fokkerij en afstamming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: fokkerij en afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:32

MisterA, daar heb je gelijk in. Achter de schermen wordt dit op dit moment ook op elkaar afgestemd. Het is namelijk niet de bedoeling om alle kleurentopics te verplaatsen, maar alle kleurengenetica topics. Een topic met de vraag "wat vind jij van bonte haflingers" heeft bijvoorbeeld niks met fokkerij of genetica te maken en hoort dus niet op F-AM. Wij moeten daar scherper op zijn en zoals gezegd, zijn wij daar achter de schermen al mee bezig.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:36

Zeg dat dan meteen!!! Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:47

Karl66 schreef:
MisterA, daar heb je gelijk in. Achter de schermen wordt dit op dit moment ook op elkaar afgestemd. Het is namelijk niet de bedoeling om alle kleurentopics te verplaatsen, maar alle kleurengenetica topics. Een topic met de vraag "wat vind jij van bonte haflingers" heeft bijvoorbeeld niks met fokkerij of genetica te maken en hoort dus niet op F-AM. Wij moeten daar scherper op zijn en zoals gezegd, zijn wij daar achter de schermen al mee bezig.

Nou, om te beginnen, Janne 19 heeft al een aantal topics voor je uitgezocht, die zo verplaatst
kunnen worden. Haha!
Ik heb ook al eens getemd, maar heb de laatste tijd het gevoel dat het dweilen is met de kraan open.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:55

Ik ben maar een simpele FZ-mod, die probeert uit te leggen waarom we vanuit onze ideeën over forumbeleid een bepaalde keuze hebben gemaakt.

Het inhoudelijke modden laat ik met alle liefde over aan de mods op de rassensubs en FA Haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:00

idd en "wordt deze pony wit " heeft ook niks te zoeken op FA vermits ze niet eens de afstamming kennen Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:01

besita schreef:
idd en "wordt deze pony wit " heeft ook niks te zoeken op FA vermits ze niet eens de afstamming kennen Haha!

Effe temmen. Doei, doei

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 15:19

Karl66 schreef:
Ik ben maar een simpele FZ-mod, die probeert uit te leggen waarom we vanuit onze ideeën over forumbeleid een bepaalde keuze hebben gemaakt.

Het inhoudelijke modden laat ik met alle liefde over aan de mods op de rassensubs en FA Haha!

Nou je bent wel de eerste die met wat anders komt dan een beslissing is en beslissing, want dat vind ik meer iets voor Rusland of zo. Het lijkt er zelfs op dat we iets meer begrip voor elkaars standpunten krijgen Tong uitsteken .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:38

Sarabande ditzelfde verhaal is al een aantal keren in het topic op FZ uitgelegd en dus echt geen nieuw verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:49

Karl66 schreef:
Sarabande ditzelfde verhaal is al een aantal keren in het topic op FZ uitgelegd en dus echt geen nieuw verhaal.

Zucht, krijgen we dat weer

Karl66 schreef:
Een topic met de vraag "wat vind jij van bonte haflingers" heeft bijvoorbeeld niks met fokkerij of genetica te maken en hoort dus niet op F-AM. Wij moeten daar scherper op zijn en zoals gezegd, zijn wij daar achter de schermen al mee bezig.

Nou, dit is echt wel een nieuw verhaal. Anders werden al die kul-topics niet naar F-AM verplaatst hé of werd er wel gereageerd op temmen.
Ik ben reuze benieuwd wanneer Algemeen opschoond wordt na je verhelderende mededeling dat er alleen genetica topics worden toegestaan en verplaatst.
Ik wacht in spanning.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:25

Karl66 schreef:

Nou dan heb ik dat toch helemaal verkeerd begrepen want ik heb nog nooit een mod daar zien reageren met inachtneming van de mening van de fokkers van sportpaarden.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:53

[***] schreef:
Karl66 schreef:
Jullie kunnen van F-AM een interessant forum maken voor de (professionele) fokkers door interessante topics te openen en door interessante discussies te voeren. Dat zorgt ervoor dat de discussie over sportpaardenfokkerij op Bokt weer interessant wordt. En dan ziet die (professionele) (niet in kleur geïnteresseerde) fokker de KG-topics niet eens meer omdat er genoeg andere onderwerpen zijn die hem aanspreken en tegelijkertijd krijg je dan weer drukte en levendigheid op een forum. Als je daardoor de KG-topics wegdrukt, dan verdwijnen ze vanzelf naar een apart subforum.

Wij als mods faciliteren alleen maar, maar dat kunnen we alleen maar als jullie dit forum levendig en druk maken. Dat doe je niet door hier te klagen, maar door leuke en interessante topics te openen. En als F-AM weer een druk en levendig forum wordt, waarop jullie elkaar in de weg zitten, dan zullen wij met alle plezier een apart subforum KG openen.

Volgens mij is F-AM best een druk forum, zeker als ik het even vergelijk met wat volgens jou een volwaardig fokkerijforum is.

Karl66 schreef:
WN-FA is een volwaardig fokkerijforum

Bestaat sinds maart 2006 en heeft 763 onderwerpen op 16 pagina's
Het onderste topic van pagina 1 is van 11-07-08

F-AM daarentegen heeft vanaf maart 2006 wel 94 pagina's nodig
Het onderste topic van de eerste pagina is van 11-09-08, sterker nog, de meeste topics op de eerste pagina zijn vandaag nog actief.
Lijkt mij levendig genoeg Vork

Met andere woorden Karl: ik vind het wederom een bla bla antwoord.

Inderdaad.... blablabla...
En men spreekt zichzelf hier constant tegen... toen ik het hierbovenvermelde voorbeeld per pb aanhaalde, kreeg ik als antwoord dat 'hoeveel animo er op een bepaald forum is, er niet toe doet bij het bepalen van of er al dan niet een subforum moet komen, maar dat rekening wordt gehouden met de eerder reeds aangehaalde 3 voorwaarden' (die overigens ook al meerdere malen zijn weerlegd).

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:05

asjemenou schreef:
Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het fokken met kleur?

Als Sarabande een hengst vind die aan al haar eisen voldoet, dan zal ze die gebruiken. Want een goed paard heeft geen kleur.

Maar als Peterina een hengst vind die aan al haar eisen voldoet, alleen het is 100% zeker dat er geen palomino uitkomt, dan zal ze hem laten staan.

Of zie ik het nu verkeerd?

Volgens mij zie je het verkeerd.

Als Sarabande een hengst vindt die aan haar eisen voldoet maar als die hengst een vos kleur geeft dan zou zij meer dan twee keer nadenken om hem te gebruiken alleen vanwege zijn KLEUR!

Ik daarentegen moet zeer selectief te werk gaan met de keuze van de hengst omdat ik NOOIT 100% garantie hebt op kleur, hetzij palomino of valk, en daarom juist wel moet gaan kiezen op kwaliteit.
Nu Nooit is sedert 3 jaar ook veel gezegt want ik heb nu een wb cremello merrie die wel garantie geeft op kleur.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:07

ThePast03 schreef:
Dit lijkt me een juiste omschrijving. Natuurlijk zal iedere fokker met een palomino doorfokken als deze over de juiste kwaliteiten beschikt.

Alleen iemand die specifiek adverteert met palomino warmbloeden zal denk ik toch geneigd zijn om veulens te fokken met de palomino kleur en daardoor toch hengsten zal laten staan die misschien wel een stuk betere combinatie vormen met de merrie.
Als palomino fokker lijkt me dat kleur je belangrijkste criteria is anders slaat die term natuurlijk helemaal nergens op.
Wil niet zeggen dat je dan nooit een leuk sportpaard zou kunnen fokken maar je beperkt je keuze natuurlijk enorm en dat kan ook nooit je eerste belang zijn anders zou je gewoon een warmbloed fokker zijn en geen palomino warmbloed fokker. Knipoog

?? en waar wordt 'specifiek adverteert met palomino warmbloeden' ????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 23:10

Peterina schreef:
Volgens mij zie je het verkeerd.

Als Sarabande een hengst vindt die aan haar eisen voldoet maar als die hengst een vos kleur geeft dan zou zij meer dan twee keer nadenken om hem te gebruiken alleen vanwege zijn KLEUR!

Ik daarentegen moet zeer selectief te werk gaan met de keuze van de hengst omdat ik NOOIT 100% garantie hebt op kleur, hetzij palomino of valk, en daarom juist wel moet gaan kiezen op kwaliteit.
Nu Nooit is sedert 3 jaar ook veel gezegt want ik heb nu een wb cremello merrie die wel garantie geeft op kleur.

Ergens in dit topic roep je zwaar beledigd dat ik allemaal dingen over je roep zonder je te kennen. Weet je.... kijk even in mijn profiel en kijk naar het veulen dat ik 3 jaar geleden kocht en welke kleur dat heeft. Kleur zal mij echt volkomen worst zijn.

Maar met je volgende zin onderstreep je wat ik wel zei. Lezen het is soms zo vreselijk moeilijk Ach gut

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:29

Je fokt sportpaarden maar koop ze niet (je eigen woorden)... dus uit die redeneren is de aangekochte vos niet gekocht met die bedoeling (sportpaard).

Maar je hebt gelijk ik ken u niet en alhoewel de antwoord niet beledigend bedoelt was kan ik wel inzien dat jij het verkeerd zou kunnen opnemen.

Ik denk dat veel misverstanden uit de weg geruimt zou worden als men een klaar en duidelijk definitie maakt van wat een sport-paard is!

Wat voor de 'select few' aangezien wordt als een 'sportpaard' is, is voor de meeste onder ons 'gewone paardenliefhebbers' een onbetaalbare droom. Ik denk ook dat iedere serieuze fokker van het begin moet uitmaken voor welke type ruiter en klasse (qua rijkunst niet sociale klasse) gaat fokken en alhoewel verbetering altijd is aangeraden, moet men trouw blijven op hun eigen visie van wat hun ideale 'sport-paard' is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:45

[***] schreef:
Nou, dit is echt wel een nieuw verhaal. Anders werden al die kul-topics niet naar F-AM verplaatst hé of werd er wel gereageerd op temmen.
Ik ben reuze benieuwd wanneer Algemeen opschoond wordt na je verhelderende mededeling dat er alleen genetica topics worden toegestaan en verplaatst.
Ik wacht in spanning.

De enige tems op de kleurentopics die ik zie zijn 'de tag ontbreekt'.

Als petraaken er morgen overdag niet aan toe komt, wil ik morgen de boel best even nalopen. Vandaag kom ik er niet aan toe ben ik bang.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:41

gomir schreef:
[***] schreef:
Ik wacht in spanning.

De enige tems op de kleurentopics die ik zie zijn 'de tag ontbreekt'.

Als petraaken er morgen overdag niet aan toe komt, wil ik morgen de boel best even nalopen. Vandaag kom ik er niet aan toe ben ik bang.

Als alleen genetica-topics naar F-AM mogen, betekent dit dat kleurentopics in het algemeen her en der verspreid mogen/moeten staan ?!

Als niet alle kleurentopics onder F-AM mogen, zijn we terug bij af. Dan kunnen mensen, die geïnteresseerd zijn in 'kleuren', weer overal gaan zoeken.

Dus reden te meer om ALLE kleurentopics toch in één subforum te plaatsen ?

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:58

@ elllis
Gefeliciteerd... je poll heeft er toch 2 dagen 8 uren en 20 minuten gestaan, alvorens de bokt-sencuur heeft toegeslagen.
(mijne heeft er toen maar 31 minuten gestaan Boos! )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:02

Er staat eerder in dit topic in de reactie van Karl duidelijk aangegeven waarom de polls op slot gaan, heeft weinig met bokt-censuur te maken.

Dat dit topic wat langer gestaan heeft zal wel met de bezetting rond horse-event te maken hebben gehad.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:15

gomir schreef:
Er staat eerder in dit topic in de reactie van Karl duidelijk aangegeven waarom de polls op slot gaan, heeft weinig met bokt-censuur te maken.

Dat dit topic wat langer gestaan heeft zal wel met de bezetting rond horse-event te maken hebben gehad.

En ik begrijp nog steeds niet waarom een gewone "opiniepeiling" niet mag.

Dat 'het team' zich niet bij de resultaten van de poll neer legt, weten we ondertussen allemaal wel al ; maar dat wil toch niet zeggen dat de mening van de mede-bokt-ers niet mag gevraagd worden ?

Of is men bang dat men dan gezichtsverlies leidt ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:19

Zie uitleg van karl eerder in dit topic, daar staat heel duidelijk uitgelegd waarom het niet mag. Ik ga het niet nog een keer herhalen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:26

YWC schreef:
gomir schreef:

En ik begrijp nog steeds niet waarom een gewone "opiniepeiling" niet mag.

Dat 'het team' zich niet bij de resultaten van de poll neer legt, weten we ondertussen allemaal wel al ; maar dat wil toch niet zeggen dat de mening van de mede-bokt-ers niet mag gevraagd worden ?

Of is men bang dat men dan gezichtsverlies leidt ?

Het is idd erg raar dat we niet gewoon een poll mogen openen gewoon om zelf te bekijken wat er leeft onder de gebruikers en lezers op F&A ... Dat BOKT daar niets mee wou gaan doen was wel duidelijk voordat we de poll opende ...

Jammer !!

Bedoel je kunt met een leuk team op de horse event zieltjes gaan winnen ...maar het lijkt me nog belangrijker om te weten wat er leeft onder de AL gebruikers op bokt !

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:28

gomir schreef:
Zie uitleg van karl eerder in dit topic, daar staat heel duidelijk uitgelegd waarom het niet mag. Ik ga het niet nog een keer herhalen.

Karl schreef :

Een poll openen heeft om dezelfde reden geen zin, beheerstechnisch gezien verandert er niks in het aantal topics dat over KG en sportpaardenfokkerij geopend worden. Als iemand een poll gaat openen, dan zullen wij die weer sluiten met verwijzing naar dit topic of het topic op FZ. Die poll verandert namelijk niks aan het aantal topics dat er geopend wordt en geeft alleen maar het idee dat wij op basis daarvan het beleid misschien aan zullen passen.

Dat er beheerstechnisch niks verandert... dat weten we ondertussen al... hoe gaat dat spreekwoord weer : wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil...

En... dat een poll maar het idee geeft dat er op basis daarvan het beleid misschien zal worden aangepast... als we nu UITDRUKKELIJK VERMELDEN in een poll dat het resultaat van de poll GEEN invloed heeft op het beleid, dan zou een poll toch mogen geopend worden als gewone opinie-peiling...

Of is vrijheid van mening niet toegestaan op bokt ?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:38

YWC schreef:
gomir schreef:

Karl schreef :

Een poll openen heeft om dezelfde reden geen zin, beheerstechnisch gezien verandert er niks in het aantal topics dat over KG en sportpaardenfokkerij geopend worden. Als iemand een poll gaat openen, dan zullen wij die weer sluiten met verwijzing naar dit topic of het topic op FZ. Die poll verandert namelijk niks aan het aantal topics dat er geopend wordt en geeft alleen maar het idee dat wij op basis daarvan het beleid misschien aan zullen passen.

Dat er beheerstechnisch niks verandert... dat weten we ondertussen al... hoe gaat dat spreekwoord weer : wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil...

En... dat een poll maar het idee geeft dat er op basis daarvan het beleid misschien zal worden aangepast... als we nu UITDRUKKELIJK VERMELDEN in een poll dat het resultaat van de poll GEEN invloed heeft op het beleid, dan zou een poll toch mogen geopend worden als gewone opinie-peiling...

Of is vrijheid van mening niet toegestaan op bokt ?

Misschien moeten we Maurice de Hond eens benaderen Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:12

Karl66 schreef:
Achter de schermen wordt dit op dit moment ook op elkaar afgestemd. Het is namelijk niet de bedoeling om alle kleurentopics te verplaatsen, maar alle kleurengenetica topics. Een topic met de vraag "wat vind jij van bonte haflingers" heeft bijvoorbeeld niks met fokkerij of genetica te maken en hoort dus niet op F-AM. Wij moeten daar scherper op zijn en zoals gezegd, zijn wij daar achter de schermen al mee bezig.

Wij wachten nog steeds in spanning op het verplaatsen van de topics.
Iets mis met de afstemming? Ach gut

Ik zag wel dat een nuttig topic waar opfokstallen op een rijtje zijn gezet naar commercieel is verplaatst.
Dat dan weer wel.