Citaat:
Deze mensen komen dus kijken naar een paard van ong 4000 euro en willen hem rondom op de foto en volledig gekeurd hebben, want dat wil de verzekering (liefst vol verzekerd).
Gezond verstand zou zeggen. Mocht een paard van 4000 euro ernstig gebleseerd raken en de kosten van de DA gaan richting de 4000 euro. kun je stellen dat het paard total los is (zo werkt dat met een auto ook). Dan is het afschrijven en in stukjes terugkopen uit het vriesvak van de AH. Dit kan net als bij een auto na een paar KM maar kan ook na 300.000km moet je ook geluk mee hebben.
Lekker type ben jij, ik zou als fokker toch niet graag mijn paard aan iemand als jij verkopen. Het is wel een levend wezen waar je over praat hoor, geen auto

. Snap ook niet wat deze opmerking toevoegt aan de discussie

.
Wat betreft die ambities, juist de mensen met B/L en daarnaast bosrit ambitie, die zijn toch prima geholpen met een paard van rond de 5000 euro? waarom zouden zij het dubbele of meer gaan betalen als ze verder niet de ambitie hebben om er iets mee te gaan doen?
Wat betreft die wasmachines, je hebt ook prima wasmachines voor 300 euro, het is dan inderdaad geen spectaculair merk, maar het voldoet wel. Dat is met paarden net zo met het 5000 segment, het heeft geen spectaculair papier of kwaliteit, maar voldoet wel. Voor beiden geldt dat je mag verwachten dat ie niet binnen een paar maanden uit elkaar valt.
Die dure paarden hebben trouwens ook weer tot gevolg dat niemand ermee durft buiten te rijden, of ze buiten zet omdat ze bang zijn voor blessures (wat juist weer sneller gebeurt als je ze weinig buiten zet), dus of dat nou zo'n goede ontwikkeling is dat waag ik ook te betwijfelen.