Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:28

MizzMontana schreef:
Ik twijfel nog tussen Z en KWPN. Hiervoor altijd KWPN geregistreerd maar op het moment ben ik nergens lid meer. De hele filosofie van Zangersheide spreekt me wel aan maar van KWPN is het wel makkelijk dat je in de buurt naar keuringen en IBOP enzo kan gaan.

Weet iemand of je al lid moet zijn om de dekking te registreren? Of kan ik volgend jaar lid worden als het veulen is geboren?

Wat leuk om jullie nakomelingen te zien Mieke en Brigitte.

4 jaar geleden ben ik pas ingeschreven halverwege het jaar met korting, toen was ze al geboren..

Revali

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:13

Vorig jaar zowel kwpn en zangersheide. Maar zangersheide was rapper. Ik kon het veulen zonder dekbewijs registreren. Chipper kwam snel en paspoort ook. Kwpn was wat dat betreft erg traag(terwijl die eerder was aangevraagd dan zangersheide paspoort)ook de chipper was een gedoe... Was ons weer vergeten enz
Het dominator veulen moet perse bij zangersheide geregistreerd worden. Ik heb er geen moeite mee. Maar de merrie heeft wel alle predikaten bij het kwpn.
Andere merrie doe ik gewoon standaard bij Zangersheide

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:16

Kim_W schreef:
Zangersheide heeft sowieso minder keuringen enzo toch?

Die hebben voor merries en veulens helemaal geen keuringen.
Ik schrijf 1 zangersheide in en 1 BWP. Merries zijn kwpn’ er en zangersheide papier.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:32

Oehlala schreef:
Kim_W schreef:
Zangersheide heeft sowieso minder keuringen enzo toch?

Die hebben voor merries en veulens helemaal geen keuringen.
Ik schrijf 1 zangersheide in en 1 BWP. Merries zijn kwpn’ er en zangersheide papier.

Hoe werkt bwp?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:50

Wij voornamelijk Zangersheide. Ze zijn daar zoveel vriendelijker als bij KWPN en veel goedkoper! Als je naar Ermelo gaat moet je parkeergeld betalen en een boekje kopen, Bij zangersheide staat Judy Ann gewoon zelf muffins uit de delen. Sinds kort ook lid bij BWP maar daar heb ik nog geen ervaring mee

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:32

lexa schreef:
Wij voornamelijk Zangersheide. Ze zijn daar zoveel vriendelijker als bij KWPN en veel goedkoper! Als je naar Ermelo gaat moet je parkeergeld betalen en een boekje kopen, Bij zangersheide staat Judy Ann gewoon zelf muffins uit de delen. Sinds kort ook lid bij BWP maar daar heb ik nog geen ervaring mee

Ja dat gevoel heb ik ook. Ik heb een keer parkeergeld moeten betalen omdat ik zelf met de auto kwam. ik moest zelf rijden tijdens de Blomcup 8)7 maar kreeg ze niet aan het verstand met mijn witte rijbroek aan -:(-

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:35

Hebben jullie die grappige aftekening gezien van dat Diaron veulen op Facebook? Ik ging even Diaron opzoeken. Maar wat een leuk hengst **\O/**

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:51

Hier ook KWPN, maar heb een KWPN hengst en merrie. Ik wordt pas lid in juli. Vanwege corona heb je extra tijd om het veulen te laten chippen. :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:55

Ik schrijf normaal gezien BWP in aangezien merrie ook BWP is. Dit jaar wellicht mijn KWPN merrie laten dekken, daar weet ik nog niet van wat/hoe ik ga inschrijven

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:57

Revali schreef:
Hebben jullie die grappige aftekening gezien van dat Diaron veulen op Facebook? Ik ging even Diaron opzoeken. Maar wat een leuk hengst **\O/**

Ja gezien. Maar wordt dat een schimmel aan de ogen te zien? Voor de aftekeningen zou een vos mooier zijn!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:03

Ik zou van zo’n veulen een hartverlamming krijgen hahaha! Doe mij maar een bruine met weinig wit of een schimmel :D

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:07

Iorrr schreef:
Ik zou van zo’n veulen een hartverlamming krijgen hahaha! Doe mij maar een bruine met weinig wit of een schimmel :D

_O-

Nee super gaaf :):)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:09

Iorrr schreef:

Ik zou denken: hopelijk blijft hij vos en springt hij als een hunter :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:54

Revali schreef:
Vorig jaar zowel kwpn en zangersheide. Maar zangersheide was rapper. Ik kon het veulen zonder dekbewijs registreren. Chipper kwam snel en paspoort ook. Kwpn was wat dat betreft erg traag(terwijl die eerder was aangevraagd dan zangersheide paspoort)ook de chipper was een gedoe... Was ons weer vergeten enz
Het dominator veulen moet perse bij zangersheide geregistreerd worden. Ik heb er geen moeite mee. Maar de merrie heeft wel alle predikaten bij het kwpn.
Andere merrie doe ik gewoon standaard bij Zangersheide

Eens :j
Heb zowel bwp , kwpn en zangersheide gehad
Zangersheide is gewoon top met en voor de fokkers
Standaard dna ( vind ik wel belangrijk ) , z ranking voor de sportpaarden , goed magazine , snelle vriendelijke service

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:15

Revali schreef:

Nee, kun je dat ook zien zonder Facebook?

BWP is ook mijn eerste keer haha, dus weet ook nog niet precies hoe dat stamboek werkt. Iemand ervaringen?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:20

Ja, ik zag hem ook! Echt heel erg gaaf. Heb nu een zoon van Diaron op het oog voor mijn merrie. Enkel zitten de voorwaarden van PS een beetje in mijn maag. Iemand ervaringen mee?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:26

Ik ben zowel bij BWP als bij Zangersheide lid. Met allebei goede ervaringen. Bij BWP zijn er meer prijskampen en kan je labels behalen. Zangersheide alleen veulenkampioenschappen maar ze kijken ook naar de merrielijn. Die moet ook erg goed zijn als je kans wil maken om vooraan te eindigen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:30

Oehlala schreef:
Revali schreef:

Nee, kun je dat ook zien zonder Facebook?

BWP is ook mijn eerste keer haha, dus weet ook nog niet precies hoe dat stamboek werkt. Iemand ervaringen?

Wat wil je graag weten? :)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:46

dosjxx schreef:
Wat een leuk veulen Mieke.

Hier begin ik toch wel wat keuze 'stress' te krijgen over wie ik op de pony wil gebruiken. Heb het contract van Armitage's Boy gekregen wat er goed uit ziet, maar nu twijfel ik of ik toch niet beter een ponyhengst zou gebruiken. Daar heb ik ook een hengst voor in gedachten. Nu het allemaal wat dichter bij komt twijfel ik of een paard toch niet te groot zal zijn voor haar, ook al heeft Armitage's Boy wel een aantal pony veulens al lopen. Ga er nog een nachtje over slapen dus. :=

Ik zag dat Lauw van Vliet ook een mooie pony hengst heeft....is dat iets voor je misschien?

dosjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:46

Dankjewel voor de suggestie, Lexa.

Die ga ik even opzoeken. DA heeft haar gisteren thuis proberen opvoelen om te scannen en ze liet het niet toe, dus ga ze toch naar de inseminatiebox moeten brengen. Zal dus niet voor deze cyclus worden, maar heb uiteindelijk nog tijd genoeg. Ben misschien van plan om te wachten tot mei, dan is het weer hopelijk ook wat beter.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:41

Onze Nixon is vandaag op de foto geweest en helemaal goed! Mag ook wel eens gezegd worden na alle negatieve reacties van de gezondheid van de Belgen...

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:08

Dat is super toch lexa +:)+ , en fijn om de bevestiging te krijgen. Als fokker heb je toch vaak een hoop in je paarden geïnvesteerd. Gaan jullie ook binnen kort aan de gang met deze?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:18

lexa schreef:
Onze Nixon is vandaag op de foto geweest en helemaal goed! Mag ook wel eens gezegd worden na alle negatieve reacties van de gezondheid van de Belgen...

Top!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:43

jazzejam schreef:
Dat is super toch lexa +:)+ , en fijn om de bevestiging te krijgen. Als fokker heb je toch vaak een hoop in je paarden geïnvesteerd. Gaan jullie ook binnen kort aan de gang met deze?

We willen deze wel een keer voor de hengsten keuring doen.
Voor mij is dat iets nieuws. Meestal verkopen wij de hengsten veulens maar deze bleef over dus een keer een avontuurtje.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:54

Fijn Lexa!