Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
butengeweun schreef:Pff iemand ideeen om een veulen te laten liggen behalve de dummy squees. Mevrouw is beetje dom deed alles volgens het boekje maar drinken en liggen is een dingetje
Drinken zou ik scherper op zijn dan het liggen. 
AM_Horses schreef:Butengeweun. Gefeliciteerd! Anders met praam proberen als veulen niet mag drinken ipv sederen.
Icecrystal. Bacterie komt niet zomaar binnen. Daarom besloten om dicht te zetten. Hierna geen placentitis gehad.
Charmfaith. Dat gedeelte van de placenta ziet er idd niet goed uit.
Gisteren zat er wat hars op sis haar benen. Waarschijnlijk van het bewegen op de wei. Ze is ook wat ongemakkelijk, zijn nu echt bij de laatste loodjes
stal_HD schreef:Nieky gefeliciteerd met beide veulentjes.
Maraya heeft zich gedragen. Nog steeds geen veulen. Gedraagt zich als altijd. Speentjes lijken nu weer voorbij uiertje te komen. Maar kan ik echt heel slecht zien. Ik met slecht bukken na een dag staan en ze is maar 85 cm. Hahaha
.

IvankBacardi schreef:Het ligt er ook aan wat voor stro je hebt, ik gebruik nu gesneden tarwe stro neemt veel vocht op en blijft lang schoon. Pot ook makkelijk op.
Roggen stro neemt veel minder vocht op en is veel gladder.
Cioccolato schreef:De laag ziet er ook niet lekker dik uit
Cioccolato schreef:Ik strooi wel 2 a 3 x per week goed op. Het is heel anders werken en een dik bed houden.
En ik hou poep en pis bij

en de merries even gepoetst. Ze verharen aardig