Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:51

Dan heb ik het helemaal mis.
Voor mij des te meer een reden om niet meer met aangewezen hengsten te dekken. Gewoon een jaartje geduld en dan maar eens zien hoe al die verwachtingstoppers zich onder het zadel presenteren en presteren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:34

misterA schreef:
Voor mij des te meer een reden om niet meer met aangewezen hengsten te dekken. Gewoon een jaartje geduld en dan maar eens zien hoe al die verwachtingstoppers zich onder het zadel presenteren en presteren.

Wat maakt het uit? Ze krijgen reg. A en kunnen gewoon naar de keuring.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:46

Zijn jullie bij de hengstenshow van Brouwer geweest afgelopen zondag? Daar liepen er ook enkele van van Olst. Ik vond er toch weer een hoop erg heet/niet braaf.
Jammer dat de muziek altijd zo hard moet, geeft geen goed beeld van de hengsten zo.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:08

_Zsazsa_ schreef:
Zijn jullie bij de hengstenshow van Brouwer geweest afgelopen zondag? Daar liepen er ook enkele van van Olst. Ik vond er toch weer een hoop erg heet/niet braaf.
Jammer dat de muziek altijd zo hard moet, geeft geen goed beeld van de hengsten zo.

Nee ik ben er niet geweest maar weet wel dat van Olst wel een aantal hengsten heeft die niet de braafsten zijn nee..

Zijn er hier fokkers die gefokt hebben/ervaring hebben met Morricone I? Wat heeft hij bij jullie toegevoegd in de fokkerij?
Ik lees vooral brave karakters en dat hij zijn model vaak doorfokt. Dat spreekt bij mijn merrie wel aan. Maar fokt hij maat en formaat door? Ik heb ergens gelezen van wel maar hoor graag jullie ervaringen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:14

janderegelaa schreef:
misterA schreef:

Wat maakt het uit? Ze krijgen reg. A en kunnen gewoon naar de keuring.

Maar als ze niet doorkomen heb je dus gefokt met een niet goedgekeurde hengst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:52

Wat geen probleem is want je hebt een A papier, dat verandert niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:53

En voor de verkoop maakt het ook niemand wat uit wat voor papier erbij zit. Alleen voor een fokmerrie, maar dan nog zou het mij persoonlijk niet boeien. Sportrijke stammetjes vind ik vele malen belangrijker.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:55

Maar als ze niet doorkomen heb je dus gefokt met een niet goedgekeurde hengst.[/quote]

Ik denk dat het in dit geval meer aan je eigen voorkeuren ligt of je dit wilt of niet. Ik kan mij best voorstellen dat je achteraf baalt als je hebt gedekt met een hengst die vervolgens niet wordt goedgekeurd en waar je misschien in de toekomst niets meer van hoort.
Aan de andere kant: de keuze voor een bepaalde hengst maar je (als het goed is) niet zomaar en de hengst past dus waarschijnlijk op je merrie. Je fokt natuurlijk met een doel en als de hengst (al wordt ie niet goedgekeurd) dan past, dan zie ik het probleem niet zo. Al snap ik wel dat het moeilijker wordt met oog op verkoop.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:23

Benzz schreef:
En voor de verkoop maakt het ook niemand wat uit wat voor papier erbij zit. Alleen voor een fokmerrie, maar dan nog zou het mij persoonlijk niet boeien. Sportrijke stammetjes vind ik vele malen belangrijker.

Zou toch persoonlijk wel het een en ander over het karakter van de hengst onder het zadel willen weten. Genoeg die gruwelijk onderuit gingen op karakter bij de VO’s. Maar of ze nou bij OLD of KWPN getest zijn, zou me niet uitmaken.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:33

Was Pjethro ook bij die hengstenshow van Brouwers?

Ik ga zondag naar de hengstenshow van Van de Sande en die week erna naar de hengstenshow van Reesink. Tenminste, als ik thuis weg kan. Inmiddels hebben we al 9 veulens hier, waarvan 2 van mijzelf. De eerste is een Extreme en de tweede een Powerbank. De Powerbank hebben we voor het eerst even een rondje laten draven en die lijkt wel echt fijn te zijn.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:39

carola schreef:
Was Pjethro ook bij die hengstenshow van Brouwers? .

Ja, Pjethro was ook bij de Hengstenshow van Brouwers

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:44

Ik heb lang getwijfeld maar Johnson is nu zo’n mooie aanbieding dat ik er morgen mee dek.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:09

Verstandige keuze denk ik!
Als ik mijn merrie nog had gehad dan had ik er ook mee gedekt.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:24

Hier nog steeds geen veulen.
Ze staat wel te kegelen sinds vanmorgen dus mss vanavond :=

Moest er iemand nog een drachtige merrie zoeken...
Hebben eentje bijgekocht :Y) en in principe hebben we wel plaats/tijd voor 8. Maar praktisch gezien toch liever 7 :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:53

carola schreef:
Was Pjethro ook bij die hengstenshow van Brouwers?

Ik ga zondag naar de hengstenshow van Van de Sande en die week erna naar de hengstenshow van Reesink. Tenminste, als ik thuis weg kan. Inmiddels hebben we al 9 veulens hier, waarvan 2 van mijzelf. De eerste is een Extreme en de tweede een Powerbank. De Powerbank hebben we voor het eerst even een rondje laten draven en die lijkt wel echt fijn te zijn.

Ik zag ze beide langs komen op Facebook. Als ik mocht kiezen …. De powerbank

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:28

Wat verwacht je dat Johnson gaat verbeteren op jou merrie Janderegelaa?
Ik wil de Rhodium ook dekken met Johnson dus puur nieuwsgierigheid wat een ervaren fokker vind van Johnson.

Ik hoop ook zondag naar van de Sande te gaan, nog even kijken vanuit hier bijna 2 uur rijden en heb voor aankomend seizoen geen hengst van hen op het oog. Verwacht wel een Sarai L over 2 weken, maar goed daar kan ik niet meer van terug :')

De Powerbank is heel gaaf, alhoewel een zo’n mooie bles ook altijd wel welkom is Carola!

Afgelopen maandag helaas op de scan de andere merrie leeg. Maar het sperma was eigenlijk ook heel erg slecht.. wat doen jullie in dit geval? Heb de HH gebeld en gevraagd of dit normaal is maar hun gaven aan het nog een ronde te proberen.
Vorig jaar met dezelfde hengst gedekt en helaas ook niet gelukt. Ik wil toch eigenlijk wel switchen maar goed heb de rekening ook al binnen…. (Gaat overigens om een springhengst dus niet helemaal voor dit topic van toepassing maar ben hier wat meer actief)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:15

Willemiens schreef:
Wat verwacht je dat Johnson gaat verbeteren op jou merrie Janderegelaa?
Ik wil de Rhodium ook dekken met Johnson dus puur nieuwsgierigheid wat een ervaren fokker vind van Johnson.

Laat ik voorop stellen dat Johnson heel erg goed past op mijn stam. De halfbroer van deze merrie haar moeder is goedgekeurd bij SBS in Belgie en loopt ZZ-Zwaar, 1.30 springen en CiC2* eventing. De halfzus is elite sport en staat nr. 1 op de wereldranking WBFSH bij de jeugd.

Ik vind dat hij heel erg verbeterd in beweging en model. Merrie moet wel goed kunnen stappen. Ik denk dat hij wel goed past op een Rhodium in het algemeen.

Met een beetje mazzel krijg ik een valk of palomino Johnson. Dat zou wel de kers op de taart zijn.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:42

Sarai L en Nashville SW vandaag goedgekeurd bij het KWPN

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:19

Zonde Willemiens, dat ze niet gepakt heeft!

Iedereen veel plezier bij de hengstenshow vandaag :wave:

Gisteren ‘echte’ foto’s gemaakt van onze Vic. 6 daagjes oud is hij inmiddels, en nu aardig uit de vouw. Hij kan echt fijn bewegen, met name zijn galoppade lijkt erg goed. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit!

Victory Dance NW
Pitch Perfect x Grand Galaxy Win x Idocus x Lester

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:27

Mooi veulen hoor!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:36

Wat een knapperd

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:50

Heel fijn veulen Kathleen!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:13

Zoethout schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Nee ik ben er niet geweest maar weet wel dat van Olst wel een aantal hengsten heeft die niet de braafsten zijn nee..

Zijn er hier fokkers die gefokt hebben/ervaring hebben met Morricone I? Wat heeft hij bij jullie toegevoegd in de fokkerij?
Ik lees vooral brave karakters en dat hij zijn model vaak doorfokt. Dat spreekt bij mijn merrie wel aan. Maar fokt hij maat en formaat door? Ik heb ergens gelezen van wel maar hoor graag jullie ervaringen.

Ik verwacht er normaal begin mei een veulentje van!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:15

Mooi veulen hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:19

Pitch perfect ken ik eigenlijk niet. Zag net de afstamming en zie dat hij wel veel lijnenteelt heeft op Krack en Ferro en Jazz bloed voert. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit zou aandurven aangezien Grand Galaxy Win ook lijnenteelt heeft op Jazz en ook Krack bloed heeft.
Maar het is een mooi veulen!