Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Het lijkt wel of het ineens een en al OC(D) is bij de hengsten.
ceasario schreef:Suzanne F. schreef:Het lijkt wel of het ineens een en al OC(D) is bij de hengsten.
Als klap op de vuurpijl.
Don Tango
Klasse C voor osteochondrose op het rechterspronggewricht
Dekgeld € 950,- • Bij verzenden € 1000,- • Bij gust retour € 700,-
Bretton Woods heeft alleen röntgenologisch een afvlakking. (klasse C)
Dekgeld € 1500,- • Bij verzenden € 1550,- • Bij gust retour € 1250,-
sarabande schreef:Bij het vorige verrichtingstopic werd ik door de mods op mijn vingers getikt omdat ik het over OC had in plaats over de hengsten.
Het is toch meer dan triest dat een half jaar later dit onderwerp weer de boventoon moet voeren en het KWPN 2 hengsten had willen goedkeuren.
Het is duidelijk dat de serieuze fokkers dit niet willen, waarom gebeurt het dan toch.
Dan maar minder hengsten, of hengsten die niet direct in het plaatje passen, maar wel gezond zijn.
Het zou vandaag over de kwaliteit van de goedgekeurde hengsten moeten gaan...jammer
ceasario schreef:Suzanne F. schreef:Het lijkt wel of het ineens een en al OC(D) is bij de hengsten.
3D.Technieken worden steeds beter...Resultaten uit het verleden etc etc..
juliomariner schreef:Ik vind dat als je echt overtuigd bent van de kwaliteit van een hengst je hem niet mag laten staan (maar dan moet het echt goed lijken.)
Misschien moet er wel een voorwaarde komen dat een steekproef van de 3 jarige nakomelingen niet meer afwijkingen mogen hebben dan de gemiddelde populatie.
Misschien zit de volgende Totilas er wel bij die je nu zou laten staan
juliomariner schreef:Het is helemaal nog niet zeker dat een hengst met OC of OCD meer nakomelingen met deze afwijking leverd dan een hengst die het niet heeft.
De opfok is veel meer van invloed dan het genetische component
juliomariner schreef:De handel is niet onverbiddelijk maar de fokkers trappen te snel in de handelsverhalen.
Er zijn genoeg handelaren die bepaalde rontgologische problemen wel willen acceteren omdat ze weten dat het paard er waarschijnlijk nooit kreupel aan zou raken en de buitenlandse klant weet dat ook.
besita schreef:[en de handelaar die het paard ondanks de bemerking toch wil afnemen ..die gaat de helft betalen ..dus wie is de pineut ?
besita schreef:ceasario schreef:Suzanne F. schreef:Het lijkt wel of het ineens een en al OC(D) is bij de hengsten.
3D.Technieken worden steeds beter...Resultaten uit het verleden etc etc..
DAT is inderdaad de grote schuldige ..ze zien nu gewoon ALLES op de foto's ..in vergelijking met een paar jaar terug is de techniek zo verbeterd dat er niks meer gemist wordt