Hier van de week nog een leuk kiekje met dank aan Julia van Phalco ontvangen.

En goed nieuws merrie is weer drachtig geraakt dit jaar. Dus als alles goed gaat volgend jaar weer een veulentje.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oehlala schreef:Kim_W schreef:Zangersheide heeft sowieso minder keuringen enzo toch?
Die hebben voor merries en veulens helemaal geen keuringen.
Ik schrijf 1 zangersheide in en 1 BWP. Merries zijn kwpn’ er en zangersheide papier.
dosjxx schreef:Dankjewel voor de suggestie, Lexa.
Die ga ik even opzoeken. DA heeft haar gisteren thuis proberen opvoelen om te scannen en ze liet het niet toe, dus ga ze toch naar de inseminatiebox moeten brengen. Zal dus niet voor deze cyclus worden, maar heb uiteindelijk nog tijd genoeg. Ben misschien van plan om te wachten tot mei, dan is het weer hopelijk ook wat beter.
jazzejam schreef:MizzMontana schreef:Goed bericht Jazze, welke hengst heb je bij gedekt?
Dit jaar hebben we gedekt met Colmander(Colman x Contender).
[ [url=m/GUHLZX.jpg]Afbeelding[/url] ]
caro29 schreef:Ik heb getwijfeld om rietjes te kopen van colmander. Ik wist de kwaliteit niet en moest een paar uur rijden om het op te halen.
Umeo schreef:Mag ik eens vragen wat jullie je jaarlingen geven qua voer?
Ik heb er nu eentje die heel groot is en eentje die aan de kleine kant blijft
Zouden jullie deze apart voeren? Ik bedoel hiermee iets anders?
Ik hou ze bij het voer in de bak wel in de gaten zodat ze zeker beide evenveel krijgen(staan samen in loopstal).
Umeo schreef:Ze zijn genetisch heel verschillend. Dat speelt zeker voor een groot stuk mee. Dierenarts vertelde mij echter dat ik de 'grote' niet teveel mag voeren. Maar ik denk dan: 'ja beest moet ook wel gezond blijven natuurlijk'
eilander schreef:Umeo schreef:Ze zijn genetisch heel verschillend. Dat speelt zeker voor een groot stuk mee. Dierenarts vertelde mij echter dat ik de 'grote' niet teveel mag voeren. Maar ik denk dan: 'ja beest moet ook wel gezond blijven natuurlijk'
Op goeie voordroog zouden ze het zat moeten kunnen doen. Geef dan podokorrels bij. (wel de mineralen en vit maar niet de energie) Die hele groten kunnen zich makkelijk stuk groeien. Zeker in combi met te weinig beweging. Snel groeiende bomen zijn ook lang zo sterk niet als n langzaam groeiende eik.