Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:39

Wat onwijs verdrietig dat haar pony is afgekeurd Iorr. Zo'n dier is echt het maatje van een kind en dan houdt het ineens op. Bleh. Ik hoop dat jullie snel een leukerd vinden waar ze weer net zo'n band mee op kan bouwen.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:18

Oehlala schreef:
Wat een vervelend nieuws Iorr. Ponies zijn erg duur, zeker de goede, brave.

Wat een ontzettend mooie veulens hierboven! Dat vosje met die stip op haar hoofd. Zo leuk.

Ik heb er een laten keuren, die een opmerking heeft gekregen, Minimale remodelling hoefbeen. Wat zouden jullie daarmee doen? Optrainen als sportpaard of als fokmerrie houden?

Wat voor een hoefbeen? Dat de vorm van het hoefbeen niet zo mooi is?
Ik word zo moe van al dat keuren en al dat gezeur over die foto's (voor verkoop) ene dierenarts zegt dit en de ander zegt weer dat...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:55

Iorrr schreef:
Nee daar is niks aan te doen. Wel geschikt puur voor recreatie of fokkerij. Niet voor de springsport. Dochterlief haar hart is gebroken. Ik heb haar echt nog nooit Zo verdrietig gezien. Maar deze pony heeft ook echt alles. Lief, onwijs knap, talent en bom proof, oftewel te mooi om waar te zijn ;(

[ [url=m/JiIPAG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie nu de foto pas. Mooie pony en sprekende foto...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:10

Balen Iorr van jullie pony

Ik ben er nog niet uit, had een top 4 gemaakt. Maar ik zie steeds weer gave hengsten. Ik zag nu Entertainer van stalhendrix, iemand daar een mening over of mee gefokt?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:18

Revali schreef:
Oehlala schreef:
Wat een vervelend nieuws Iorr. Ponies zijn erg duur, zeker de goede, brave.

Wat een ontzettend mooie veulens hierboven! Dat vosje met die stip op haar hoofd. Zo leuk.

Ik heb er een laten keuren, die een opmerking heeft gekregen, Minimale remodelling hoefbeen. Wat zouden jullie daarmee doen? Optrainen als sportpaard of als fokmerrie houden?

Wat voor een hoefbeen? Dat de vorm van het hoefbeen niet zo mooi is?
Ik word zo moe van al dat keuren en al dat gezeur over die foto's (voor verkoop) ene dierenarts zegt dit en de ander zegt weer dat...

Ja nou ik dus ook. Maar zonder foto’s verkoop je niets meer dus tja.

Die hengst ken ik niet, zal hem eens opzoeken. Ik maak op een gegeven moment een lijstje en dan kijk ik niet meer teveel rond. Er zijn zo vreselijk veel hengsten dat ik er anders helemaal niet meer uitkom. Maar hier wacht ik nog steeds op de eerste, is nu een kleine 2 weken overtijd.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:49

2 weken alweer... Schiet het al op dan?
Hier vandaag de tijd... Alles ging net mis. Mijn wifi vloog eruit(versterker) daarna zag ik haar plat liggen en ging het alarm niet af... Je moet er maar van op aan dat alle techniek goed werkt. Maar als zo'n band 1x hapert lig ik de hele nacht wakker op de camera te kijken(moet ie het wel doen natuurlijk)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:58

Stress! Ik ben dan ook zo iemand die constant toch even checkt en dus niet diep ga slapen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:00

Entertainer staat in de VS toch?
Ken er een enkeling van. Allemaal beetje zelfde. Bloederig. Niet groot. Beetje gestopt ponyachtig. Springen wat vermogen missen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:14

Dat staat er niet bij, wel dat ie dit jaar alleen diepvries is ivm sport. Hij is zelf wel 1.70, springt 1.60. Dan zou je toch geen vermogen kunnen missen, toch?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:22

rensju schreef:
Dat staat er niet bij, wel dat ie dit jaar alleen diepvries is ivm sport. Hij is zelf wel 1.70, springt 1.60. Dan zou je toch geen vermogen kunnen missen, toch?

de hengst misschien niet, maar wil niet zeggen dat hij dat doorgeeft natuurlijk.

ik zie maar weinig aan de merrie. heel klein beetje zucht op uier en schede, verder niets. Kleintje is nog springlevend en verder zal de natuur het wel regelen. Misschien vind de kleine het te koud. :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:57

rensju schreef:
Ik ben er nog niet uit, had een top 4 gemaakt. Maar ik zie steeds weer gave hengsten. Ik zag nu Entertainer van stalhendrix, iemand daar een mening over of mee gefokt?

stille meelezer hier omdat ik een merrie heb waar ik volgend jaar ws. een veulentje wil fokken. Ik heb een quasimodo Z x l ronald x nimmerdor uit de andere moederlijn van peter rinkes dan waar entertainer uit gefokt is, maar heb ook twee merries gereden, een aantal gezien en een jaarling gehad uit de lavsca stam waar entertainer ook uit komt. De hengst zelf kan ik je niet over vertellen, maar de merriestam was ik van onder de indruk.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:17

Lorr ik zag bij Karin visser op fb net een hele leuke bonte voorbij komen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:37

Balen van je dochter haar pony Iorr, hopelijk zit er wat tussen dit weekend!

En bedankt voor alle info voor wat betreft het KWPN papier. Ik ga er nog even over praktiseren, ik heb nog een dik jaar om te beslissen hahah

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 01:02

Wat verdrietig iorrr! Sterkte ;(

caro29 schreef:
Als je de pony kan houden zou ik proberen opvolging te fokken.

Ellende is dat tegen de tijd dat je de veulens kan rijden de kinderen te groot zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:03

gomir schreef:
Wat verdrietig iorrr! Sterkte ;(

caro29 schreef:
Als je de pony kan houden zou ik proberen opvolging te fokken.

Ellende is dat tegen de tijd dat je de veulens kan rijden de kinderen te groot zijn.

Dat kan maar haar dochter is nog jong toch. Proberen om vergrotend te fokken. Klinkt als een hele fijne pony met goed karakter en dat is ook wat waard

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:40

Kennen jullie misschien een leuk adres voor onbeleerde 3 jarige ponys? D maat. Moet nog niks kennen! Is voor een vriendin van me :)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:49

Wat vinden jullie van Caribis Z?
Iemand eventueel al veulentjes gezien?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:55

Umeo schreef:

Volgens mij worden de eerste dit jaar geboren.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:40

Ja klopt. Kon dat er iemand al een enkele had gezien.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:43

Umeo schreef:
Ja klopt. Kon dat er iemand al een enkele had gezien.

nee nog niet. Ken er wel die ermee gedekt hebben, maar voor NL was hij pas na 22 mei beschikbaar geloof ik ivm allerlei testen.

dosjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:46

Umeo schreef:

Ik heb al enkele fotos van zijn eerste nakomelingen gezien. Fokkers zeggen dat ze bloed hebben, maar dat kan ook aan de merrielijn liggen natuurlijk. Zangersheide heeft mij wel gezegd dat ze denken dat hij chique, bloederige veulens zal geven en goed op een merrie met wat maat zal passen. Ideaal voor de mijne dus. :)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:19

Ga je hem gebruiken?
Hij past ook goed op mijn Uno denk ik maar heb nog maar een 4 tal veulens (op foto) gezien. Nu zijn moederlijn spreekt wel voor zich..

dosjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:28

Umeo schreef:
Ga je hem gebruiken?
Hij past ook goed op mijn Uno denk ik maar heb nog maar een 4 tal veulens (op foto) gezien. Nu zijn moederlijn spreekt wel voor zich..

Hij zou mijn nummer 1 keuze zijn voor dit jaar ja, ga nog even wachten tot ik meer fotos van de veulens zie maar ik ben toch wel al overtuigd

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:33

Voor welke merrie heb je hem op het oog?

dosjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:43

Umeo schreef:
Voor welke merrie heb je hem op het oog?

Mijn Diego van de Padenborre x Querlybet Hero merrie. Is een grote van 1m70, lang gelijnd. Heeft zoals de meeste nakomelingen van Padenborre hengsten wat bloed te kort, maar wel een pak vermogen en kracht. Momenteel drachtig van Pegase :) Vorig jaar had ik hem ook op het oog, maar de condities waren toen niet zoals nu. Heb wel vernomen dat zijn vruchtbaarheid niet top is.