Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Umeo schreef:Ik ben nog steeds niet uit mijn hengstenkeuze. Ik vind mezelf heel vermoeiend
besita schreef:Ik heb hengstenkeuzes maken nooit vermoeiend of moeilijk bevonden ,ik hecht zoveel meer waarde aan de merries en wat je vooral wil behouden ipv te zoeken naar wat verbeterd moet worden
Gewoon buikgevoel volgen en ervoor gaan ..geeft zoveel meer voldoening van het veulen later als je een klik hebt met de vader of de nakomelingen
En dat hoeft daarvoor echt niet die ene GP hengst te zijn of de top van de ranking
Wij hebben bvb 2 x Don't touch hero ( vader van Dourkhan hero ) gebruikt op ons lijntje en daar 2 fantastische 5 jarigen uit ..ook met Fantomas de muze een geweldig springende hengst onze Fred
eilander schreef:Gefeliciteerd met alle veulens!
Toch fijn als alles er weer gezond bij loopt .
Enigszins jaloers ben ik wel op al dat jonge spul...
Wij hadden bij n vriendin n horrorbevalling afgelopen vrijdag.
Merrie kon niet meer lopen, had heel veel zucht en bevalling werd opgewekt. Ze was wel aan de tijd voor wat betreft draagtijd maar voor hetzelfde had ze anders nog 2 wk gezeten.
Veulen lag met terug geslagen hoofd. 2 veeartsen zijn 2 uren bezig geweest het hoofd erbij te krijgen. Daarna hebben we helaas met 4 man moeten trekken. Veulen leefde wonderwel wel maar had geen zuigreflex en was slap en kon niet zelfstandig staan. Merrie bleef aan de nageboorte staan dus die hebben ze tot middernacht moeten pellen. Merrie had ook geen melk. Nageboorte was bruin en er zat n luchtje aan.
Veulen heeft de 24 uur niet gehaald.
Bij de merrie scheurde de volgende dag de buikwand en zakten de darmen erdoor. Einde verhaal!![]()
Al met al afschuwelijk
eilander schreef:Umeo schreef:Ik ben nog steeds niet uit mijn hengstenkeuze. Ik vind mezelf heel vermoeiend
Ik ben in staat om het in de laatste 5 minuten voor bestellen nog om te gooien![]()
Ik ben er het hele jaar door wel wat mee bezig eigenlijk. Ik maak lijstjes en dan wordt er weer weggestreept en er komt weer n nieuwe bij...