Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:08

De hengstenhouder staat er bij. Filmpjes staan wel op de kwpn site :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:28

Vulina schreef:
De hengstenhouder staat er bij. Filmpjes staan wel op de kwpn site :)

Als ik die naam in google intype krijg ik alleen wat algemene sites als telefoonboek of drimble. Dat is toch niet meer van 2020??

Half jaar geleden had iemand ook al enorm moeite om Alexandro P te vinden. Als je nu per sé Alexandro P of in dit geval Marquis wilt hebben doe je die moeite. Maar als je "een leuke Gelderse hengst" zoekt wordt het al een heel ander verhaal.

Voor de doorgewinterde fokker als jij Vulina geen probleem, jullie kennen iedereen in het circuit. Maar voor een beginnend fokker of iemand die een keer een veulen bij zijn/haar merrie wil hebben is het internet erg belangrijk om informatie te zoeken. Als je een hengst hebt staan en je wilt dat die wordt gebruikt moet je dus de vindbaarheid op het www in orde hebben.

tot zo ver de gratis tip van flip :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:05

Ja, daar heb je gelijk in. Ze hebben nog een ggk (licentie) hengst. Als ze straks definitief goedgekeurd zijn, zullen ze vast iets van een website maken. Gaat nu nog veel via Facebook. Maar dat is met best veel hengsten zo, vooral bij "hengstenhouders" die er 1 of 2 hebben..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:21

Ze woont in Groenlo(Achterhoek) en heeft vlgs mij alleen FB

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:27

Die had ik nog nooit gezien.
persoonlijk houdt ik erg van die kleur

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:28

Kahlua wat heerlijk weer!
Gefeliciteerd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:26

Vond persoonlijk Marquis in Den Bosch niet aanspreken qua gedrag, maar qua model en beweging vind ik hem wel aansprekender dan zijn vader Edmundo.
Maar de paar Edmundo nakomelingen die ik nu heb gezien, zijn wel fijne en eerlijke paarden. Ben benieuwd naar de nakomelingen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:57

Lante schreef:
Vond persoonlijk Marquis in Den Bosch niet aanspreken qua gedrag, maar qua model en beweging vind ik hem wel aansprekender dan zijn vader Edmundo.
Maar de paar Edmundo nakomelingen die ik nu heb gezien, zijn wel fijne en eerlijke paarden. Ben benieuwd naar de nakomelingen.

Was dat die ene die alleen maar op z'n achterbenen stond?

Heb een heel klein stukje Geldersen gezien, maar er was er eentje zo rot vervelend aan de hand dat het opviel :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:19

Marquiz heeft gelukkig juist een heel fijn karakter :j 1 van de redenen dat ik hem heb gekozen :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:31

Vulina schreef:
Marquiz heeft gelukkig juist een heel fijn karakter :j 1 van de redenen dat ik hem heb gekozen :)

We hebben het over deze toch?
Https://www.kwpn.nl/database?paard=P-602371

Nou dit is echt degene die ik als enige Gelderse onthouden heb en dan niet om z'n aparte kleurtje :+

Als je naar de video's kijkt die erbij staan dan zie je ook wel dat die daar aan de hand niet echt makkelijk is. Het excuus van een 'het is een jonge hengst' gaat ook niet echt op, want dat zijn ze daar allemaal natuurlijk :o

Ben benieuwd hoe die het verder doet!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:18

Toch altijd bijzonder dat een hengst een stempel krijgt op 1 optreden. Iedereen lijkt de hengst meteen te kennen :') Maar goed, in het echt is het echt een fijne hengst. Dus ja, dit was een moment opname.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:27

Vorig jaar liep er ook een hengst uit onze opfok mee, super fijn en lief dier. Die deed ook gek, leek een wilde. Dat was hij totáál niet. Loopt nu ook top onder het zadel :j

Voorbereiding, voortbrenger etc doet ook veel.

Als je echt een mening wilt vormen, kun je beter zo'n hengst gaan bekijken in het echt, dan dat je afgaat op 1 of 2 filmpjes of 1 publiekelijk optreden.

Ik ben blij met mijn keuze voor hem, past super bij de merrie, hoop dat ze drachtig is :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:32

mavantos schreef:
Vulina schreef:

Nou dit is echt degene die ik als enige Gelderse onthouden heb en dan niet om z'n aparte kleurtje :+

Als je naar de video's kijkt die erbij staan dan zie je ook wel dat die daar aan de hand niet echt makkelijk is. Het excuus van een 'het is een jonge hengst' gaat ook niet echt op, want dat zijn ze daar allemaal natuurlijk :o

Het is gewoon een beest van net 2.5 die ineens overweldigd wordt door alle indrukken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:35

Vulina schreef:
Toch altijd bijzonder dat een hengst een stempel krijgt op 1 optreden. Iedereen lijkt de hengst meteen te kennen :') Maar goed, in het echt is het echt een fijne hengst. Dus ja, dit was een moment opname.

Ik zeg ook in mijn berichten expres dat hij DAAR niet makkelijk aan de hand was. Tuurlijk zegt één optreden niet alles, maar als hij één keertje omhoog gegaan was DAAR dan had ik hem niet onthouden :+

Daarom ben ik ook benieuwd hoe hij nu is. Daar toonde hij brutaal, maar in het werk kan dat heel anders zijn.

janderegelaa schreef:
mavantos schreef:

Het is gewoon een beest van net 2.5 die ineens overweldigd wordt door alle indrukken.

Dat zijn ze daar allemaal toch? Is niet de enige die ik gekeken heb en het grootste deel kon zich prima gedragen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:39

Dat is wel zo mavantos, maar je hebt ze ook die juist mak worden door alle indrukken maar dan dominant of brutaler zijn als ze zich thuis zelfverzekerd voelen. In die zin kan het dus alsnog alle kanten op en blijft het een momentopname.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:13

MariekeS_ schreef:
Dat is wel zo mavantos, maar je hebt ze ook die juist mak worden door alle indrukken maar dan dominant of brutaler zijn als ze zich thuis zelfverzekerd voelen. In die zin kan het dus alsnog alle kanten op en blijft het een momentopname.

En je hebt slimmerds die hengsten eerst overal mee naar toe nemen zodat ze het gewend zijn.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:18

Rex_Rolfo schreef:
Voor de doorgewinterde fokker als jij Vulina geen probleem, jullie kennen iedereen in het circuit. Maar voor een beginnend fokker of iemand die een keer een veulen bij zijn/haar merrie wil hebben is het internet erg belangrijk om informatie te zoeken. Als je een hengst hebt staan en je wilt dat die wordt gebruikt moet je dus de vindbaarheid op het www in orde hebben.

tot zo ver de gratis tip van flip :+

@Rex_Rolfo, ik ken de eigenaresse van deze hengst redelijk, en degene die hem heeft klaargemaakt en voorgebracht ook. Als je meer info of contactgegevens wilt, pb je maar.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:24

janderegelaa schreef:
MariekeS_ schreef:

En je hebt slimmerds die hengsten eerst overal mee naar toe nemen zodat ze het gewend zijn.

Heb je de hengst gezien (via de livestream) in Den Bosch? Dan bedoel ik niet alleen de filmpjes, maar ook het opstellen aan de hand voor de uitslag na de bezichtiging?

Ik wil overigens nergens zeggen dat het een naar/vervelend dier is hoor. Alleen deze hadden ze ook overal mee naar toe kunnen nemen om te oefenen en wie zegt dat dit niet gebeurt is? Dat weten alleen de voorbrengers en/of eigenaren. Ik oordeel alleen op wat ik toen gezien heb en ben vooral heel benieuwd hoe hij in het werk is. Kan prima een fijn en braaf paard zijn hoor. Ik zeg nergens dat hij dat verder niet is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:47

Vulina schreef:

Heb je hem thuis bezichtigd?

Ik vond em ook nogal aan de brutale kant in Den Bosch, maar ik weet ook uit ervaring dat paarden, en in het bijzonder hengsten, zich op vreemd terrein heel anders kunnen gedragen dan thuis.

Het paard sprak mij overigens verder niet echt aan, ook niet in beweging. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. De kleur is wel prachtig.

Ik vond de Expression heel fijn, maar verder zat er voor mij geen hengst bij die mijn hart sneller liet kloppen.

Denk ook dat het komt omdat ik geen passie meer heb voor het Gelders Paard hoor. Dat kleurt mijn blik dan toch anders :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:59

SophievdV schreef:
Denk ook dat het komt omdat ik geen passie meer heb voor het Gelders Paard hoor. Dat kleurt mijn blik dan toch anders :)

Hier kijk ik van op..Hoe kan dat zomaar verdwijnen? -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:09

Dit weekend foto's gemaakt van ons veulen, ook al is ie niet op zn allermooist nu.
Afbeelding
Afbeelding

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:58

KahluaB schreef:
Vanmorgen het hartje van het veulen zien kloppen ... nu kan het echte aftellen beginnen! :)

Super gefeliciteerd! *\o/*

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:59

Babootje schreef:
Dit weekend foto's gemaakt van ons veulen, ook al is ie niet op zn allermooist nu.
[ [url=m/NGMkm0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u7vHcp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi correct veulen, gaat een gaaf kleurtje krijgen..!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:56

Marquis heeft vandaag weer even braaf voor me gesprongen :D Tiwi hier van bokt regelt het voor me, ze is dus ook bij de dekkingen en ziet hem met regelmaat. Hij is omgang heel lief en braaf :) De merrie waar hij bij gaat is een Groningse kampioen merrie. Ik heb me wat dat betreft ook enigszins laten adviseren, aangezien ik meer (alleen maar) in de dressuurders zit.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:57

Geen Gelderse meer voor jou Sophie? Hoezo niet?

Mooi veulen zo Babootje :j