Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:31

Gefeliciteerd Carola!
Ook ik ben wel heel benieuwd naar je merrie veulen van Sarai.

carika

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 07:28

Gefeliciteerd Carola!

Heb ik iets gemist of waarom is het genetische profiel in de kwpn database niet meer gevuld? Heb bij een paar hengsten gekeken maar alles is leeg.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 10:47

Tot mijn spijt kan ik vandaag niet naar Reesink, had ik graag gedaan.
Heb dan weliswaar geen fokmerrie meer, maar het blijft trekken.
Hoop dat er iemand is die later een leuk verslagje maakt.

Een Johnson x Ferro merrie die ik gefokt heb is drachtig van Daxx.
Nog een maandje als alles goed gaat. Spannend.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:54

Ik moet het ook met clipmyhorse doen helaas.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:59

Ik stap zo in de auto. Het is voor mij een uur en een kwartier rijden. Ben heel benieuwd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:55

2,5u rijden is ook voor mij een beetje té...

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:16

Hoe was de show vandaag? Kon er helaas ook niet bij zijn

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:38

Succession was mij positief veranderd met 2 jaar geleden. Toen was het echt nog een puppypaardje.

Bart reed op een mooie vos. Kom even niet op de naam. Was dacht ik iets met energy.

McLaren blijft mooi maar vond ik erg onrustig met zijn mond.

Vuelta was als laatste. Die werd door Dinja voorgesteld. Wel leuk paard maar had niet zoiets van woh

Heb wel filmpjes gemaakt maar weet niet of die op een andere manier dan YouTube geplaatst hier kunnen worden.
Heb van succession, Mauro turfhorst, red viper, Duitse vos, premiehengsten, McLaren, Ozzy tn en Vuelta

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:01

kiko schreef:
Succession was mij positief veranderd met 2 jaar geleden. Toen was het echt nog een puppypaardje.

Bart reed op een mooie vos. Kom even niet op de naam. Was dacht ik iets met energy.

McLaren blijft mooi maar vond ik erg onrustig met zijn mond.

Vuelta was als laatste. Die werd door Dinja voorgesteld. Wel leuk paard maar had niet zoiets van woh

Heb wel filmpjes gemaakt maar weet niet of die op een andere manier dan YouTube geplaatst hier kunnen worden.
Heb van succession, Mauro turfhorst, red viper, Duitse vos, premiehengsten, McLaren, Ozzy tn en Vuelta

Ja die vos van Bart viel mij ook op idd! Entertainer Number One of zoiets dacht ik. Die liep erg lekker ja. Ook Succession vond ik goed lopen, inderdaad aardig bijgetrokken.

Vond Just Diamond ook een opvallende. Had heel veel weg van zijn vader Jovian

Ik vond er sowieso veel gave hengsten tussen lopen maar ik weet niet of er wat passends voor mijn merrie bij zit helaas.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:03

Ik denk dat je entertainer nr 1 bedoeld kiko :j

Was een leuke show, ging vrij vlot hoewel het alsnog een lange zit was :D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:19

Ik was er ook en was erg positief verrast over Succession. Ik vond hem beter lopen dan bij de Subli cup. Mauro, McLaren, Frankie Lee waren wel zoals normaal goed. Zaten wel een paar tussen die ik niet zo veel me had, zeker die trakhener.

Die Security viel me ook positief op.

Het had wel een beetje vlotter mogen doorlopen voor mij. Was best een lange zit :) Was er zelf nooit gewest, wel een pracht locatie!
Laatst bijgewerkt door Phonix op 22-03-25 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:38

Ik heb net de update van mijn ouders gehad. Was een lange dag, twee uur reistijd en ruim vier uur daar zitten. Hengsten die hen positief opvielen waren Vuelta, Fiji, Security en Mauro.

Weet iemand toevallig of Bon Esprit nog ergens in Nederland op een show loopt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:21

Ik heb veel op de tv gezien. Positief verrast door security , Fiji en Rock art.
McLaren blijft top. We hebben nu 3 jaar op rij een top veulen gehad. Ik wil nu eigenlijk een keer voor one million gaan. Maar mijn vriend wil gewoon hem weer. Nog niet over uit dus.
Entertainer nr 1 heb ik vorig jaar bij Beckmann op de show gezien. Die is echt heel erg verbeterd. Maar niet voor mijn merries.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:29

Die ja. Het was met een E :-)
Just Diamond viel inderdaad ook op ja.

So Chique vond ik ook wel een mooie.
En rock art viel ook op.

Seven dat kon je wel zeggen.. daarom hadden ze denk ik ook de versnaperingen tussendoor. Dat was wel lekker!
Maar had een houten kont van het zitten..
had wel een mooie plek waardoor ik alles goed kon zien.

Fonq was ook wel een braaf ding. Als je voor karakter gaat een best leuk paard.

Baudyh One Million is een plaatje en geeft fijn karakter door. Ik ben heel blij met die van mij. Vandaag is hij alweer 1 jaar.
Is jouw vriend niet om te kopen? ;-). Mijn vriend zegt alleen als die maar zwart of donkerbruin is. Dan vindt hij het al mooi.. :-)

Ik vind het nog best lastig. Sommige hengsten zijn wel mooi maar passen niet op mijn merrie. Gelukkig hoef ik dit jaar nog niet te beslissen. Maar het voorwerk doen is wel weer leuk.
Vorig jaar was ik erg verrast door Viva Vegas en als ik die dan vergelijk met de jonkies hier heb ik niet het wauw effect.

En ik zou graag wat veulens van Succession willen zien. Mijn merrie is niet zo groot dus wil weten hoe hij kwa maat fokt. Wil niet kleiner.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 06:56

Ik was er ook en het was weer een mooie show met veel kwaliteit. De uitschieters voor mij waren Frankie Lee, Fiji, vuelta en McLaren.

Baudy: de keus tussen McLaren en one million lijkt mij heel erg makkelijk als je naar de nakomelingen kijkt!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:09

Kiko

Ja wij zijn naar mclaren even weg gefaan wat een houten kont := Maar zeker de versnaperingen waren top en de catering ook weer. Sowieos is reesink 1 van mijn go to hengstenshows heerlijk gemoedelijk gewn poes pas of enkel staart er op en gaan. Ik hou er van.

Voor onze jazz merrie ben ik er echt nog niet uit zoveel goede opties gezien weer :=

Mauro, Frankie lee, rock art, succession, entertainer en meer er was echt heel veel fijns om uit te kiezen.

Phonix
Ja de trakhener werd hier al snel de pony genoemd dat was voor ons geen vader dier op het moment.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:52

Ik ben ingeschakeld bij Entertainer, moet de rest nog even terug kijken.

Vond de Gelderse merrie, de Alexandro x Victory een van de beste bewegers. :D

Fonq lijkt mij eigenlijk ook wel een aanwinst voor de bloedspreiding in de Gelderse paarden fokkerij met zijn karakter.

Ik vond So Chique wel fijn met veel techniek over de benen gaan, ook Desigual vond ik zo niet verkeerd lijken. Misschien wat degelijk, maar mooi type.

McLaren blijft een super talentvol paard, Vuelta kon me nog niet helemaal overtuigen. Wel een mooie hengst, mooi type maar achter wel een tikkeltje traag.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:57

kiko schreef:
En ik zou graag wat veulens van Succession willen zien. Mijn merrie is niet zo groot dus wil weten hoe hij kwa maat fokt. Wil niet kleiner.

Wij hebben sinds deze nacht een Succession hengstenveulen *\o/*
Zwart, 3 witte voeten en grote witte sneb
Drinken is nog wel een dingetje. Het is haar 1ste veulen en ze weet nog niet goed wat die daar allemaal moet.

Hij lijkt vrij groot, hoog op de benen. Sowieso groter dan ons ander veulen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:27

E_D_E schreef:
kiko schreef:

Wij hebben sinds deze nacht een Succession hengstenveulen *\o/*
Zwart, 3 witte voeten en grote witte sneb
Drinken is nog wel een dingetje. Het is haar 1ste veulen en ze weet nog niet goed wat die daar allemaal moet.

Hij lijkt vrij groot, hoog op de benen. Sowieso groter dan ons ander veulen.

Ik heb een zwarte jaarling merrie uit een grote Jazz merrie van Succession.

Iedereen van harte met de veulens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:07

Gefeliciteerd EDE!

Succession heeft zich positief ontwikkeld.
Zag een mooie draf in het rondje voor de fokkers.

Mauro wordt echt een gave krachtpatser in de verzamelde oefeningen. Groeit er ook echt in.

Security vind ik zelf wat minder qua model.

Frankie Lee heeft zich ook heel positief ontwikkeld vond ik.

Al met al, veel hengsten met veel kwaliteit!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:53

Mauro is zeker gaaf.. enorm van genoten maar denk niet dat dit een match is voor die van mij.

Succession heb ik al eerder op mijn lijstje gehad en die draf in het fokkers rondje was echt super waardoor die toch wel weer op het lijstje komt.
@EDE ik ben benieuwd naar de foto’s! Gefeliciteerd met jouw veulen.
Vulina zou jij misschien wat foto’s /filmpje kunnen sturen? Mag ook via een pb.

Elisa die merrie met dat veulen van Red Viper was dat toch? Die liep het beste . Die andere 2 veulens vond ik niet zo bijzonder (waren ook nog niet zo oud).

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:55

Elisa2 schreef:
Gefeliciteerd EDE!

Succession heeft zich positief ontwikkeld.
Zag een mooie draf in het rondje voor de fokkers.

Mauro wordt echt een gave krachtpatser in de verzamelde oefeningen. Groeit er ook echt in.

Security vind ik zelf wat minder qua model.

Frankie Lee heeft zich ook heel positief ontwikkeld vond ik.

Al met al, veel hengsten met veel kwaliteit!

Wat je zegt wat betreft Security ben ik wel me eens. Hij kan wel lopen, maar zijn bouw is wat apart.

Ik verwacht een Succession over drie maanden. Maar mevrouw is wel al aardig dik, dus lijkt niet een kleintje te worden…

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:28

carola schreef:
Ik was er ook en het was weer een mooie show met veel kwaliteit. De uitschieters voor mij waren Frankie Lee, Fiji, vuelta en McLaren.

Baudy: de keus tussen McLaren en one million lijkt mij heel erg makkelijk als je naar de nakomelingen kijkt!

Ja dat klopt wel hoor. De nakomelingen zijn gewoon goed. Maar soms ben je wel nieuwsgierig naar andere hengsten. Wij hebben alleen nog maar met McLaren gefokt met haar.
Ze heeft nog wel veulens gehad van pretendent( dat is een mooie merrie geworden) en for romance ( die weet ik niet) en van winningmood( die vond ik te grof)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 23:14

kiko schreef:
Mauro is zeker gaaf.. enorm van genoten maar denk niet dat dit een match is voor die van mij.

Succession heb ik al eerder op mijn lijstje gehad en die draf in het fokkers rondje was echt super waardoor die toch wel weer op het lijstje komt.
@EDE ik ben benieuwd naar de foto’s! Gefeliciteerd met jouw veulen.
Vulina zou jij misschien wat foto’s /filmpje kunnen sturen? Mag ook via een pb.

Elisa die merrie met dat veulen van Red Viper was dat toch? Die liep het beste . Die andere 2 veulens vond ik niet zo bijzonder (waren ook nog niet zo oud).

Ja volgens mij was dat inderdaad de merrie met het veulen van Red Viper. Het viel me gewoon op dat het veulen precies zo draafde als de moeder. En die moeder liep echt fantastisch.

Ja Security, die heeft niet echt het model wat wenselijk is in de fokkerij vind ik. :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 15:52

Moeder was een mengeling van Gelders X tuigpaard. ( nu bij het Gelderse ingeschreven maar had net zo goed een tuigpaard op
Papier kunnen zijn ) Alexandro P x Victory.
Alexandero P nakomelingen staan bekend om die looplust.