Redd schreef:Entertainer Number One ga ik opzoeken, fijne afstamming in ieder geval.
Mclaren heb ik al ´gekocht´ voor dit jaar. Maar ik wil eerst een keer proberen te spoelen en dat wil ik dus eigenlijk doen met een andere hengst. Om haar vervolgens zelf laten dragen van Mclaren de ronde erna. Haar dochter van Desperado had twee jaar terug een veulen van Mclaren en die had zo´n fijn karakter, dat ik erg enthousiast over hem ben.
Wat ik zoek in een hengst. Ik ben eigenlijk verwend met een merrie waar bijna alles op past. Dus vooral een hengst met drie fijne gangen, liefst opwaarts. Liefst niet te gek veel massa/vergrotend, maar uitzondering kan mocht het verder wel goed passen.
En dan deze ronde dus het liefst genetisch interessant. Zat bijv op de wbfsh ranking lijst te kijken.
Mocht er een merrie uitkomen, dat het interessant is om mee door te fokken, liefst met veel sport in de lijn ook.
Als ik op de WBFSH lijst kijk in de top 10 en de merrie is van Johnson dus Jazz bloed valt af dan blijven eigenlijk alleen de hengsten. Quaterback, Totilas, Ampere, San Amour en Bordeaux over. Waarvan er een aantal alleen nog maar DV zijn natuurlijk. Het zijn allemaal hele verschillende hengsten.
Reesink had wel een fijn bewegende jonge San Amour met veel tritt in de benen.