om 5 uur op stal poetsen/wassen/vlechten. 6 uur wegrijden want om 9.15 moest Djinty de dressuurring in. Het regende pijpenstelen! Gelukkig binnen los kunnen rijden, maar toch nog flink nat geregend tijdens de proeven.
Het was nog een hele belevenis om bij de Z-ringen te komen, want ons poppetje houdt niet van natte voetjes :o . Uiteindelijk liep ze toch 2 prima proeven! Wij zijn zeer tevreden.
De punten voor de eerste proef vielen een beetje tegen (202, 8e van 15), maar in de 2e proef was ze 2e met 216 punten! Heel blij dus.
Toen ook nog de keuringsbaan in om te kijken of ze sterwaardig is. Djinty vond 't maar koud, het regende nog steeds, veel paraplu's :wow: en het was behoorlijk glad. Zij stond op schroeven, maar de voorbrenger niet ;-). Denise lag bijna op d'r snuit, en andere voorbrengers maakten ook mooie slidings. Tijd voor voetbalschoenen??? Uiteindelijk werd Djinty derde (laatste) in haar rubriek, maar ze heeft wel het sterpredicaat bemachtigd en dat was het doel van deze dag.
Nu is ze dus ster en prestatie/sport. Wij zijn verkleumd, maar zeer tevreden weer naar huis gekomen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:38

Gefeliciteerd *\o/*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:40

OOk terug na een zeer enerverende dag. Bij deze wil ik mijn excuses maken voor mijn merrie haar gedrag op stal aan onze buren daar. Geen idee of het om personen uit dit topic ging maar bij deze mijn oprecht excuses. :o Had wel stress verwacht bij haar maar niet in als ze in een box ging zitten. Flippen was het juiste woord ervoor. Trailerrit heen en terug alle rust maar daar. := Pa is dan maar rondjes gaan wandelen ergens waar de paarden niet kwamen en daar werd ze rustiger. Alleen op de meetplaats ging het weer mis. Ze vond de chiplezer niet leuk en is achterover geklapt. #) Gelukkig enkel wat schaafwondjes en vies tot en met maar dat heb ik kunnen afborstelen min of meer. Het meten ging gelukkig goed. Ik heb officieel een reus van een merrie. Ze is gemeten op 1.74. Mijn dank ook aan Xinram voor het voorbrengen (denk ik). De keuring zelf ging dan weer redelijk goed. Stappen en stilstaan ging niet zo goed maar het draven ging beter. Al kan ze nog meer maarja dat zat er niet in. Ster predikaat ontvangen en nog als eerste geplaatst ook. :wow:

En dan te bedenken dat we hadden gedacht om haar niet voor de jury te brengen en zo de tocht naar huis weer te beginnen. Al bij al toch nog een goede dag. Alleen jammer genoeg geen fotograaf aanwezig. -O-

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:35

gefeliciteerd met de 2 sterpredikaten !!

Oh wat was het slecht weer sochtends,,.... was helemaal stijf van de kou toen ik het juryhokje uitstapte !

En ons fokproduct die tevens door is opgeleid is Subli kampioen geworden inde klasse DE Z2 :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:42

agee en Denise gefeliciteerd met het ster predikaat! Zo zeg dat vindt ik toch wel erg leuk.
Ben benieuwd naar foto's want ik heb het gemist.

Bij ons ging het drama. Maar toch een wp gereden.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:47

Dank jullie wel en ook gefeliciteerd! Wat jammer dat we elkaar niet getroffen hebben vandaag.
Door het slechte weer mis je eigenlijk het hele evenement en geniet je er niet zo van. Ik heb jou ook helemaal niet gezien Laura. Als ik geweten had dat je daar was, had je op z'n minst nog even een knuf van Djin gekregen! En jammer dat het niet goed liep bij jullie. Verwacht trouwens maar niet teveel van foto's. Want in de keuringsbaan liet Djin zich niet zo geweldig zien hoor. Ze vond het veel te koud!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:38

Gefeliciteerd wie kampioen is geworden, goed gereden, winstpunten heeft behaald en het gehoopte keuringsresultaat. +:)+

Ik heb werkelijk geen fotograaf gezien in de keuringsbaan. :n Ik had echt medelijden met iedereen die moest rijden in die regen. :(:) Toen ik ons aanmeldde was er zelfs iemand die naar huis ging zonder haar proef te rijden. Pony vond de regen absoluut niet leuk en ze hebben dan maar de pony opgeladen en naar huis gegaan. Kort nadien is gelukkig de zon er nog doorgekomen.

Zelf ook niet veel kunnen genieten eigenlijk van de dag of ook maar de andere paarden kunnen volgen. Enkel in het kampen voor het sterpredikaat hebben we wat kunnen volgen.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:41

petraaken schreef:
OOk terug na een zeer enerverende dag. Bij deze wil ik mijn excuses maken voor mijn merrie haar gedrag op stal aan onze buren daar. Geen idee of het om personen uit dit topic ging maar bij deze mijn oprecht excuses. :o Had wel stress verwacht bij haar maar niet in als ze in een box ging zitten. Flippen was het juiste woord ervoor. Trailerrit heen en terug alle rust maar daar. := Pa is dan maar rondjes gaan wandelen ergens waar de paarden niet kwamen en daar werd ze rustiger. Alleen op de meetplaats ging het weer mis. Ze vond de chiplezer niet leuk en is achterover geklapt. #) Gelukkig enkel wat schaafwondjes en vies tot en met maar dat heb ik kunnen afborstelen min of meer. Het meten ging gelukkig goed. Ik heb officieel een reus van een merrie. Ze is gemeten op 1.74. Mijn dank ook aan Xinram voor het voorbrengen (denk ik). De keuring zelf ging dan weer redelijk goed. Stappen en stilstaan ging niet zo goed maar het draven ging beter. Al kan ze nog meer maarja dat zat er niet in. Ster predikaat ontvangen en nog als eerste geplaatst ook. :wow:

En dan te bedenken dat we hadden gedacht om haar niet voor de jury te brengen en zo de tocht naar huis weer te beginnen. Al bij al toch nog een goede dag. Alleen jammer genoeg geen fotograaf aanwezig. -O-

Graag gedaan en nogmaals proficiat met je STER-predikaat. Al verdere plannen met jullie merrie?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:09

Ze nu zo snel mogelijk zadelmak maken . Al laat ik haar nu wel even bekomen hoor. Ze is niet stijf of kreupel maar zin in rennen en spelen met de andere paarden heeft ze ook niet. Blijkbaar toch wat moe van gisteren. :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:34

petraaken schreef:
Ster predikaat ontvangen en nog als eerste geplaatst ook.

Gefeliciteerd!
En wat balen dat je merrie ging flippen en zelfs achterover knalde! Gelukkig niks aan over gehouden!

Laura jammer dat het zo prut ging, maar toch nog een wp *D

En de fotograaf is vaker afwezig bij de keuring :(:) Op zo'n evenement moeten ze er eigenlijk meerdere hebben...

Wel ontzettend balen van het weer, vooral als je bekijkt hoe mooi het nu is :(:)