Ik ben erg moe momenteel. Slaap erg onrustig. Maraya blijft gewoon hangen op hetzelfde punt. Al lag ze vannacht wel een poosje plat te dromen. Ik zal daarom vast wel wat verhalen missen. Sorry alvast daarvoor. Ik zit momenteel in een extra drukke periode qua inwerken raadslid.
En dan kreeg ik gisteren ook nog een foto te zien van een wolf in een land wat wel heel dichtbij was. En of het nu een 1 april grap is, dat weet ik niet. Kan ik mij haast niet voorstellen.
Ik heb dit jaar maar 1 veulen. Ik verwacht een FS Mr. Right uit mijn D-pony merrie Gina. Ze is nu 315 dagen drachtig.
Haar eerste 2 veulens zijn telkens op 313 dagen geboren (2x hengst) en haar veulen van vorig jaar, een merrietje, op 325 dagen. Het begint dus wel op te korten.
Uier doet vermoeden dat ik nog even ga moeten wachten. Als je de merrie langs achter bekijkt is de uier heel vol maar aan de spenen is hij precies nog slap. Ik zal straks eens een foto maken.
Boelles
Geplaatst: Vandaag, 10:00
Ah wat fijn Nieky, scheelt toch wat rust haha.
Jakkes, die wolvenberichten. Hier nog geen last van maar gelukkig ook maar als ik jullie berichten zo lees..
Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025
Geplaatst: Vandaag, 10:41
Nieky, wat ontzettend fijn!! Hij is echt heel mooi, extra fijn dat hij nu ook zelf drinkt
Umeo, gezellig en welkom! Heb je een foto van je merrie?
Stal HD, sterkte, hopelijk gunt Maraya je nog even rust Pfff wat eng die wolf zo dichtbij, ik hoop dat het een grap was..
Anvixa, ze is prachtig
Mijn kleintje is alweer een week oud, tijd vliegt. Hij groeit zo hard ook. Heerlijk vrolijk en gezellig mannetje Zo blij met hem en Kina is een topmoeder.
En ook even een update van de andere dames. Tara is 329 dagen en maakt nog geen enkele haast... Mooi leeg uier voor haar
Fenja is al wel begonnen, vroeg voor haar doen, 308 dagen en zichtbaar uier. Vorig jaar maakte ze bijna niets aan tot na de bevalling
Jona en Svala zijn ook nu echt van start, 285 en 284 dagen. Svala is maiden (bonte tietjes)
En ook Ice is weer begonnen. 271 dagen. Bijna gelijk als toen ze vorig jaar begon. Toen is ze op 314 dagen bevallen van een gezond veulen maar wel iets verkleurde nageboorte. Normaal bevalt ze tussen de 320 en 325 dagen, altijd vroeg. Ik wordt toch weer wat nerveus van nu al uier ontwikkeling, aan de ene kant is het niet abnormaal aangezien ze altijd vroeg gaat, aan de andere kant had ze vorig jaar dus toch iets van placentitis waarschijnlijk en had ik het niet door door op redelijk normaal tijdstip uierontwikkeling. Om te scannen moet ik 1,5h enkele reis met haar met de trailer waar ze veel stress van krijgt wat ook niet ideaal is zo op het einde vd dracht. Dus ik zit even in dubio wat te doen. Hopelijk maak ik me weer druk om niets. Het is de afgelopen dagen wel warm weer waar ze altijd op reageren met uieraanmaak.
Dit wordt haar achtste veulen, echt leeg uier heeft ze nooit, normaal zonder aanmaak is het dit:
Hier zit mijn Abby vandaag op dag 320 en is dus veilig
Verwacht dat het nog wel even duurt, al heeft ze zo veel oedeem dat ik stiekem hoop dat het mee valt.
Ze is nog niet echt spannend, maar hou haar wel in de gaten (heb nu toch nachtdiensten) aangezien ze maiden is.
Verder doet Lilly's mannetje het top. Het is een extreem makkelijk veulen, mega mensgericht. Vind het alleen veel te snel gaan, hij groeit zo keihard dat ik bijna het pasgeboren er al af vind gaan, terwijl hij net een week oud is.
Anvixa
Geplaatst: 12 min geleden
Fancy haar follikel was niet meer doorgegroeid omwille van het wisselende/ slechte weer hier. Ze kan dus niet gebruikt worden als draagmerrie voor de andere merrie. Positieve nieuws is wel dat ze nu misschien toch nog wel draagmerrie kan zijn voor Angelina. De baarmoeder enzo zag er verder top uit dus het was echt puur vanwege het weer dat ze niet doorgezet heeft.
Ik had het ergens al wel verwacht, ze vertoonde geen hensgtigheid