Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMarizka schreef:Kan ik bij Jeans dan rekenen op EEAACrCr? Ivm beide ouders valk? Ik probeer het te snappen maar het is mij net een stapje te ver denk ik
Femke_Tweety schreef:Hij geeft sowieso 1x Cream mee
Dat is zeker.
Dus met een paard zonder cream weet je 100% zeker dat je ofwel
Valk
of
Palomino
of
Smokey black krijgt.
Welke van die drie is afhankelijk van verdere genetica merrie en exacte genetica hengst.
Je hebt voor Valk minimaal
1 E nodig (EE if Ee)
Omdat jouw merrie vos is moet die E van de hengst komen, kan niet via haarzelf.
Liefst wil he dus hengst met EE, dan is dat stukje gegarandeerd.
Dan heb je ook nog minimaal 1 A nodig
(AA of Aa voor valk)
Omdat dat onbekend is bij jouw merrie, is een hengst met AA de meest zeker optie.
En dus 1x cream, maar die krijg je via deze hengst zeker.
Vergeet alstjeblieft niet door alle leuke kleuren ook goed te kijken naar of de hengst en merrie verder goed bij elkaar passen.
Een schitterende valk kleur op een veulen dat verder qua bouw of gezondheid of karakter een drama is, daar zit je ook niet op te wachten
DubbelFun schreef:Zo klein vind ik die kans niet als ik naar zijn voorouders kijk; die zijn op één na allemaal grijs!!
https://www.allbreedpedigree.com/blue+jeans+14
Jammer dat er bij zijn moeder geen kleur staat genoteerd.
Femke_Tweety schreef:Ik ben er nog even verder in aan het duiken, en alle bij het Connemara geregistreerde stamboek nakomelingen even aan het checken.
Die zijn allemaal valk of Valk schimmel tot nu toe,
Maar dat zegt pas wat meer als ik ook de kleur van de merries weet.
Want het zijn er niet zo heel veel.
xMarizka schreef:Blue Jeans 14 is getest Perlino!
Zijn paspoort klopte niet vertelde ze mij, waardoor hij in Nederland getest is toen hij als jaarling kwam!
Hij is zeker weten perlino, ik was dit weekend namelijk aan huis in Luttenberg!
En hij dekt ook buiten het stamboek, er zullen gegarandeerd meer rondlopen van Jeans (
LaDonna75 schreef:Hij kan wel schimmel voorouders hebben maar als hij zelf niet schimmel is, is de kans 0 dat hij uit kleurmerries schimmel nakomelingen geeft. Volgens de gegevens op de website van het stamboek is zijn moeder valk.