De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

Nikka

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:25

Ik vind in ieder geval de veulens die op de veilingen dit jaar komen op de video´s erg tegenvallen qua beweging. Misschien vallen ze mee als ze volwassen zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:47

bedankt :+ we zullen zien donderdag of er veel mensen het zelfde als jij over denken :+

men sven, staat er goed voor! succes alvast, hoeveelste is jullie veiling?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:57

Ach vorig jaar werd er voor een embryo al ruim 30.000 neergeteld, dus prijs zegt me weinig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:03

kom hem maar thuis bekijken dan ;) en vraag maar rond, dan kan je misschien beter oordelen dan van een filmpje van een paar seconden die, ik zeg idd eerlijk niet zijn beste beweging weergeeft maar om nou te zeggen dat ze o zo erg tegenvallen?
wat wil je dan? van die mooie voorbeen zwaaiers, met meters lange benen en vooral lekker stijl achterbeen, ik zeg... veel plezier

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:13

Ik heb ook gezegd dat ze op de video´s mij tegenvallen, ik kan er niks aan doen dat hij niet uit de verf komt. Ik heb ze bekeken van Borculo, Midden Nederland en Prinsjesdag en nee er is er geen die mij nu zo aanspreekt. Wat mij wel aanpreekt qua beweging? Kijk maar eens naar Fine and Smart op de prinsjesdagveiling van vorig jaar.
Er wordt hier gevraagd wat eenieder ervan vindt en dat zeg ik dus. Leuk dat je voor je fokprodukt opkomt, maar een beetje overdreven om mij er op aan te vallen. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:14

ik val je er niet op aan, ik wil alleen zeggen dat je verder moet kijken dan je neus lang is ;)
maar goed we zien het allemaal vanzelf wel he :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:28

Ik denk dat de tegenvallende prestaties van Totilas onder Rath er voor gaan zorgen dat de prijzen niet worden wat iedereen er van had verwacht....Je zou kunnen zeggen dat het beeld wat realistischer wordt - maar de magie is weg, er komen opeens ook meer kritische woorden (en minder aandacht) voor de Totilas nakomelingen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:59

Leuke spontane veulens.
Ik ben laatst wezen kijken bij stoeterij geere-stijn waar het eerste hengst veulen staat van totilas.
Ik vind de veulens niet tegen vallen! :D

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:09

Ik denk niet dat dat van invloed gaat zijn op de prijzen Kendra, iedereen heeft nog goed voor ogen wat voor Geweldenaar Totilas is en het pleit juist voor hem dat hij, ondanks MAR, nog zulke punten scoort.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:10

Kendra schreef:
Ik denk dat de tegenvallende prestaties van Totilas onder Rath er voor gaan zorgen dat de prijzen niet worden wat iedereen er van had verwacht....Je zou kunnen zeggen dat het beeld wat realistischer wordt - maar de magie is weg, er komen opeens ook meer kritische woorden (en minder aandacht) voor de Totilas nakomelingen.

Daar zou je wel eens een punt kunnen hebben.
Behalve als de veulens heel goed blijken te zijn. Maar idd Totilas is nu een "gewone" hengst...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:53

Nou nog steeds een hengst met een fantastisch bewegingsmechanisme en een prachtig voorkomen. Een groot talent, sowieso. Maar idd is de magie wel een beetje weg. Maar dat komt door de combinatie. Edward en Toot waren gewoon een harmonisch geheel en volledig op elkaar ingespeeld. Edward haalde er alles uit wat erin zit. En dat is met MAR niet. Maar het zit heus nog wel in het paard, het moet er alleen uit.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:58

+:)+ helemaal mee eens suzanne!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:10

Totilas' talent voor de zwaardere oefeningen blijft heel goed zichtbaar. Het is ergens knap dat een ruiter een paard met zoveel tact in de zware oefeningen hem soms uit dat ritme weet te halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:35

Vudress schreef:
Totilas' talent voor de zwaardere oefeningen blijft heel goed zichtbaar. Het is ergens knap dat een ruiter een paard met zoveel tact in de zware oefeningen hem soms uit dat ritme weet te halen.

Ik denk dat het moeilijker is dan je denkt om dat met Toot te rijden. Hij sluit wel enorm makkelijk maar daar zit ook zijn valkuil. Hij gaat dan zoveel zitten dat hij teveel op terug komt, te diep gaat en daardoor tact verliest. Hij moet daar meer voorwaarts blijven denken.

Ik zat met Edward altijd ademloos te kijken en het gaf zoveel rust maar toch dynamiek. Nu zit ik juist heel gespannen te kijken met mijn adem ingehouden. Het ziet er nu veel moeilijker uit.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:16

Suzanne F. schreef:
Nou nog steeds een hengst met een fantastisch bewegingsmechanisme en een prachtig voorkomen..

..dat op meerdere vlakken niet voldoet aan het fokdoel van het KWPN dressuurpaard.... }:0

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:19

essiesilly schreef:
kom hem maar thuis bekijken dan ;) en vraag maar rond, dan kan je misschien beter oordelen dan van een filmpje van een paar seconden die, ik zeg idd eerlijk niet zijn beste beweging weergeeft maar om nou te zeggen dat ze o zo erg tegenvallen?
wat wil je dan? van die mooie voorbeen zwaaiers, met meters lange benen en vooral lekker stijl achterbeen, ik zeg... veel plezier
Dit topic is toch bedoeld om aan te kunnen geven wat je van de Totilas veulens iha vindt ?
Je reageert alsof je je aangesproken voelt Essie ! :P

Ik vind ze ook niet het 5x (nu 8) dekgeld waard tov andere ggk hengsten.De tijd zal het leren. :j

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:23

zag deze staan:http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/80835/zoek/totilas

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:30

amaze schreef:
..dat op meerdere vlakken niet voldoet aan het fokdoel van het KWPN dressuurpaard.... }:0

Fokdoel van het KWPN is een paard wat kan presteren op het hoogste nivo in de sport. GP en dan een winnaar.

En dat is hij toch of vergis ik me?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:38

Nou om te beginnen is hij bepaald niet hoogbenig... Bovendien is zijn moederlijn springgefokt en dat is ''niet gewenst''.
Vergelijk zijn type maar eens met de dressuurgefokte hengsten die de afgelopen zeg 5 jaar zijn ggk .
Maar goed presteren doet hij ! :j

Totilas heeft 3 volle broers en een volle zus ; ik ben benieuwd hoe die het straks in de sport/fokkerij zullen doen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:41

ach we zullen het allemaal wel zien over een aantal jaar of hij het geld waard is geweest.

maar vergelijk dan eens de grand prix paarden van nu en de ggk hengsten van tegenwoordig... ik heb liever een functioneel exterieur dan een exterieur voor op de keuring.. helaas gaan die 2 vaker niet samen :S

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:51

essiesilly schreef:
maar vergelijk dan eens de grand prix paarden van nu en de ggk hengsten van tegenwoordig... ik heb liever een functioneel exterieur dan een exterieur voor op de keuring.. helaas gaan die 2 vaker niet samen :S

Dus ? Is het fokdoel van het KWPN dresuurpaard dan ''verkeerd'' ? (maar dat is een ander onderwerp .. ;) )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:54

dat wil ik niet direct zeggen maar misschien vind ik wel dat het in sommige gevallen de verkeerde kant op gaat ja

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:07

Er is ook nog niemand die weet of hij iets van z'n capaciteiten vererft - dus op dit moment is het een super sportpaard dat zich nog moet bewijzen als vader dier - zoals er wel meer zijn...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:29

Ik vind Toot nog steeds het beste paard wat er rondloopt, alleen jammer dat de ruiter hem niet begrijpt.
En ik denk dat de goede tootjes nog steeds genoeg op gaan brengen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:11

amaze schreef:
Nou om te beginnen is hij bepaald niet hoogbenig... Bovendien is zijn moederlijn springgefokt en dat is ''niet gewenst''.
Vergelijk zijn type maar eens met de dressuurgefokte hengsten die de afgelopen zeg 5 jaar zijn ggk .
Maar goed presteren doet hij ! :j

Totilas heeft 3 volle broers en een volle zus ; ik ben benieuwd hoe die het straks in de sport/fokkerij zullen doen.

Totilas zelf ( en misschien zijn broers en zussen ook ) is een toevalstreffer. En een hele goede ook. Alleen bewegen zowel zijn vader als zijn moeder niet zoals hij. En wat ik tot nu toe van de veulens gezien heb bewegen die ook niet zo.

En voor degenen die denken dat Totilas als veulen niet apart was, dat was hij wel...